Hellboy82 Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Witam wszystkich serdecznie! Sprawa wygląda następująco. Zakupiłem sobie rekreacyjnego TREK'a model Marlin 5 gen. 2 i planuję zmienić w nim napęd z Shimano Altusa 2x8 na SRAM NX Eagle 1x12, ponieważ jest w rozsądnej cenie i pasuje na obecny bębenek. Ze względu na fakt, iż nie jestem i nie chcę być techniczny, nie posiadam wiedzy, umiejętności, doświadczenia oraz co najważniejsze chęci do samodzielnej zabawy w profesjonalnego serwisanta, dlatego potrzebuję kontakt z porządnym i ogarniętym serwisantem/serwisem który specjalizuje się w SRAM'ie lub zna i lubi temat SRAM'a aby to wszystko zamontować i pięknie wyregulować - aby taki zwykły amator rowerowy jak ja miał frajdę z posiadanego sprzętu. Powodem mojego poszukiwania jest fakt, iż zawiodłem się już na kilku większych serwisach przy znanych sklepach rowerowych (bez nazw), nie chcę nikomu robić złej reklamy, ale spotkałem się z podejściem niezwykle zlewczym, bardzo niedokładnym, nieprofesjonalnym i całkowicie bez pasji. Aktualne podejście niektórych gigantów rowerowych w stolicy sprowadza się bez mała do wyjęcia roweru z pudła, dokręceniu pedałów, wsadzenia siodełka i wyprostowaniu kierownicy... koniec przygotowania sprzętu przed oddaniem klientowi. Proszę o pomoc w temacie. Teren Warszawa lub okolice Konstancin / Piaseczno / Góra Kalwaria. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Nie musi być mistrz od SRAMa, ale ogólnie ogarnięty serwis. Kiedyś miałem dobre doświadczenia z PLUS na Zamiany 12. Ostatnio z Bicykleta serwis (ale to Saską Kępa). Bez wahania też bym pojechał do sklepu Kazoora na Kazury. Ale czy kupiłeś wszystko jak trzeba? przede wszystkim jaką masz korbę i czy masz właściwy do niej suport. Z drugiej strony jak czegoś zabraknie, to serwis to ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Mam Sram jak wyżej, i muszę go mieć ( 1x) z powodu lini łańcucha i 3 calowej opony…. w normalnym rowerze napęd 2x i lekka kaseta xt np do 34 zębów to jest na Mazowsze z trzema wyjazdami w góry w roku jednak lepszy zestaw… zmieniłbym altusa na 9s na poziomie SlX/XT a nie 12 kę 🙂 Czy sklep przy torach w Konstancinie przy miłej prośbie o dobre potraktowanie nie ogarnie zmiany napędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 (edytowane) Mi tam się wydaje że jednak Marlin nie ma bębenka pod kasetę Sram NX;) bez zmiany piasty się nie obejdzie. Albo można włożyć ciężka i słaba kasetę SX Co do serwisów to całkowicie się zgadzam z kolega wyżej, jak Ursynów to zdecydowanie obecnie Kazoora albo Plus. Z dalszych serwisów ostatnio bardzo mi pomogli panowie z Gianta na Fabrycznej, tam też bez zawahania oddałbym rower. Edytowane 12 Września 2023 przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 (edytowane) @NerfMe, NX ma 11-50, więc spokojnie założy 🙂. @Hellboy82, dobrze pomyśl nad Shimano, a jak już Sram to przerzutka i manetka GX. Edytowane 12 Września 2023 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Mój Sram 12 to taki sram w którym korba i przerzutka to dwunastkowe shimano SLX i jest bardzo dobrze. 😉 Z tyłu piasta 148, bębenek klasyczny i kaseta Sram 11-50 . niechęć do 12 nie jest spowodowana złą pracą napędu, tylko ideą , brakiem redukcji młynek blat, i brzydotą, masą tylnej kasety😁 12 działa mi świetnie , tylno tani łańcuch Sram szybko rdzewieje i trzeba go pilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hellboy82 Napisano 12 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2023 42 minuty temu, Wojcio napisał: Nie musi być mistrz od SRAMa, ale ogólnie ogarnięty serwis. Kiedyś miałem dobre doświadczenia z PLUS na Zamiany 12. Ostatnio z Bicykleta serwis (ale to Saską Kępa). Bez wahania też bym pojechał do sklepu Kazoora na Kazury. Ale czy kupiłeś wszystko jak trzeba? przede wszystkim jaką masz korbę i czy masz właściwy do niej suport. Z drugiej strony jak czegoś zabraknie, to serwis to ogarnie. Jeszcze nie kupiłem zestawu NX ponieważ czekam na nowy rower z