Skocz do zawartości

[Napęd] Sram NX 1x12 Gdzie dobrze serwisować osprzęt SRAM'a w Warszawie?


Hellboy82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

Sprawa wygląda następująco.

Zakupiłem sobie rekreacyjnego TREK'a model Marlin 5 gen. 2 i planuję zmienić w nim napęd z Shimano Altusa 2x8 na SRAM NX Eagle 1x12, ponieważ jest w rozsądnej cenie i pasuje na obecny bębenek.

Ze względu na fakt, iż nie jestem i nie chcę być techniczny, nie posiadam wiedzy, umiejętności, doświadczenia oraz co najważniejsze chęci do samodzielnej zabawy w profesjonalnego serwisanta, dlatego potrzebuję kontakt z porządnym i ogarniętym serwisantem/serwisem który specjalizuje się w SRAM'ie lub zna i lubi temat SRAM'a aby to wszystko zamontować i pięknie wyregulować - aby taki zwykły amator rowerowy jak ja miał frajdę z posiadanego sprzętu. Powodem mojego poszukiwania jest fakt, iż zawiodłem się już na kilku większych serwisach przy znanych sklepach rowerowych (bez nazw), nie chcę nikomu robić złej reklamy, ale spotkałem się z podejściem niezwykle zlewczym, bardzo niedokładnym, nieprofesjonalnym i całkowicie bez pasji. Aktualne podejście niektórych gigantów rowerowych w stolicy sprowadza się bez mała do wyjęcia roweru z pudła, dokręceniu pedałów, wsadzenia siodełka i wyprostowaniu kierownicy... koniec przygotowania sprzętu przed oddaniem klientowi.

Proszę o pomoc w temacie. Teren Warszawa lub okolice Konstancin / Piaseczno / Góra Kalwaria.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być mistrz od SRAMa, ale ogólnie ogarnięty serwis. Kiedyś miałem dobre doświadczenia z PLUS na Zamiany 12. Ostatnio z Bicykleta serwis (ale to Saską Kępa). Bez wahania też bym pojechał do sklepu Kazoora na Kazury. 

Ale czy kupiłeś wszystko jak trzeba? przede wszystkim jaką masz korbę i czy masz właściwy do niej suport. Z drugiej strony jak czegoś zabraknie, to serwis to ogarnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Sram jak wyżej, i muszę go mieć ( 1x) z powodu lini łańcucha i 3 calowej opony…. 
w normalnym rowerze napęd 2x i  lekka kaseta xt np do 34 zębów  to jest na Mazowsze z trzema wyjazdami w góry w roku jednak lepszy zestaw…  zmieniłbym altusa na 9s na poziomie SlX/XT a nie 12 kę 🙂 

Czy sklep przy torach w Konstancinie przy miłej prośbie o dobre potraktowanie nie ogarnie zmiany napędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam się wydaje że jednak Marlin nie ma bębenka pod kasetę Sram NX;) bez zmiany piasty się nie obejdzie. Albo można włożyć ciężka i słaba kasetę SX

Co do serwisów to całkowicie się zgadzam z kolega wyżej, jak Ursynów to zdecydowanie obecnie Kazoora albo Plus. Z dalszych serwisów ostatnio bardzo mi pomogli panowie z Gianta na Fabrycznej, tam też bez zawahania oddałbym rower.

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Sram 12 to taki sram w którym korba i przerzutka to dwunastkowe shimano SLX  i jest bardzo dobrze.  😉 Z tyłu piasta 148,  bębenek klasyczny i kaseta Sram 11-50 .  

niechęć do 12 nie jest spowodowana złą pracą napędu, tylko ideą , brakiem redukcji młynek blat, i brzydotą, masą tylnej kasety😁 

12 działa mi świetnie , tylno tani łańcuch Sram szybko rdzewieje i trzeba go pilnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Wojcio napisał:

Nie musi być mistrz od SRAMa, ale ogólnie ogarnięty serwis. Kiedyś miałem dobre doświadczenia z PLUS na Zamiany 12. Ostatnio z Bicykleta serwis (ale to Saską Kępa). Bez wahania też bym pojechał do sklepu Kazoora na Kazury. 

Ale czy kupiłeś wszystko jak trzeba? przede wszystkim jaką masz korbę i czy masz właściwy do niej suport. Z drugiej strony jak czegoś zabraknie, to serwis to ogarnie. 

Jeszcze nie kupiłem zestawu NX ponieważ czekam na nowy rower z uwzględnionej gwarancji. Spawy były złe w kilku miejscach i dostanę nówkę za parę dni. Wtedy kupię cały karton z zestawem nx 1x12 eagle z offsetem 6 mm do linii łańcucha 49. Przód chciałem zmienić na zębate 34 zęby. To jest całkowita rekreacja. Nie jeżdżę po górach tylko po ścieżkach, po mieście i jako uzupełnienie treningów siłowych przy wadze 112 kg. 1x12 będzie uproszczeniem i wygodną a do tego podoba mi się. 

To na czym mi zależy to profesjonalny montaż i regulacja a w przyszłości ewentualny serwis. 

