Skocz do zawartości

[Korba/koronka 32T] zmiana na większą.


mareckiabc

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam koronkę mechanizmu korby 32T. Kaseta 10-51. Na płaskich prostych troche mało. Jazda głównie miejska. Zmianana 34 ewentualnie 36 będzie dobrym pomysłem? I którą brać bardziej pod uwagę? 

Stan na teraz: Napęd 1x12

Korba Stout Pro

Zębatka 32 T

Kaseta Deore 6100 12 rzędów 10-51

Przerzutka tył 6100 

Manetka tył 6100 i-spec EV  - w planach 8100 EV

Hamulce m4100 - zamówione już slx7100 (tarcze rt86 180/160)

Ewentualnie co tu jeszcze pozmieniać/ulepszyć aby zmiana była odczuwalna na plus?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd masz kompletnie nieprzystosowany do jazdy miejskiej. Niewykluczone że rower też - większa zębatka może się nie zmieścić. Bez zastanowienia próbowałbym zmieścić 36T. No chyba, że masz możliwość dołożenia przedniej przerzutki, to wtedy idzie coś ugrać więcej. I z innym napędem 2x10, 2x11, bardziej miejskim coś da się ugrać. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z roweru jestem bardzo zadowolony, mieszkam w metropoli tzw miejskiej dzungli więc taki rower bardzo mi pasuje, scieżki przeplatane, chodnikami, krawężnikami, ulicami, zniszczoną nawierzchnią. Napęd 1x12 też mi pasuje jedynie troche za mały blat z przodu stąd chcę coś wymienic. Pewnie najłatwiej tarcza przód - i mowisz nie obawiać się, że 36T będzie za duzo? 

A co do zmiany i dołozenia napędu 2 x to co musiałbym wymienić i dolożyc? Przerzutka przód, manetka przód, tarcze przód i korbe? Czy to wiekszy zabieg? Choć tak jak pisałem 1 x z przodu mi odpowiada i chyba aż takich prędkości z 2 x z przodu nie potrzebuje.

50 minut temu, Maciek.B napisał:

Zmienić rower.

Rower mam świetny a w szczególności jako baza, idealny rozmiar, napęd częścią użytkową wymienną gdy się zużyje lub by dopasować pod użytkownika. Wizualnie też bajka i taki ma być Specialized Chisel w najnowszej ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Niewykluczone że rower też - większa zębatka może się nie zmieścić. Bez zastanowienia próbowałbym zmieścić 36T.

@mareckiabc, słowo-klucz "próbowałbym", bo może się okazać, że nawet 34t Ci nie wejdzie. Ty musisz pomierzyć, tudzież przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wiemy że Chisel jest idealnym rowerem miejskim;)

Co do tematu, nie wiem który rocznik, ale maksymalna zębatka jaka wchodzi do obecnego Chisela to 36 t. Warto się jednak upewnić, jak pisali wyżej.

Swoją drogą ja w fullu mam 30 z przodu i na dojazdowkach nigdy chyba nie używałem najniższego biegu z tyłu, więc musicie mieć naprawdę mocne nogi i gnać po tych miastach powyżej 35 km/h by zamknąć ten zakres...

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent podaje https://suport.specialized.com/chisel/en/features-compatibility/drivetrain-brakes

max 36 i nie ma dostosowania do przedniej przerzutki. Sam w swoim górskim zmieniłem z 32 na 30, ale na miasto mam miejski. Nie uważam jednak, że taki HT nie nadaje się na miasto - jest pewnie bardziej efektywny niż większość miejskich. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower wykorzystywany jest głównie w mieście a to dlatego bo z dziećmi własnie tu jeżdzę i nie wiem jak co niektórzy myślą, że kupie kolarkę lub gravela i zabiorę 7 latka na przejażdzkę. Mam taki rower jaki mi sie podoba i z jakiego bardzo jestem zadowolony tak samo jak w dniu zakupu tak samo i dzisiaj. A to że teraz głównie jeżdze z dziecmi nie znaczy że zawsze tak będzie a dostosowuje go do moich potrzeb i tyle.

Przerzutki przedniej raczej nie chciałem dokładać więc sprawa sama się rozwiązała.

W pierwszej kolejności chyba wymienię korbe XT ewentualnie SLX z większa tarczą tylko cały czas myślę i czytam na ten temat czy 34 czy 36. 

Edytowane przez mareckiabc
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wojcio napisał:

Producent podaje https://suport.specialized.com/chisel/en/features-compatibility/drivetrain-brakes

max 36 i nie ma dostosowania do przedniej przerzutki. Sam w swoim górskim zmieniłem z 32 na 30, ale na miasto mam miejski. Nie uważam jednak, że taki HT nie nadaje się na miasto - jest pewnie bardziej efektywny niż większość miejskich. 

Właśnie dlatego, że większość ludzi myśli, że istnieją rowery, albo miejskie, albo górskie, często są one źle dobierane w stosunku do zastosowań. A tymczasem jest cała masa różnych typów rowerów "pomiędzy" wyżej wymienionymi, które spiszą się lepiej w miejskiej dżungli, choćby np. crossówki.

 

7 godzin temu, mareckiabc napisał:

Ewentualnie co tu jeszcze pozmieniać/ulepszyć aby zmiana była odczuwalna na plus

Ostatnim postem zaprzeczyłeś słowom z pierwszego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko masz racje z wszystkim 😉 jesli zaprzeczyłem to tez niech tak będzie. Ja mam swoje zdanie i kazdy moze je mieć tak samo jak Ty. A ulepszyć można zawsze coś 😉 lubie mieć dobre rzeczy ze średniej czasami wyzszej półki i tyle w temacie. Chce, mogę więc sobie modyfikuję dla własnej satysfakcji, skoro daje mi to radość to czemu nie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...