Skocz do zawartości

[Opony] Na szose


szczupak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wczoraj założyłem IRC metro 2.0 i jestem bardzo zadowolony. Są szybkie, a przy szerokości 2.0 nie boją się krawężników, schodów i dziur w ulicach.

Pojeżdżę trochę to zobaczymy jak z trwałością i przebijalnością :)

 

ojojoj! cały temat sie popsuł ;)

Napisano

szczupak, a czy te IRC metro nie sa jakieś starsznie ciężkie?? Możesz mi podać ich realna wagę ?? byłem wczoraj w SSC we wrocławiu... po wrzuceniu IRC smoothie 1.25 (drut) na wage okazało się że róznica do wagi w katalogu to prawie 100 gramów <_<

niby opona i tak jest całkiem lekka ( ok 420 gr), ale niesmak pozostał... :(

jeszcze jedno... o co chodzi z tym całym współczynnikiem TPI (czy jakoś tak)...?? w przypadku opon IRC, róznicą pomiędzy modelem Smoothie a Metro (oprócz szerokości) jest też owy współczynnik.... mają takie same bieżniki ale nie wiem czy gumę też...?? ( oglądałem obie, bardzo podobne - Smoothie 1.25 i Metro 1.5 ).... tylko znacznie róznią się waga- ok 200 gramów na korzyść IRC Smoothie!!!!!!!

 

 

z tego co pamietam, (z postów, które niestety zniknęły) wiele osób zachwalało te slicki (IRC smoothie) jak również Author Slick 1.5...

dlatego tez kieruję pytanie do uzytkowników owych opon- które będą lepsze na początek przygody ze slickami, czy odczuwa się mocno róznice w tych 0.25" pomiędzy tymi oponami?? i jakich uzywacie do nich dętek, które moglibyście polecić ( marka, model, rozmiar i waga... :) ) ?? dodam tylko, ze dętki te powinny byc w dość przystępnych cenach... :)

pozdrówko :D

Napisano

mjack - trochę te opony nie pasują do podanego tematu, albo się nie znam... <_< ??

miało być o oponach na szose, czyli slicki, ewentualnie semi-slicki... a ta opona którą podałes, to ewidentnie do terenu... i ta waga też nie jest specjalnie zachęcająca, na pewno nie na szose :(

ja szukam czegoś na asfalt (80%) i od czasu do czasu na jazde po parku/lesie... czyli cos z bardzo delikatnym bieżnikiem, albo praktycznie bez bieżnika... :)

pozdrawiam

Napisano

zeloo --> Mam Author Slicki od jakichs 4 miesiecy i chyba ciensza opone balbym sie zalozyc. Juz 1.5' musi byc mocno napompowana, bo potrafi lekko dobic przy wjezdzie na kraweznik. No ale ta szerokosc daje jeszcze pewien komfort. Uzywam detki Continental Tour 26 na opony 1 3/8 - 1.75 cala, zdaje sie ze nie sa najlzejsze (niestety nie wazylem), ale tanie, afair 11-13 zl i gume przez 2,5 tys km zlapalem tylko 2 razy, chyciaz to tez pewnie zasluga mocnych opon. Poza tym podoba mi sie w Authorach tempo zuzycia - po tym dystansie na oponach nie widac praktycznie sladow zuzycia! Czuje ze i druga zime na nich przejezdze <_<.

Napisano

Ja nadal zachwalam swoje oponki :D Przejechałem na nich już ponad 500km i są super. Szosa i teren to żaden problem, tylko z piaskiem zupełnie sobie nie radzą :)

Napisano

Gucio112, napisałes : "Ja nadal zachwalam swoje oponki "...

ale o jakim modelu konkretnie mówisz..?? bo w tym temacie jakos nic nie widzę o Twoich oponach?? Czy mówisz o authorach slick??

pozdrawiam;)

Napisano

Fakt, moderatorzy "trochę" odchudzili ten temat z 5 stron :D Mowa tutaj o Kendzie Kobrze 26x2.0. Nie boję się na nich wjeżdżać w zakręt na dużych prędkościach, przez las też można sobie spokojnie przejechać, a na szosie to jest po prostu cudo :)

 

EDIT:

No właśnie zauważyłem w innym temacie, że to przez awarię, a nie wywalanie postów, bo to byłoby troszkę dziwne :D Wcześniej pisałem, że nie wiem jakie oponki wybrać (założyciel tematu, którego to postu również nie ma), następnie zakupiłem oponki i pisałem jak się sprawują :D

