roXencjusz Napisano 10 Września 2023 Udostępnij Napisano 10 Września 2023 Hej mam pytanie który rower wybrać gravel czy szosa. Cały czas myślałem o grawelu ale zdałem sobie sprawę że ich cena jest głównie przez to że są popularne a hamulce tarczowe w rowerze szosowym może mieć już za dużo niższe pieniądze tak samo napęd. Myślałem nad rometem a sprayem albo kellysem soot 30 ale one mają napęd claris a w tej samej cenie mogę mieć lżejszą kolarzówkę na tiagrza albo jeszcze lepszym napędzie, lecz mimo wszystko okazjonalnie przez drogę polną przejadę i teraz mam pytanie czy warto iść w szosę i mieć niższą wagę i lepszy osprzęt i zmienić opony na nieco bardziej gravelove czy jednak kupić gravela i zmienić opony na nieco bardziej szosowe gdyż głównie jeżdżę po asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 10 Września 2023 Udostępnij Napisano 10 Września 2023 Rzuć monetą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 11 Września 2023 Udostępnij Napisano 11 Września 2023 "gravele som drogie przez marketing" odcinek 2345. I aż ciekaw jestem tych rowerów szosowych na 105 w cenie graveli na Clarisie. To głównie klamkomanetki odpowiadają za cenę roweru z barankiem. Ale skoro szosy są tak bardzo tanie to bierz i się nie zastanawiaj. Dożyliśmy dziwnych czasów gdzie wszystko musi być dedykowane. Szosą śmiało możesz jechać drogą polną, lasem, czy gdzieś indziej. I spokojnie sobie poradzi, zwłaszcza kiedy ma opony 28c, czyli szersze niż kiedyś. Miałem kiedyś fitnessa z oponkami 28c którym jeździłem do pracy, nie raz zdarzyło się wracać polnymi drogami czy przez las i nic się nie stało, szok Problemem po zjechaniu z asfaltu staje się baranek - rower prowadzi się na nim nieco inaczej niż na prostej kierownicy - ale dotyczy on i graveli, i szosówek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 11 Września 2023 Udostępnij Napisano 11 Września 2023 11 godzin temu, roXencjusz napisał: i teraz mam pytanie czy warto iść w szosę i mieć niższą wagę i lepszy osprzęt i zmienić opony na nieco bardziej gravelove czy jednak kupić gravela i zmienić opony na nieco bardziej szosowe gdyż głównie jeżdżę po asfalcie W większości rowerów szosowych nie wsadzisz opon szerszych niż 28-30c, do grawela za to wsadzisz węższe opony bez problemu. Może szukaj tzw. szos road+, m.in. Giant Contend AR2, Canyon Endurance AL 6.0 Disc, Trek Domane AL 4 Disc, Ridley Grifin, ORBEA Avant H30, ORBEA Avant H40. Jest też Superior X-Road, który ma tą samą ramę w grawelach i szosówkach więc jeśli kupisz wersję szosową to zmieścisz szersze opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 12 Września 2023 Udostępnij Napisano 12 Września 2023 Z własnego doświadczenia powiem Tobie, że nikt nie odpowie na to pytanie bo nikt nie zna dróg (szczególnie tych polnych) po których jeździsz. Dlatego jeśli nie planujesz ostrego ciśnięcia, zawodów itp to warto wejść w road+ co przyjmie 35c (giant contend ar, merida scultura endurance, sup x-road, canyon endurance, giant defy itp.) U mnie road+ służy jako lekki gravel z oponami 35c. Na kiepskie nawierzchnie, bardzo ubite polne drogi bez błota, podobnie szutrówki leśne to na 30c , czy 32c przejedziesz. Ale jak trafisz na błoto, luźny piach i nie lubisz jazdy bez trzymanki jak na paris roubaix to musisz wejść w opony z jakimś bieżnikiem, które wiadomo gorzej spisują się na asfalcie, ale na piachu mogą uchronić przed glebą. To takie doświadczenie, który każdy musi zdobyć sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.