1938 Napisano 14 Września 2023 Udostępnij Napisano 14 Września 2023 (edytowane) Potrzebuję pomocy w wyborze nowych opon na maratony, szczególnie na górskie edycje typu Wisła, Piwniczna, Rzyki... Teren: - na podjazdach są to szutry, śliskie kamienie, korzenie, itd. - na zjazdach kamienie, sypkie śliskie szutry, korzenie, ubita ziemia, trawersy, techniczne sekcje, itd. - na lokalnych maratonach bardziej błota, trawy, piachy, ściółka i wilgotna ubita ziemia Zależy mi na: - przede wszystkim na dużej przyczepności do podłoża (zwłaszcza na zjazdach) - następnie na niskich oporach toczenia / masie rotującej (na płaskim i na podjazdach) Mam dylemat, czy kupić agresywne opony, czy uniwersalne, które mają dobrą przyczepność do podłoża i można zejść z ciśnieniem bez konsekwencji. Przeczytałem kilka poradników na ten temat, ale dalej nie wiem, co wybrać. Jeden rabin mówi tak, drugi inaczej. Moje obecne opony to WTB Ranger 29x2.25", wolne, słabo przyczepne do luźnych nawierzchni, które na niższym ciśnieniu bardzo źle się toczą. Na kamieniach i na górskich szutrach strasznie się na nich ślizgam. Które opony będą odpowiednie do moich zastosowań? Na co zwracać uwagę? Edytowane 14 Września 2023 przez 1938 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Cytat Które opony będą odpowiednie do moich zastosowań? Na co zwracać uwagę? Szybkich potrzebujesz. Uwagę zwrócić musisz na to ile chcesz na te oponki maksymalnie wydać. Do ścigania fajne są Scorpiony... https://www.sbike.pl/pirelli-opona-pirelli-scorpion-xc-rc-lite-29x2.2-tlr-o_l_16945.html ...Vittorie (Barzo/Mezcal)(Barzo/Barzo)... https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-vittoria-barzo-tlr-wzmocniona/_/R-p-X8629479 ...czy inne Schwalbe, np: https://bikefast.pl/product-pol-2058-ZESTAW-Opon-Transparent-Racing-Ralph-Racing-Ray-29x2-25-Evo-Super-Race-Transparent-Skin.html ...albo od biedy, takie na przód jak trzeba mocniej: https://www.bikestacja.pl/opona-schwalbe-rocket-ron-29x225-evo-super-race-addix-speed-e-50-p-10404.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 15 Września 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Do powyższego zestawienia dodałbym jeszcze Wolfpack Speed oraz Race. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Wolfpacki jeśli chodzi o przyczepność, toczenie są super, ale typowo w góry bym ich nie kupił ponieważ są bardzo podatne na rozcięcia. Ja osobiście maratony objeżdżam na maxxisach rekon race. Rozważyłbym także Maxxisa Aspen. Scorpionów nie używałem, ale znajomi jeżdżą i bardzo sobie chwalą, jeżeli ma to być zestaw na tylko i wyłącznie na góry to bieżnika troszkę musi być. Rekonów używam jako uniwersalnej opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Nie ma cudownych opon, albo jest szybko i za ślisko, albo pewniej, ale jest opór…. Dużo daje niska waga obręczy, jej szerokość, niskie ciśnienie z mlekiem. Z tyłu opona z niskim środkiem i wyraźnym rzędem klocków z brzegu profilu. Ale tak naprawdę liczy się własne wrażenie i doświadczenie z konkretną oponą i nawet polecany model może rozczarować. Największy postęp daje mleko i obniżanie ciśnienia. W górskich warunkach przód bardziej agresywny, tył kompromis oczyszczania z błota i trzymania bocznego. Super hiper najlżejsze opony też mogą frustrować niebezpiecznymi defektami, ale warto dopłacać za dobrą mieszankę centralnie z mocną ścianką z boku…. