szmyra12 Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Hejka, szukam czegoś lepszego od moich mt200 zamontowanych fabrycznie w fullu jakim się poruszam. Siła hamowania jak na przystosowanie roweru jakoś mnie nie zadowala więc za czym powinienem się rozejrzeć w sensownej cenie pod moje zastosowanie. Pierwszy raz wymieniam hamulce więc za bardzo nie wiem w jakiej półce cenowej się odnaleźć, by nie kupić czegoś za mocnego co się będzie marnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Możesz spróbować założyć większe tarcze, przykładowo 180 w miejsce 160. Do mt200 nie poleca się stosowania metalicznych klocków, ale półmetaliki już tak (zdaje się że to są tzw. organiczne wzmiacniane). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 M6120 i "życie stanie się łatwiejsze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Właściwie już od MT520 życie jest łatwiejsze (zmieniłem 520 na 8120 i nie nie ma rewolucyjnej zmiany) - każde Shimano czterotłoczkowe z servowave. MT200 są do trekingów i innych niezjazdowych, lżejszych zastosowań. Kosztują jednak tyle co same klocki do wyższych modeli :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Można brać pod uwagę kształt klamki ale ważna jest możliwość zmiany klocków bez odkręcania hamulca. 520 ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Wszystkie 4tłoczkowe shimano poza mt420 robione na jedno kopyto - brak różnic mających wpływ na działanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 A jeżeli działanie jest dobre to co zmieniać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 1 godzinę temu, XC100S napisał: Można brać pod uwagę kształt klamki ale ważna jest możliwość zmiany klocków bez odkręcania hamulca. 520 ... ? No tak. https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-br-mt520-pd20375/?v_Id=131841&gclid=Cj0KCQjw9rSoBhCiARIsAFOipln6gsS5vMgKf2USVMRzlS5BidjL2UGnAOpdJWS8v95gh1I0ckpQ7-waArOfEALw_wcB i do tego klamka 500. ale jest jeszcze jedna propozycja. SRAM code R. Ma to córka i to są kotwice. Początkowy „bite” nie jest tak mocny ale dalej jest masa siły. Tylko to na płyn DOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Mam MT 520, na innych 4-tłoczkowych nie jeździłem, więc porównania nie mam, natomiast do moich zjazdów są wystarczające, nigdy chyba nie miałem sytuacji, że lepsze hamulce by mi pomogły ( aczkolwiek zjazdowym hardcorem nie jestem). Podobno MT 520 i Deore M6120 to praktycznie to samo, różnią się mocowaniem klamki. Poza wielkością tarcz, kolosalne znaczenie mają też opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Shimano nie ma już "lepszych". Obecnie mt520 zastępowana jest w ofercie m6120. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Cytat kolosalne znaczenie mają też opony @NerfMe, też się dziwię, że do "drobnej gumy" ktoś zakłada "kotwice"... 5 godzin temu, XC100S napisał: ważna jest możliwość zmiany klocków bez odkręcania hamulca. Nawet nie wiedziałem, że takie są. Jakie np.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Np. we wszystkich od deore w górę klocki wyjmuje się w górę (bez odkręcania zacisku czy wyjmowania koła). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Nie przyszłoby mi do głowy wymieniać klocki bez wyciągania koła (oględziny okolicy), ale dobrze wiedzieć 🙂. Tylko chodzi mi bardziej, przy których trzeba odkręcać hamulec/zacisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 To wyjmowanie bez zdejmowania koła przydało się, gdy chciałem szybko sprawdzić zużycie klocków. Natomiast przy wymianie trzeba wyjąć koło, bo inaczej trudno wyczyścić i rozepchnąć tłoczki. Różnice w różnych grupach Shimano są takiej jak gwintowany trzpień ustalający klocki a nie wygięty drut, gałeczka a nie dziurka na imbus, banjo a nie wkręcana końcówka, tłoczki ceramiczne a nie plastikowe no i przede wszystkim lakier . U mnie zmiana z 520 na 8120 wynikała ze zmiany roweru, bo uważam, że przy upgrade to już lepiej wydać na tarcze i klocki. MT200 założyłem awaryjnie córce jak złamała klamkę w MT520 - oj, nie nie było fajnie na zjazdach - teraz wozimy MT200 w skrzynce narzędziowej w razie kolejnej awarii, ale wrażenie jest bardzo słabe w górach. Co innego w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2023 Udostępnij Napisano 22 Września 2023 Mt520 i wszystko wyżej ma tłoczki ceramiczne te same co m8120 i każde 4tłoczkowe shimano z wyjątkiem mt420. Banjo ma więcej wad niż zalet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Polecam MT6120 4 tłoczki do tego klocki półmetalik i bajka. Używam cały sezon w Giant Trance na różnych trasach i jak na razie brak problemów. Co do tarcz to Shiamanowskie, srama i jakieś chińskie w różnych kołach mam pozakładane i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 Ja nie wiem czy mimo wszystko nie postawię na dwutłoczkowe mechaniki, napiszcie może jak wygląda trwałość hydraulików? Może zrobię tak, że na przód czterotłoczkowy hydraulik z półmetalem, a na tył dwutłoczkowy mechanik na spiekach. Wiadomo że podczas zjazdu głównie używa się tyłu. Taki zacisk mechaniczny nie ma gumy, jednotłoczek pcha tarczę na nieruchomy klocek, dwutłoczkowy zacisk ściska tarczę z obu stron, identycznie jak hydrauliki. Wiadomo, trzeba regularnie podkręcić klocek bliżej tarczy, ale jest to bardzo proste, tak długo zbliżamy, aż zaczynamy słyszeć że klocek ociera o tarczę. Za to nie trzeba tego odpowietrzać czy wymieniać płynu (no wiadomo żadnego płynu nie ma). Po własnych doświadczeniach, okazało się że linki hamulcowe i tak są bardzo trwałe. Perfekcyjnie wyregulowany jednotłoczek na tarczy 180 postawił szosę na koło przy 50 kmh. W przypadku dwutłoczkowych będzie tylko lepiej. na pewno sporą zaletą może też być np. całkowita odporność na przegrzanie (od strony zacisku). W przypadku tarczy wiem że 180mm styknie, klocki? Od półmetali wzwyż. Organiki w sumie nie były aż tak złe. Przynajmniej te oryginały od avid, dodawane do bb5. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 Pięć rowerów na utrzymaniu wszystkie na hydraulikach rożnej maści i zero problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 No tak, tylko stawiam że bez ekstremum. A co jeśli taki hampel będzie ostro używany podczas zjazdów? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 Jak hydrauliczny będzie używany ostro podczas zjazdów to pewnie będzie hamował aż do wykończenia klocków... To był jedyny "problem" jaki zdarzył się mi w górach na hydraulice. Jak mechaniczny będzie mocno używany podczas zjazdów to podejrzewam, że większym problemem będzie wytrzymałość dłoni i przedramion... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 Po co kombinować z mechanikami - wystarczy dopasować wielkość tarczy do obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.