Napisano

Ja też napisałem w tym temacie z 8 :blink:p postów o authorze slick, była o nim nawet dyskusja że to jeden z najlepszych slicków. Cóż nie będe sie rozpisywał - polecam te oponki bo są fenomenalne. Mają opdowiednią szeroksc, brak w nich jakichś oporów ruchu które na szosie przeszkadzaja. Dobrze odgarynają wode, są komfortowe i bardzo bezpieczne w zakrętach. Nic tylko brać :rolleyes:

Napisano

własnie nie mogę się zdecydować... a w czym te authorki są (teoretycznie i praktycznie) lepsze od drugich opon, nad którymi się zastanawiam- IRC smoothie ??

slicki o szerokosci 2,0 to dla mnie lekkie nieporozumienie- przecież one mają masakryczną wagę... :)

 

a co myslicie na tymi dętkami właśnie do slicka?? http://www.allegro.pl/item181005322_super_..._g_polecam.html

są to maxxis ultralight... znalazłem kilka opini o nich na forum, ale głównie w rozmiarach 1.75- 2.25... mnie interesują te węższe do slicków :)

i czy one zmieszczą się do opony 1.25 - 1.5 ??

a może są jakieś inne godne polecenia, na jakich Wy jeździcie?? :)

Napisano

wsfetrze - dzięki za informacje.... napisz jeszcze tylko jaki masz rozmiar tych swoich Kend (z tego co wiem jest kilka rozmiarów na szerokosć tych Kwestów)?? :D i co oznacza stwierdzenie "i na dziurach telepie" ... aż tak źle się jeździ w slickach??

 

z początku nie brałem pod uwagę tych opon, ale wyczytałem już sporo pozytywnych opini o tych oponkach:)

i teraz pytanie: Kenda Kwest czy Author Slick?? Bo cena podoba, wygląd bieżnika tez, sporo dobrych opini o nich już słyszałem.... pomóżcie!! :rolleyes:

:)

Napisano

rozmiar 1.5"

A na tych slickach jezdzi się dobrze ale trzeba uważać na większe dziury bo można zęby stracić. Myślę jednak że warte polecenia są te oponki, co prawda nie miałem okazji jeździć na innych slickach ale myślę że są ok :]

Napisano
slicki o szerokosci 2,0 to dla mnie lekkie nieporozumienie- przecież one mają masakryczną wagę... :P

 

 

A mi właśnie na takim rozmiarze zależało. Różnica to raptem 80g na oponie między 1.5 i 2.0 (według producenta) - w skali całego roweru to żadna zmiana. A w komforcie jazdy bardzo duża. Mogę sobie spokojnie zeskoczyć, czy zjechać ze schodów, tylna obręcz nie ucierpi jak nie zdążę podrzucić tylnego koła przed krawężnikiem, a po za tym lubie też troche po leśnych ścieżkach pojeździć. Na jezdni też nie zawsze jest miejsce żeby omdinąć jakąś dziurę czy studzienkę.

Więc ja wole mieć ze sobą te ćwierć kilo więcej niż stracić zęby jak wsfetrze (fajny nick) wyżej napisał ;)

 

Pozdrower.

Napisano

Tutaj szczupak ma rację :) To prawda ze jest komfort większy. Lepiej także te opony hamują - większa powieszchnia styku z podłożem. No i możliwosc podjazdów pod krawężniki. U mnie z 1.35 Schwalbowskim Kojakiem na tyle podjazd pod krawężnik to pojęcie mi obce. Już drugi raz musze centrować koło przez efekt wjechania z 3 Atmosferami w detce w dziury w nawierchni. Author na prodzie nie sprawił mi do tej pory Ani jednego problemu, jest po prostu cudowny - czego nie moge powiedziec o Kendach Khan czy o Tym bezkompromisowym Kojaku. Rozmiar 1.5 uważam za minimalny do górali.

Napisano

Także oponki 26x2.0 są również dobre. Jeśli ktoś jeździ TYLKO I WYŁĄCZNIE po asfalcie, wtedy również jest narażony na różne nieprzyjemności spowodowane Polskimi drogami :) oraz wjazd na chodnik po krawężniku. Ja przy takiej jeździe na nic nie narzekam, jest dobrze. W tej chwili żadnych wad swoich opon (Kenda Kobra) nie widzę :)

Napisano

Złapałem pierwszego kapcia na IRC metro. Wjeżdżałem na podjazd zbity z desek na firmowym parkingu, jakieś drzazgi wystawały. Przebiła się w miejscu gdzie bieżnik jest najgrubszy, więc myślę, że żadna by w takim przypadku nie wytrzymała.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...