Skocz do zawartości

[Gravel 8000zł] Gravel po raz eNty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam gravela do 8000 zł (zaczynają się promocje - może ktoś ma fajne namiary)

Rama raczej ze stopu aluminium (rower często jeździ na samochodzie - platforma na hak)
Rower ma posłużyć długie lata.
Rower na asfalt/szutry/drogi polne/leśne/pożarowe 
Aktualnie na rowerze MTB średnie prędkości około 25km/h na dystansach około 50 km - mam nadzieję poprawić średnie prędkości na rowerze gravel.

Widelec i sztyca karbonowe. Miejsce na opony 42 lub 45 mm.
Napęd 1x11 (idealnie była by korba 40T i kaseta 11-42T) ze sprzęgłem w przerzutce
Hamulce hydrauliczne.
Dobrej jakości obręcze i piasty
 

Myślałem o Kross Esker 6.0 - ale ma napęd 2x i zwykłą sztycę z alu

Na Ridley Kenzo były fajne promocje ale się skończyły. Napęd 1x jest tylko od SRAM który nie do końca mnie przekonuje.

dzięki za propozycje i rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po raz enty ktoś dostanie te same odpowiedzi i po raz enty odbędzie się próba "nawrócenia" i przekonywanie, że gravel to jednak zły wybór.

W tym budżecie z 1x11 praktycznie masz tylko Srama ( w sup x-road masz chyba 1x10 grx'a) więc albo się z tym pogodzisz albo pójdziesz w 2x10 grx400 gdzie otworzą się nowe możliwości jak np.: giant revolt. Sztyca karbonowa to ok.250zł chyba.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo pomieszali części napędu 1x11 z 2x10 (tak ze specki wynika), może będzie jakoś to działać. Ale przerzutka tylna jest od 2x10, a kaseta 11-36, to pewnie największa kaseta jaka wejdzie bez dalszej zabawy. Totalny bezsens, no chyba że ktoś zamierza tylko po płaskim jeździć. 

Edytowane przez hulk14
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, hulk14 napisał:

Albo pomieszali części napędu 1x11 z 2x10 (tak ze specki wynika), może będzie jakoś to działać. Ale przerzutka tylna jest od 2x10, a kaseta 11-36, to pewnie największa kaseta jaka wejdzie bez dalszej zabawy. Totalny bezsens, no chyba że ktoś zamierza tylko po płaskim jeździć. 

Darknet mówi że grx400 obsłuży kasetę 42t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, TurboRower_18 napisał:

Czy w napędzie grx 400 2x trzeba trymować przednią przerzutkę?

Chyba to trochę niewygodne na klamkomanetkach?

Kross esker 6.0 lub Giant Revolt 1 ?

(Zakładając wymianę sztyczy i rezygnację z napędu 1x)

Ekser ma 2x11 i wyższą grupę w stosunku do 2x10 w revolcie. Koła na papierze niby ciutkę lepsze w kross. Opony podobnie. Rama pewnie ciutkę lepsza w revolcie. Revolt trochę lżejszy z potencjałem na odchudzanie po wymianie kół i opon. Pewnie 0,5-08kg z luzem do urwania. To tyle...sam nie kupiłbym żadnego. Wolałbym road+ z oponami 35c/38c. Jeździłem na eskerze i revolcie. Poszedłem w contenda ar z oponami 35c. Nawet nie widzę sensu 38c. Szybszy, zwinniejszy. No ale każdy ma swoje preferencje i spojrzenie na jazdę. Ale dużo zależy od dróg po których się jeździ. No i teraz pytanie, gdzie Ty chcesz te średnie poprawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...