Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nie sprawdzałem jaką ma długość założony oryginalny KMC X11, przy wymianie na SRAMa byłem przygotowany na skracanie a okazało się że jest o 1 ogniwo krótszy. 😕

Jak to oceniacie organoleptycznie? Przerzutka chodzi ok chociaż kilka przełożeń jest na pewno do podregulowania.

Edit: Czyli obecnie jest łańcuch 114 ogniw na korbie z dużym blatem 36T i z największą koronką kasety 42T.

20230919-212438.jpg

Edytowane przez keltu
Napisano (edytowane)

Chainstay wg. producenta to 450mm, coś mi się nie podoba ten kalkulator przy 111 ogniwach to mam wrażenie że wózek przerzutki chyba byłby w poziomej pozycji.🤔

Edytowane przez keltu
Napisano (edytowane)

Kręcenie śrubką B nie daje efektu (przy zdjętym łańcuchu górne kółeczko dotyka kasety), tak to wygląda z oryginalnym łańcuchem. Przypominam też tylko że tutaj jest dość duży blat z przodu (36T) i koronka z tyłu (42T) napęd 11s nie wiem czy to bierzecie pod uwagę.. mowa o długości łańcucha bo z tym oddalonym wózkiem nie wiem co może być nie tak, śruba jest niemal maksymalnie wykręcona.

Z oryginalnym dłuższym łańcuchem jeśli chodzi o same przełożenia to jest w porządku wrzuca / zrzuca bez zająknięcia.

20230920-112159.jpg

20230920-112317.jpg

Edytowane przez keltu
Napisano

No i tu wygląda to już bardziej przyzwoicie.
Jeżeli przerzutka nie reaguje na śrubę B, to albo coś jest źle zamontowane, albo uszkodzone. Odkręć przerzutkę i sprawdź, czy na pewno wszystko jest jak należy.

Napisano (edytowane)

Kurde straszna lipa bo te SRAM'y kosztują śmieszne pieniądze myślę nawet czy nie zmienić kasety na 11-36 żeby to hulało, czyli na przyszłość przy ew. wymianie łańcucha celować jednak w 116 ogniw jeśli obecnie jest 115? Czy zostać przy tym? 

Z tą śrubką B jutro podjade do serwisu.

Edytowane przez keltu
Napisano
6 minut temu, keltu napisał:

Nie wiem ocb ze zderzakiem, szczerze nigdy nie bawiłem się w regulowanie tej śruby B.

Śruba powinna się opierać na takim "zderzaku" jak pozostałe dwie regulacyjne. Jeżeli się nie opiera, a napisałeś "wózek ani drgnie, zarówno przy odkręcaniu i dokręcaniu" to wg mnie są dwie opcje:

  1. źle zamontowana przerzutka
  2. niewłaściwa przerzutka
  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeżeli śubka B nie opiera się na zderzaku, to przerzutka latałaby do przodu i nazad. Chyba, że już na twardo opiera się hak i sama śruba B jest odkręcona ponad maksimum. Przerzutka wydaje się prawidłowa do rodzaju napędu, więc mamy problem z montażem - lub np jakąś mutację niekompatybilnego haka?

Jak pisałem - bez pomacania cięzko orzec.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Podsumowując:

1. Dobierasz długość łańcucha tak jak napisał @TheJW

2. Ustawiasz wysokość śrubką B tak jak podaje @uzurpator

3. Obniż przednią przerzutkę na wysokość 1-3 mm od dużego blatu jak powyżej.

4. Dopiero wtedy możesz zacząć się zastanawiać co dalej.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Albo mi się zdaje, albo masz przerzutkę zamontowaną na przedłużku haka, dobrze piszę? 

Czy ja bym się przejmował tym jak wygląda łańcuch na najmniejszym trybie z przodu i z tyłu? Chyba nie, w praktyce takiego przełożenia i tak się nie używa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...