Trek marlin gen 2 nie jest na systemie boost, piasta tylna klasyczna QR, rama przyjmuje przód tarcze 34t max a szkoda bo nie obraził bym się na 36t. Koniec końców kaseta 11-50t wystarczy do wszystkiego zarówno po lesie jak i w parku z córką oraz do wyjazdu do żabki i siłownię. Chcę żeby było dobrze założone i wyregulowane, przez kompetentną osobę a nie to z czym spotkałm się ostatnio.. Wiem że można dołożyć, zamienić na inne komponenty ale ja chcę tak. I już 🤣 W przyszłości założę jeszcze widelec judy solo air i może większe tarcze hamulca bo ciężko wyhamować takiego klocka jak ja na tych tekktro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na gwarancję Trek upewnij się że zmianę wykona szanowany przez nich punkt, z wbiciem jako serwis zerowy w papiery , jest to o tyle ważne, że odstępstwa od konfiguracji fabrycznej mogą wykluczać interwencję gwarancyjną. ( szukanie pretekstu aby odrzucić)     Dalsze regulacje można robić już w bardziej przyjaznym miejscu.   w Trekach słabe bywa osadzenie suportu,  ale nie znam standardu modelu o którym mowa…. Ciekawe czy nowy egzemplarz będzie kropka w kropkę taki sam czy ciut nowszy i trochę inny.

Jesteś ciężki i silny możliwe, że będziesz dużo dusił 32 x11 32x 13  , na Warszawę warto mieć raczej twardszy napęd ( „większą korbę” )  blat natomiast musi się zmieścić w ramie, u mnie max  1x to 34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, NerfMe napisał:

Gianta na Fabrycznej, tam też bez zawahania oddałbym rower

To jest super serwis - wiele razy mi pomogli w sprawach wykraczających poza moje narzędzia lub doświadczenie - nie mam jednak pewności czy robią Nie-Gianty. Ten serwis to powód by kupić Gianta :) 

Pomyśl nas Shimano - zestaw Deore 4100 (10 biegów) to dobre i tanie rozwiązanie do takiego roweru. Trzeba tylko dobrać korbę - jak ci kwadrat nie przeszkadza, to zostanie suport i będzie taniej, jak chcesz nowocześniej to też znajdziesz - najlepiej w porozumieniu z mechanikiem.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sram jest droższy o kilkanaście procent w tym samym  czasie używania. 

Ja nawet myślę żeby, akurat co ja jeżdżę, zmienić NX 12 biegów na 10 przełożeń i Shimano. 

A tu temat że musi być Sram NX, he he. 

Jak to różnie bywa. 

P.S. 

Raz w sezonie przy około 2,5 tysia kilometrów mam do zmiany łańcuch za 90 do 120 PLN, trzy małe koronki za 120 PLN. 

Co 4 tysiące cała kaseta za 350 PLN. 

Zębatka korby 70 PLN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Hellboy82 napisał:

Więc pytam doświadczonych rowerzystów ze stolicy: kto i gdzie dobrze zmieni wskazany napęd SRAM ? Wierzę że są takie miejsca.. 

Jak pytałeś  na początku o poludniowe okolice Warszawy, to w Piasecznie szczerze mogę polecić Rower Doktor i FunBike. Jeszcze wszystcy chwalą Bicycl, ale osobiście nie korzystałem, ale mam wrażenie że chłopaków nieco poniosło z cenami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje panowie. Dla mnie jest najważniejsze dobry serwis żeby to założyć i wyregulować.

Koszty utrzymania nie są takie istotne ponieważ nie będę zmieniał w sezonie 3 razy łańcucha, kasety itp. Nie robię takich przebiegów nawet w 5 sezonach :)

Nie jestem zawodowcem, ani nawet zaawansowanym amatorem, a mój wybór wynika czysto z chęci posiadania NX'a, który najważniejsze pasuje do starego typu rowerów i kupujesz wszystko w całości. Dodatkowo można łączyć wszystkie najważniejsze elementy z wyższymi grupami dużo łatwiej niż Shimano.

Blat 34t tył 11-50t da mi wszystko co chcę w mieście i bardzo lekkim terenie.

Edytowane przez Hellboy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie dwa grosze ode mnie:

Mam 34 - 11-50 i ten napęd stosuję w góry, na Mazowszu  miękki koniec kasety nie jest aż tak potrzebny….
 

Kupując dwunastkę zrobiłem wywiad, ewidentnie odradzono mi tylną zmieniarkę Sram ( niskiej grupy) a zalecono SLX…   SLX jest bardzo dobry, współpracuje z gripem Sram bez problemów   ( grupa 12 w mtb ma taki sam skok linki ) …. Nie mam porównania z tyłem od Sram, więc proponuję  przeszukać internet  i  znaleźć recenzje NX na własną rękę.
 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

Trek na stronie nie zdradza jaka jest mufa w ramie, ale po zdawkowym opisie i obecnym osprzęcie stwierdzam, że to klasyczne BSA.

W związku z tym powinieneś kupić taki suport: https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-sram-dub-pd18984/?v_Id=126571&gclid=Cj0KCQjw1OmoBhDXARIsAAAYGSGdRgyMKn_mfcDrlgQVMqHjkuwp2YX0OeAqz-aySaM4isCIqMjXLPMaAhTVEALw_wcB

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2023 o 07:32, XC100S napisał:

P.S. 

Raz w sezonie przy około 2,5 tysia kilometrów mam do zmiany łańcuch za 90 do 120 PLN, trzy małe koronki za 120 PLN. 

Co 4 tysiące cała kaseta za 350 PLN. 

Zębatka korby 70 PLN. 

Masz tak ciężką nogę?
Ja na NX dobijam do 10k i jedyne co zmieniłem to łańcuch po 5k (tak były problemy z najmniejszymi koronkami ale się dotarło) i kółeczka przerzutki (tu można by taniej).
Kosztowało mnie to +/-270zł (100 łańcuch, 170 kółeczka). Przy twoim systemie poleciałoby +/-1400zł :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...