Krzaczek Napisano 16 Września 2023 Udostępnij Napisano 16 Września 2023 Hej, posiadam Meride sculture 400 na oponach 25c. Niestety w moim rejonie asfalt z każdym rokiem jest coraz gorszy i zastanawiam się nad lekkimi uterowieniem mojej meridy. Pytanie do Was jakie koła, opony, zaciski trzeba wymienić aby to jakoś jeździło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 16 Września 2023 Udostępnij Napisano 16 Września 2023 Niby się trochę jeździ, coś się w życiu widziało a też jestem ciekaw jak się szosę na szczękach konwertuje na gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Jej co to za pytania - wszystko jest na stronie Meridy. szosa na tarczach 105 , na zły asfalt można założyć opony szersze, lekkie szosowe, albo zmienić nawet całe koła na coś pancernego ( aby nie zniszczyć np zimą podstawowego kompletu ) wg Meridy wchodzą max opony 700x28. Grawel z tego żaden. Można kupić albo np Continental Grand Prix albo Vittorie Rubino czy Zaffiro , lub nawet Panaracer Gravelking slick 28 albo jeśli pionowo jest sporo miejsca ciężkie turystyczne Marathony… w szerokościach szosowych są o 2-3mm wyższe od rozmiaru czyli mierzone bok do boku trzymają nominalny wymiar ale rosną o rozmiar do góry… czyli np 25 ma średnicę jak 28…. czyli w tą ramę może nie wejść 28 !!!!! Trzeba popatrzeć ile jest miejsca pionowo nad oponami fabrycznymi. Mało osób wybiera tak wąskie Marathony, a mają unikalną cechę właśnie w tym rozmiarze… pomimo podania wysokiego ciśnienia mają nalaną warstwę anty-przebiciową i twarde koło jest wyścielone miękką otoczką, działa to trochę jak dobry but do koszykówki. Dziwny nie powtarzalny komfort. Tego nie czuć w klasycznych i popularnych szerokościach turystycznych np 700x35 czy x40. Waga tych opon kastruje lekkość i dynamikę, ale jazda jest przyjemna, odporność ma przebicie i przyczepność zupełnie atrakcyjna. Nie polecam wersji Marathon Plus. Tylko zwykłą. Plus toczy się kwadratowo, nasila dodatkowo pływanie po wzdłużnych krawędziach, wolę zwykłe. Natomiast na plus dodatni maratonów można też zaliczyć - że po przetrenowanej jesieni zimie i wiośnie gdy wrócimy do lekkiego setu prawdziwych szosowych opon rower idzie jak szalony…. A zwykła lekka opona szosowa 28 zamiast 25 i ciut niższe ciśnienie to też np sporo przyjemniejsza jazda, jednak jeśli byk waży 100 kilo to nie da się schodzić za dużo z ciśnieniem i efekt uau jest mniejszy. I oczywiście w deszczu czy ziemnej alejce parkowej to jednak wciąż jest sportowy slik, Marathon daje trochę więcej marginesu bezpieczeństwa np zimą i po ciemku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Możesz popatrzeć czy nie wejdą ci opony 700x30mm. U mnie udało się wepchnąć Vittoria Corsa w zaciski Shimano 105 które wedlug producenta dopuszczają max 28mm szerokości. Prześwitu wiele nie zostało ale jeżdżę tak 2 rok i nic niepokojącego się nie dzieje. Nie obciera, nie piaskuje. Za nim kupilem docelowe opony, przetestowałem temat z najtańsza opona szosowa Vittoria. Gdy miałem pewności że wchodzi i daje się jeździć dopiero zakupiłem Corsy. Niestety to z szosy grawela nie uczyni, a jedynie pozwoli przetrwać jazde po asfalcie w kiepskim stanie. Ja pokusiłem się jeszcze o wymianę sztycy na karbonowa i to w moim odczuciu dużo dało pod wzgledem komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 20 Września 2023 Udostępnij Napisano 20 Września 2023 Zacisk zaciskiem, pytanie co przyjmie rama- szczególnie przednie widły. Większość opon 28c rozłoży się nieco szerzej-Conti GP5000 na 29, dużo zależy od szerokości obręczy. Conti GP5000, Schwalbe pro one, Maxxis Detonator, Vittoria Rubino, Panaracer gravelking to raczej dobre tropy. Może się okazać, że 30 wejdzie albo utknie gdzieś w widelcu. Jak obręcz pozwala to warto pójść w tubuless/mleko i jeździć na niższym ciśnieniu. Akurat w szosie różnica 6bar , a np.: 3,5 to kosmiczna różnica w komforcie. No i wspomniana sztyca- sam byłem w szoku ile w alu ramie dała zmiana sztycy na karbonową. Tylko, że to wszystko i tak nie uczyni z tego roweru choćby lekkiej szutrówki, gdzie potrzebujemy min.33c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.