uwzględnionej gwarancji. Spawy były złe w kilku miejscach i dostanę nówkę za parę dni. Wtedy kupię cały karton z zestawem nx 1x12 eagle z offsetem 6 mm do linii łańcucha 49. Przód chciałem zmienić na zębate 34 zęby. To jest całkowita rekreacja. Nie jeżdżę po górach tylko po ścieżkach, po mieście i jako uzupełnienie treningów siłowych przy wadze 112 kg. 1x12 będzie uproszczeniem i wygodną a do tego podoba mi się. To na czym mi zależy to profesjonalny montaż i regulacja a w przyszłości ewentualny serwis. Trek marlin gen 2 nie jest na systemie boost, piasta tylna klasyczna QR, rama przyjmuje przód tarcze 34t max a szkoda bo nie obraził bym się na 36t. Koniec końców kaseta 11-50t wystarczy do wszystkiego zarówno po lesie jak i w parku z córką oraz do wyjazdu do żabki i siłownię. Chcę żeby było dobrze założone i wyregulowane, przez kompetentną osobę a nie to z czym spotkałm się ostatnio.. Wiem że można dołożyć, zamienić na inne komponenty ale ja chcę tak. I już 🤣 W przyszłości założę jeszcze widelec judy solo air i może większe tarcze hamulca bo ciężko wyhamować takiego klocka jak ja na tych tekktro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 36 minut temu, chudzinki napisał: @NerfMe, NX ma 11-50, więc spokojnie założy 🙂. @Hellboy82, dobrze pomyśl nad Shimano, a jak już Sram to przerzutka i manetka GX. Faktycznie, moja wina, przepraszam NX też jest na normalny bębenek, dopiero GX jest na XD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hellboy82 Napisano 12 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2023 (edytowane) Więc pytam doświadczonych rowerzystów ze stolicy: kto i gdzie dobrze zmieni wskazany napęd SRAM ? Wierzę że są takie miejsca.. Edytowane 12 Września 2023 przez Hellboy82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Ze względu na gwarancję Trek upewnij się że zmianę wykona szanowany przez nich punkt, z wbiciem jako serwis zerowy w papiery , jest to o tyle ważne, że odstępstwa od konfiguracji fabrycznej mogą wykluczać interwencję gwarancyjną. ( szukanie pretekstu aby odrzucić) Dalsze regulacje można robić już w bardziej przyjaznym miejscu. w Trekach słabe bywa osadzenie suportu, ale nie znam standardu modelu o którym mowa…. Ciekawe czy nowy egzemplarz będzie kropka w kropkę taki sam czy ciut nowszy i trochę inny. Jesteś ciężki i silny możliwe, że będziesz dużo dusił 32 x11 32x 13 , na Warszawę warto mieć raczej twardszy napęd ( „większą korbę” ) blat natomiast musi się zmieścić w ramie, u mnie max 1x to 34. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 59 minut temu, NerfMe napisał: Gianta na Fabrycznej, tam też bez zawahania oddałbym rower To jest super serwis - wiele razy mi pomogli w sprawach wykraczających poza moje narzędzia lub doświadczenie - nie mam jednak pewności czy robią Nie-Gianty. Ten serwis to powód by kupić Gianta Pomyśl nas Shimano - zestaw Deore 4100 (10 biegów) to dobre i tanie rozwiązanie do takiego roweru. Trzeba tylko dobrać korbę - jak ci kwadrat nie przeszkadza, to zostanie suport i będzie taniej, jak chcesz nowocześniej to też znajdziesz - najlepiej w porozumieniu z mechanikiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 Sram jest droższy o kilkanaście procent w tym samym czasie używania. Ja nawet myślę żeby, akurat co ja jeżdżę, zmienić NX 12 biegów na 10 przełożeń i Shimano. A tu temat że musi być Sram NX, he he. Jak to różnie bywa. P.S. Raz w sezonie przy około 2,5 tysia kilometrów mam do zmiany łańcuch za 90 do 120 PLN, trzy małe koronki za 120 PLN. Co 4 tysiące cała kaseta za 350 PLN. Zębatka korby 70 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 20 godzin temu, Hellboy82 napisał: Więc pytam doświadczonych rowerzystów ze stolicy: kto i gdzie dobrze zmieni wskazany napęd SRAM ? Wierzę że są takie miejsca.. Jak pytałeś na początku o poludniowe okolice Warszawy, to w Piasecznie szczerze mogę polecić Rower Doktor i FunBike. Jeszcze wszystcy chwalą Bicycl, ale osobiście nie korzystałem, ale mam wrażenie że chłopaków nieco poniosło