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Tak naprawdę to potrzebowałbyś dwóch kompletów. Na błoto i na całą resztę. Na całą resztę: Rocket Rony są świetne ale to trzeba sponsora mieć, bo to się tak szybko zużywa z tyłu. Z przodu oczywiście mniej. Barzo/Mezcal - świetne opony uniwersalne o długiej żywotności. Właściwie brak wad dopóki nie wpakujemy się do błota. Ewentualnie Barzo/Barzo ale będzie trochę wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Właśnie ujeżdżam Racing Ralpha i Racing Roya w wersji Evolution, ale nie race tylko super ground, czyli wolniejsze o włos, ale niby mocniejsze. Używam dość gęstego mleka, bo obecnie Finish Line Sealant - on jest takim kisielkiem... to, jak te opony szczają mlekiem przez bieżnik, to głowa mała. Przednie koło kilka dziur przez które cieknie, tylne koło ma 20 i więcej ognisk wycieków. Opony spoko, ale te dolewki to jakiś absurd. Nigdy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Te sączące mlekiem opony to jest chyba kwestia czegoś w składzie mieszanki gdzieś tam w krainie wulkanizatorów. Używam mleka Stan, i przez lata opony były suche, bardzo długo używany Nobby Nic zaczął sączyć dopiero po latach na kole - w pasie bieżnika… a teraz mam trzy Rangery, czwartego mojego ma Sobek, dwa z nich zawsze były suche, a dwa moczą na bokach się aż kropelki się gromadzą, uchodzi płyn, a nie powietrze.Jutro wrzucę zdjęcie… Nie są dziurawe, ale przesiąkają… Stare Ralfy nie Tublessready nie uroniły nawet kropli, a pierwsze mleko dostały po 5 latach jazdy z dętkami, ze startym bieżnikiem. I jeszcze pojeżdziły maratony typu Istebna. Dziury regularne z fabryki w nowych oponach z boku ( syczące po uszczelnieniu bez mleka ) mnie nie dziwiły, bywały w oponach Schwalbe, i Specialized, z mlekiem znikały… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Nie wiem czy na podjazdy po kamieniach nie byłyby najlepsze gumy 27.5 x 2.6 / 2.8. Podjazd na szyndzielnie po kamieniach dużo przyjemniejszy niż na szerokości 2.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 No tak... Maraton z kapciem 2,8" na pewno będzie łatwiejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 2 godziny temu, graveloiksctrailowka napisał: Podjazd na szyndzielnie po kamieniach dużo przyjemniejszy Tak. W elektryku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Mam na codzień 3 cale i na podjazdach sobie chwalę, upojenie przyjemnością grubej gumy, nie powtarzalne z wąską kiszką, ale na wyścigi jednak zabierałbym 2,25 😉 no chyba że romantycznie to można na plusach jechać… każdy lubi to co lubi…. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Upojenie przyjemnością to jest na fatbajku 4,5-4,8" o ile ma się siłę, żeby go uciągnąć. Mam 2,6 i 2,25 i na tym 2,6 to mnie szlak jasny trafia za każdym razem jak muszę to ciężkie bydle ciągnąć pod górę, jeden bieg lżej potrzebuję. I jeszcze sam sobie krzywdę robię zakładając te opony, bo przecież teraz mam kondycję to będzie inaczej Natomiast w dół tak, robi to robotę. Ale do wyścigów to się nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Tu trzeba porównać ten sam model opony, jak 2.6 to maxxis dhr a 2.25 to racing ralph to się nie dziwię. Owoedzmy np. że zestawimy ze sobą conti cross king albo mezcale, trzeba też uwzględnić nieco lżejsze przełożenia dla szerszej gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 16 Września 2023 Udostępnij Napisano 16 Września 2023 Tu nie o ergonomię chodzi, tylko o rwanie sekund i trzymanie średniej. Jak byś do tematu nie podszedł, to szersza opona jest raczej bez korzyści. Na flaku będzie wolno, a nabita przestanie spełniać swoją funkcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Jeeeezu, pomarudziłem kilka dni temu i się na mnie szkopska opona zemściła. Wczoraj zaliczyłem kapcia na Racing Ralphie. Wywalił całe powietrze, nie uszczelniło się kompletnie nic. Podjechałem na stację, bo była niedaleko, próbowałem trząść, prosić, pompować - zero reakcji. Uszczelniacz (Finish Line) miał moje proszenie w dupie, tak samo jak i opona z miniaturową dziurką. No to rozebrałem, w środku bagno, uszczelniacz kompletnie nie zasychający (zgodnie z reklamami), za to zmienił kolor z