Skocz do zawartości

[zakup/upgrade] zakup nowego czy upgrade starego - dylematy


pavko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam rower Giant ATX-830 (taki jak na załączonej fotce pożyczonej z neta ;) ), wyprodukowany jakoś w okolicy 2001 roku (u mnie od 2002).
Z wyposażenia - koła 26", z przodu tarczówka mechaniczna Avid, z tyłu V-brake, przerzutki SRAM 3.0 3x8.
Odkąd go mam (wstyd się przyznać...) przeszedł 2 albo 3 porządniejsze serwisy i wymieniłem opony, siodło i kierownicę (była prosta, teraz jest lekko gięta).
Denerwuje mnie w nim szczególnie sposób zmiany biegów - te nieszczęsne grip shifty i koła 26". 

Ostatnio zacząłem trochę więcej jeździć i zastanawiać się nad kupnem nowego roweru.
Jeżdżę głównie po utwardzonych drogach i ścieżkach rowerowych, poza szlak raczej mało kiedy, bardziej wycieczki rodzinne.

Z tego co poczytałem i pooglądałem w necie zainteresowały mnie:
- Merida big.nine 100 https://katalog.bikeworld.pl/2023/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/merida/80966/big_nine_100
- Orbea onna 20 https://katalog.bikeworld.pl/2023/web/produkt/rowery_gorskie/xc_maraton/orbea/82774/onna_27_xs_junior_20
- Focus Whistler 3.8 https://www.focus-bikes.com/pl_en/1091704-whistler-3-8
- Sensa Livigno Evo https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-livigno-evo-comp-grey-pd23171/

Ogólnie szukałem czegoś powietrznym amortyzatorem, taki jest wspólny mianownik tych rowerków powyżej.

Wczoraj wybrałem się do sklepu i miałem możliwość przejechać się na nowym TREKu Dual Sport ze sztywnym widelcem i dla porównania na Marlinie 6 gen 3.
Liczyłem na jakieś "WOW" ale niestety był raczej smuteczek, że wcale lepiej niż na moim staruszku nie było.
Planuję w najbliższym czasie przypasować się do tych z powyższej listy, jestem ciekay czy będzie lepiej. 

W związku z tym pomyślałem, że może lepiej by było zrobić upgrade staruszka? Myślicie, że warto myśleć o modyfikacji Giant'a? 
Jeśli tak to podpowiedzcie (bo z technikaliów rowerowych wypadłem z 20 lat temu;) ) na co zmienić te chol*#ne gripshifty. Pewnie by wypadało też wymienić przerzutki, prawda?
Do hamulców nie mam większych zastrzeżeń.

Z ewentualnym kupnem też mi się nie spieszy, jeśli jednak wybiorę zakup konkretnego modelu, będę polował na jakąś okazję jesienią/zimą.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

3f108f88420c84a4f4b195f3e3ee.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne oponki na drogę, wygląda na zadbany. Manetki trigger X4 SRAM to 114PLN - zastąpią gripshifty - dlaczego sobie nie zrobić przyjemności. A jak kaseta i łańcuch zużyte, to na 3x9 można przejść przy okazji. Fakt, szkoda dużych inwestycji, rower niemodny, ale jak jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

@Wojcio ten ze zdjęcia to nie mój ;) Mój ma inne oponki, manetki sram 4.0 gripshift, z tyłu przerzutka sram 3.0, a z przodu shimano SIS - taki cudak. 
Gdzie znalazłeś te sram x4 w tej cenie? ;)
P.S. Gdyby nie to, że nie miałem wcześniej okazji przejechać się na focus whistler, to prawie go dzisiaj zamówiłem :D Na szczęście nie mam ciśnienia, nie spieszy mi się z zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki są w centrum rowerowym. My mamy podobnie ze szkolnym rowerem córki (dwudziestoletni Scott zrobiony na singla) - co by do niego nie kupić to podwaja wartość roweru a rewolucji nie zrobi. To do głowy przyjdzie sztywny widelec, to nowe koło, ale wszystko upada, no szkoda wkładać w dziada. Na szczęście córka ma dobry rower w góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2023 o 15:42, pavko napisał:

Wczoraj wybrałem się do sklepu i miałem możliwość przejechać się na nowym TREKu Dual Sport ze sztywnym widelcem i dla porównania na Marlinie 6 gen 3.
Liczyłem na jakieś "WOW" ale niestety był raczej smuteczek, że wcale lepiej niż na moim staruszku nie było.

Bo nie będzie żadnego WOW, nawet jak kupisz nowy za 15 tys. Jeśli geometria/pozycja w starym Ci pasuje, to mega hiper wycieniowany nowy o podobnej geometrii nic nie zmieni poza wagą i efektem placebo. To w końcu tylko kilka rurek o nieznacznie zmiennej giętkości [alu, stal, karbon], o określonych punktach styku z ciałem.

 Za to amor, napęd, hamulce, siodło zmienią Ci drastycznie komfort i efektywność jazdy. Ale by to zmienić, taniej kupić nowy, wybrany rozważnie.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...