mateoJazz Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 Cześć, Chciałbym zbudować rower na bazie ramy Kross Trans Solar. W rowerze planuję zamontować napęd 1x10. W związku z tym mam zapytanie o przerzutkę tył czy na początek wystarczająca będzie Sihimano RD-M5120-SGS ? Poczytałem trochę i znalazłem, że taka jest polecana ale znów w innych miejscach pisze się o przerzutce z krótkim wózkiem i mam dylemat. Drugie pytanie dotyczy widelca bo zastanawiam się nad sztywnym lub użyciem amortyzatora. Rama ta używana była w modelach z widelcem sztywnym i amorem. Jeśli chciałbym zamontować sztywny czy to musi być widelec typu mosso M5L ? Poniżej zdjęcia znalezione w sieci. Cytuj
Wojcio Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 Bo nie piszesz jaka ma być kaseta. Ta przerzutka w układzie 1x10 obsłuży kasetę mającą najmniejsza zębatką 11 i największą od 42(minimum) do 46. Jak kto chce mieć mniejszą/ większą kasetę, to powinien wybrać inną przerzutkę. Co do widelca - wysokość widelca powinna być zbliżona do zakładanej przez producenta z dokładnością plus minus centymetr (no, dobra, dwa) - nie mam pewności, czy do wersji ze sztywnym być stosowana ta sama rama. Więc sprawdć jaki widelec jest fabrycznie do tej ramy, jaka jest jego pełna wysokość, odejmij 20% skoku na wstępne ugięcie i poszukaj zbliżonego sztywnego. I ostrzeżenie - składając samemu zapewne zapłacisz więcej (kupując nowe części sklepach) i trafisz na jeszcze wiele pytań. Ale to przygoda, więc powodzenia. Cytuj
chudzinki Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 22 minuty temu, mateoJazz napisał: mosso M5L Tak na 75% będzie krótkawy jeżeli chciałbyś zachować oryginalną geometrię. Musiałbyś podać jaki amortyzator jest oryginalnie zamontowany tzn. model + skok. Cytuj
mateoJazz Napisano 7 Września 2023 Autor Napisano 7 Września 2023 Nie posiadam amora od tej ramy. Kupiłem samą ramę. Był tam montowany SR Suntour NRX-D RL Air skok 63mm lub Rock Shox Paragon Gold 65m. Mam Suntour NRX S z poprzedniego roweru. W opisie tego mosso M5L jest napisane że to najdłuższy model z oferty. 33 minuty temu, Wojcio napisał: I ostrzeżenie - składając samemu zapewne zapłacisz więcej (kupując nowe części sklepach) i trafisz na jeszcze wiele pytań. Ale to przygoda, więc powodzenia. Zdaję sobie z tego sprawę, dzięki. Kaseta 11-42 Cytuj
chudzinki Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 (edytowane) Mój błąd! Ten "Twój" będzie wysokością pasował. Ja spojrzałem na tego: EDIT: Dziwne, że go nie ma na polskojęzycznej stronie Mosso. Edytowane 7 Września 2023 przez chudzinki Cytuj
Miro1970 Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 Przerabiałem gruntownie stary rower i właśnie dałem nam napęd 1x10 Deore z tą przerzutką i kasetą 11-42 Deore i takąż manetką. BDB chodzi, trwały, bezawaryjny i długo wytrzymuje bez regulacji. Sprzęgło pracuje OK. Zdecydowanie polecam. 1 Cytuj
mateoJazz Napisano 7 Września 2023 Autor Napisano 7 Września 2023 1 minutę temu, Miro1970 napisał: Przerabiałem gruntownie stary rower i właśnie dałem nam napęd 1x10 Deore z tą przerzutką i kasetą 11-42 Deore i takąż manetką. BDB chodzi, trwały, bezawaryjny i długo wytrzymuje bez regulacji. Sprzęgło pracuje OK. Zdecydowanie polecam. Napisz proszę dokładnie modele jakie użyłeś. Cytuj
Miro1970 Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 Napiszę późnym wieczorem, sprawdzę dokładnie na wszelki wypadek po powrocie z pracy. Cytuj
chudzinki Napisano 7 Września 2023 Napisano 7 Września 2023 RD-5120 SGS SL-M4100 kaseta Sunshine 11-42 z Ali (nie widzę różnicy w stosunku do Shimano) 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 8 Września 2023 Napisano 8 Września 2023 Tak - te części, tylko kaseta Deore 4100, manetka też Deore 4100. 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 To jest pewnie rama nie boost. Musisz mieć korbę z linią łańcucha 49-50, z linią 52 też pojedzie, ale będzie spory przekos na najwolniejszych biegach. Sugeruję też dać 1x11, szczególnie, jeśli jeździsz rekreacyjnie i nie po górach. Koronki 15-17-19-21 są o wiele elastyczniejsze i przyjaźniejsze dla kadencji i nogi niż dziurawe 15-18-21. Mówię z autopsji po wielu km na obu napędach. Różnica w cenie nie jest drastyczna, a potem się żałuje, że za 200-300 zł mogła być odczuwalnie lepsza jazda na lata. Chyba, że często modyfikujesz albo masz 20-30 lat, bo młody organizm w zasadzie nie zauważa tego typu niedogodności. ☺️ Cytuj