szarego na smerfny. Nawilżanymi chusteczkami zebrałem ile się dało, wszystko było kompletnie upieprzone tą niebieską kupą. Obejrzałem miejsce przebicia - nie znalazłem ciała obcego, zatem wsadziłem nową dętkę superlight, napompowałem iii... PSSSSSSS. Dziura. Pierwszy raz od 2018 roku zawiódł mnie tubeless. I nie wiem co jest bardziej winne, ta gówniana opona czy ten gówniany uszczelniacz. W domu rozebrałem wszystko i pod zwykłym strumieniem wody ze szlaucha wypłukałem całość - na oponie nie osadziło się kompletnie nic z lateksu, który jest mi znany z uszczelniaczy innych producentów. Także nie polecam - ani jednego ani drugiego. Foch! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Łączymy się w bólu!!! Mleko Stans jest pewniejsze, jest jednak trudne do wymycia i … no takie podstawowe 😀 raczej działa - i w razie potrzeby knot glut w dziurę, ale opony do ścigania po większym nacięciu często tracą kształt i i tak je trzeba zmienić bo za mało mięsa i oplotu mają. U mnie porażka pojawiła się kiedyś białą zimą, gdy mleko markowane Decathlon albo w zimnie? albo w soli drogowej otworzyło wszystkie szczelne wcześniej defekty, magia delatekacji…. na zdjęciu przesączanie na bokach opony Ranger… generalnie od dwóch lat te opony mam mokre z boku, powietrze nie ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Warto ze sobą wozić takie małe buteleczki chyba 60 ml od Stansa są takie. Tez miałem 1 kapcia po ponad 5k km i samo mleko mi tego nie uszczelniło ( co prawda nie było go tam za dużo ), trza było knota wsadzić i dolać tego mleka i wtedy wszystko poszło git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1938 Napisano 17 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2023 (edytowane) Kilka lat temu na lokalny XC ze względu na złe warunki w lesie pożyczyłem fat bike i to był strzał w 10, bo wszystko się dało przejechać bez łapania za klamki od hamulców, a po asfalcie sunął aż miło. Opony Jumbo Jim 26x4.00 z ciśnieniem poniżej 1 bar. Górski maraton to inna bajka. Opcje są 2: kupuję szybkie kapcie typu X-King, żeby szybciej podjeżdżać kupuję szersze i bardziej agresywne kapcie typu Wolfpack, żeby zyskać przyczepność i nie bać się na zjazdach Wolfpacki mają miększą gumę, więc powinny być bardziej przyczepne do podłoża. Vittoria Barzo / Mezcal też są popularne wśród osób ścigających się w maratonach i też je rozważam. A może dobrym pomysłem byłyby opony podobne jakich się używa w DH, ale 2.25" lub trochę więcej? Aby ułatwić wybór, to podpowiem, że szukam opon pod kątem maratonu w Piwnicznej i może potem w Rzykach. Na tym kończę sezon. Najlepiej by było zmieniać opony w zależności od terenu i warunków, ale po zalaniu mlekiem jest z tym więcej zabawy. Edytowane 17 Września 2023 przez 1938 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Września 2023 Udostępnij Napisano 18 Września 2023 Proponuję vittoria barzo/Mezcal TNT lub Continental cross king/race king protection lub specialized ground control grid t7 / fast trak grid t7. Powyższe jest prawdziwe dla warunków jesiennego maratonu w górach. Nie jest prawdziwe dla górskiego wyścigu XC, nie jest prawdziwe do bikeparku etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 23 Września 2023 Udostępnij Napisano 23 Września 2023 Z mlek przerabiałem już trezzado którego więcej nie wleje, później był stans, całkiem dobre mleko. Od ponad roku testuje expanda i póki co nie mam zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 25 Września 2023 Udostępnij Napisano 25 Września 2023 Wklejam tylko dlatego że mnie obecnie nie stać. https://42sports.pl/pl/p/OPONA-BONTRAGER-XR2-TEAM-ISSUE-29X2%2C20-TLR-/8954 Dobra cena. Ciekawe kiedy zniknie. Na tył jak znalazł. Jeździłem na bieda wersji i też było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.