z cenami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hellboy82 Napisano 13 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2023 (edytowane) Dzięki za informacje panowie. Dla mnie jest najważniejsze dobry serwis żeby to założyć i wyregulować. Koszty utrzymania nie są takie istotne ponieważ nie będę zmieniał w sezonie 3 razy łańcucha, kasety itp. Nie robię takich przebiegów nawet w 5 sezonach Nie jestem zawodowcem, ani nawet zaawansowanym amatorem, a mój wybór wynika czysto z chęci posiadania NX'a, który najważniejsze pasuje do starego typu rowerów i kupujesz wszystko w całości. Dodatkowo można łączyć wszystkie najważniejsze elementy z wyższymi grupami dużo łatwiej niż Shimano. Blat 34t tył 11-50t da mi wszystko co chcę w mieście i bardzo lekkim terenie. Edytowane 13 Września 2023 przez Hellboy82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 Kaseta NX jest 11-50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 Ostatnie dwa grosze ode mnie: Mam 34 - 11-50 i ten napęd stosuję w góry, na Mazowszu miękki koniec kasety nie jest aż tak potrzebny…. Kupując dwunastkę zrobiłem wywiad, ewidentnie odradzono mi tylną zmieniarkę Sram ( niskiej grupy) a zalecono SLX… SLX jest bardzo dobry, współpracuje z gripem Sram bez problemów ( grupa 12 w mtb ma taki sam skok linki ) …. Nie mam porównania z tyłem od Sram, więc proponuję przeszukać internet i znaleźć recenzje NX na własną rękę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 Gdyby nie koszty wolę NX od Deore/SLX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 (edytowane) To nie chodzi o dane z katalogu tylko podatność na pogorszenie działania …ale do wytropienia, nie pamiętam szczegółów. Slx już swoje dostał i jest ok Edytowane 13 Września 2023 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 14 Września 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2023 Przerzutkę tył proponuję GX zamiany NX, jakość wykonania jest lepsza, a przy tym poprawia się precyzja zmiany przełożeń. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hellboy82 Napisano 2 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2023 problem kolejny, jaki wkład korby do tego należy kupić? taki zestaw napędu: https://www.centrumrowerowe.pl/grupa-mtb-sram-nx-eagle-dub-pd20915/?v_Id=134679 taki rower: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/marlin/marlin-5-gen-2/p/34587/?colorCode=greenvisibility_teal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 2 Października 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Października 2023 Trek na stronie nie zdradza jaka jest mufa w ramie, ale po zdawkowym opisie i obecnym osprzęcie stwierdzam, że to klasyczne BSA. W związku z tym powinieneś kupić taki suport: https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-sram-dub-pd18984/?v_Id=126571&gclid=Cj0KCQjw1OmoBhDXARIsAAAYGSGdRgyMKn_mfcDrlgQVMqHjkuwp2YX0OeAqz-aySaM4isCIqMjXLPMaAhTVEALw_wcB 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 3 Października 2023 Udostępnij Napisano 3 Października 2023 W dniu 13.09.2023 o 07:32, XC100S napisał: P.S. Raz w sezonie przy około 2,5 tysia kilometrów mam do zmiany łańcuch za 90 do 120 PLN, trzy małe koronki za 120 PLN. Co 4 tysiące cała kaseta za 350 PLN. Zębatka korby 70 PLN. Masz tak ciężką nogę? Ja na NX dobijam do 10k i jedyne co zmieniłem to łańcuch po 5k (tak były problemy z najmniejszymi koronkami ale się dotarło) i kółeczka przerzutki (tu można by taniej). Kosztowało mnie to +/-270zł (100 łańcuch, 170 kółeczka). Przy twoim systemie poleciałoby +/-1400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 3 Października 2023 Udostępnij Napisano 3 Października 2023 Ile kilometrów przejechałeś żeby łańcuch przestał przeskakiwać na trzech najmniejszych koronkach ? U mnie jest to nie wykonalne i zawsze zmieniam te zębatki razem z nowym łańcuchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Nie zanotowałem ale gdzieś około 200-300km zeszło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.