Skocz do zawartości
  • 0

Rondo Ruut Al1 czy St1


Gość Matcin

Pytanie

Napisano

Zastanawiam się nad zakupem roweru Rondo Ruut. Stoję przed wyborem pomiędzy St1 i Al1. Różnica cenowa jest dość spora. Wersja stalowa jest dużo droższa, lecz optycznie bardziej mi się podoba, jednak nie chciałbym tylko z tego powodu płacić dużo więcej. Czy są w tych modelach jeszcze jakieś różnice, które robią tę różnice w cenie i których jako laik nie dostrzegam?

 

21 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Napisano (edytowane)

No to masz wszystko ładnie opisane na stronie: klamkomanetki i przerzutka Rival vs. Apex.

Z kwestii serwisowych to w ST masz BSA a w alu pressfit.

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że warto porównać je w sklepie bo konfiguracja może się różnić w stosunku do oficjalnej strony.

Edytowane przez marcesco
  • 0
Napisano

Dzięki za pomoc :) 

 

Czyli sama rama nie robi tutaj jedynej różnicy 👍

Muszę się dużo mocniej wgryść w temat osprzętu. Z tego co rozumiem, to Rival jest trochę lepszy od Apex -ok

BSA jest lepszy od pressfit? Czy to kwestia gustu?

 

Szukam tych bodaj 700€ różnicy wg. cen producenta i tak trochę mam z tym jeszcze problem.

 

  • 0
Napisano

PressFit miał złą prasę w początkowym okresie. Trzeszczał, sypał się. Teraz jest znacznie lepiej. Poza tym można to w prosty sposób zastąpić skręcanymi rozwiązaniami (np. Token Ninja), które są bardzo fajne i rozwiązywały bolączki pressfitów wciskanych. W przypadku BSA serwis jest prosty, nie trzeba żadnych pras do montażu. Wystarczy jeden tani klucz.

Kolega @marcesco ma racje. Sprawdź, bo na rynku nadal są rowery Rondo z okresu covidowego i pocovidowego. Często na stronie producenta podają jedno, a faktycznie masz coś innego. Na przykład w AL2 wpadały różne hamulce. Niby mechaniki, ale ja miałem np. typowe mechaniczne zacisk. Wiem, że były też hybrydy (zacisk hudrauliczny). Do tego często te zaciski raz były producenta X a raz Y. 

Osobiście nie miałem dobrych wspomnień dotyczących korby. U mnie było jakieś budżetowe FSA. W tych, co podałeś jest korba RONDO. Sprawdź, bo takie nietypowe korby to problem z późniejszą wymianą koronki. W innym rowerze nie mogłem dokupić tarczy do korby FSA. Musiałem wymienić całą korbę. 

Moje doświadczenia pokazują, że w Rondo trudno o części zapasowe. Bez problemu kupiłem hak. Jak chciałem krótszy mostek Rondo (ze złotymi akcentami), to mi producent odpisał, że nie ma takiej możliwości. Szkoda, bo chciałem utrzymać stylistykę ;). 

Na forum koledzy zwracali też uwagę na koła, które lubiły pękać. Mnie nic nie pękło, ale zrobiłem na nich tylko 1800 km. Po tym przebiegu trafiły do serwisu, gdzie:

  • dociągnięto wszystkie szprychy, 
  • poprawiono naciąć jednej szprychy, bo była totalnie luźna, 
  • poprawiono centryczność tylnego koła - było nieznacznie przesunięte. 

Same koła od RONDO - oba koła z fabrycznymi tarczami na 6 śrub + bębenek + taśma tubeless + wentyle trezzado to 2,2 kg w moim przypadku. Kolega na forum pisał, że u niego koła ważyły 1,9 kg. Może te 300g to kwestia tarczy, taśm, wentyli. A może tutaj też była jakaś różnica tym, co faktycznie dostajesz. 

Sprawdź też opony. Mój rower był na gumach WTB, które okazały się drutowane a co za tym idzie nie dało się na nich zrobić tubelessów. Mimo zapewnień sprzedawcy w sklepie o tym, że tylko wentyle trzeba kupić i zadziała ;).

PS
Jeżdżę na Ruut AL2 w którym wymieniłem sporo rzeczy. Właściwie została: rama, sztyca, siodło (bardzo je lubię), mostek. Poza tym czasowo jest jeszcze fabryczna kaseta i łańcuch. Planuję to dojechać do końca i wymienić na Shimano. Linkuje swój wątek, bo może akurat znajdziesz tam jakieś odpowiedzi.

 

 

  • 0
Napisano

Dzięki za bardzo szczegółową odpowiedź :)  Tak szczerze, to nie spodziewałem się, że osprzęt danego modelu może różnic się od tego podanego na stronie producenta. W takim razie ta różnica w cenie też jest bardziej +- niż coś stałego. Sprawdzę więc już przy konkretnych egzemplarzach każdy element. 
 

Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Samo zastosowanie stali do ramy ma jakieś plusy w stosunku do aluminium poza ewentualną większa amortyzacja i mniej widocznymi spawami? Waga jest taka sama- 10,2 kg. 

  • 0
Napisano

Wszyscy piszą, że stal jako budulec ramy jest bardziej komfortowa, niestety nie odczułem tego 🙃 Myślę, że należałoby się przejechać obiema wersjami i porównać. Dla mnie stal to przede wszystkim estetyka: mniejsze profile i gładkie spoiny.

20220326_120603.jpg

  • +1 pomógł 1
  • 0
Napisano (edytowane)

Tego nie wiem, wyglądają rzeczywiście identycznie. Jeździłem z kolegą, któy miał to w Grizlu i ruch piór widoczny był gołym okiem.

Przepraszam za offtop 😄

Edytowane przez marcesco
  • 0
Napisano

A więc zdecydowałem się na wersję St1. Poza tym, że mi się od początku bardziej podobała niż AL1 to zadecydowało to, że wersja ST1 ma kompletne hydrauliczne hamulce, a nie jakąś wersję hybrydową. Już nie mogę się doczekać :) 

  • 0
Gość Wiesław
Napisano

Mam pytanie....czy można wymienić korbę w Rondo,jeśli tak to na jaká?,chodzi mi po głowie sram apex1 40t,ale nie wiem czy będzie pasować?Bym był wdzięczny za odpowiedź,pozdrawiam

  • 0
Gość Viehooo
Napisano
W dniu 5.02.2024 o 23:22, Gość Wiesław napisał:

Mam pytanie....czy można wymienić korbę w Rondo,jeśli tak to na jaká?,chodzi mi po głowie sram apex1 40t,ale nie wiem czy będzie pasować?Bym był wdzięczny za odpowiedź,pozdrawiam

I jak kolego udało się,bo mam ten sam przebłysk myśli😁

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...