mateoJazz Napisano 11 Września 2023 Autor Napisano 11 Września 2023 Rama jest bez boost. Aż taki młody to nie jestem Zaraz kończę 39. Przemyślę 1x11. A co do korby to czy można wykorzystać starą 3rz z poprzedniego roweru ? Widziałem że są w sprzedaży podkładki do korby różnych wymiarach. Cytuj
Kettler Napisano 11 Września 2023 Napisano 11 Września 2023 Jeżeli korba pozwala zdemontować zębatki to dokupujesz tarcze NW o odpowiednim rozstawie śrub kominy i śruby. Cytuj
mateoJazz Napisano 12 Września 2023 Autor Napisano 12 Września 2023 (edytowane) W dniu 9.09.2023 o 21:50, Miro1970 napisał: To jest pewnie rama nie boost. Musisz mieć korbę z linią łańcucha 49-50, z linią 52 też pojedzie, ale będzie spory przekos na najwolniejszych biegach. Sugeruję też dać 1x11, szczególnie, jeśli jeździsz rekreacyjnie i nie po górach. Koronki 15-17-19-21 są o wiele elastyczniejsze i przyjaźniejsze dla kadencji i nogi niż dziurawe 15-18-21. Mówię z autopsji po wielu km na obu napędach. Różnica w cenie nie jest drastyczna, a potem się żałuje, że za 200-300 zł mogła być odczuwalnie lepsza jazda na lata. Chyba, że często modyfikujesz albo masz 20-30 lat, bo młody organizm w zasadzie nie zauważa tego typu niedogodności. ☺️ Przy napędzie 1x11 na jakiej kasecie jeździsz 11-42 czy 11-46 ? Edytowane 12 Września 2023 przez mateoJazz Cytuj
Miro1970 Napisano 12 Września 2023 Napisano 12 Września 2023 (edytowane) 11x42. Ale mam małą zębatkę z przodu - 34T - w takiej konfiguracji wjadę praktycznie wszędzie asfaltem czy leśnymi dróżkami w moim bardzo pofałdowanym i czasem mocno stromym terenie G. Śląska czy pogórza beskidzkiego, beskidzkimi asfaltami zresztą też. Na asfalcie da się w miarę sprawnie jechać po płaskim, ale za bardzo zarzynam małe koronki - więc jak mi się ta zębatka stępi - to dam 36T, pozostając przy 11-42 i oponach 40 - będzie wystarczająco na spore leśne podjazdy. Rozważam też 38T + 11-46, ale ten duży przeskok między 37 a 46 mnie zniechęca, choć kto wie. Edytowane 12 Września 2023 przez Miro1970 1 Cytuj
bzyk69 Napisano 13 Września 2023 Napisano 13 Września 2023 W dniu 9.09.2023 o 21:50, Miro1970 napisał: Sugeruję też dać 1x11, szczególnie, jeśli jeździsz rekreacyjnie i nie po górach. Koronki 15-17-19-21 są o wiele elastyczniejsze i przyjaźniejsze dla kadencji i nogi niż dziurawe 15-18-21. Mówię z autopsji po wielu km na obu napędach. Różnica w cenie nie jest drastyczna, a potem się żałuje, że za 200-300 zł mogła być odczuwalnie lepsza jazda na lata. Chyba, że często modyfikujesz albo masz 20-30 lat, bo młody organizm w zasadzie nie zauważa tego typu niedogodności. ☺️ A to ciekawe co piszesz. Ja właśnie też będę modeenizowal napęd, z tym że myślałem o 2x10, ale zaciekawiła mnie Twoja opinia o tych przełożeniach. Na jakiej korbie (zębatki) odczuwałes tab różnicę? Co z z użyciem napędu? 11 nie jest zbyt delikatne? Cytuj
mateoJazz Napisano 13 Września 2023 Autor Napisano 13 Września 2023 17 godzin temu, Miro1970 napisał: 11x42. Ale mam małą zębatkę z przodu - 34T - w takiej konfiguracji wjadę praktycznie wszędzie asfaltem czy leśnymi dróżkami w moim bardzo pofałdowanym i czasem mocno stromym terenie G. Śląska czy pogórza beskidzkiego, beskidzkimi asfaltami zresztą też. Na asfalcie da się w miarę sprawnie jechać po płaskim, ale za bardzo zarzynam małe koronki - więc jak mi się ta zębatka stępi - to dam 36T, pozostając przy 11-42 i oponach 40 - będzie wystarczająco na spore leśne podjazdy. Rozważam też 38T + 11-46, ale ten duży przeskok między 37 a 46 mnie zniechęca, choć kto wie. Jaką przerzutkę używasz ? Bo ta wcześniej linkowana RD-5120 SGS to zdaje się 10 rzędów ogarnia ? Cytuj
Miro1970 Napisano 13 Września 2023 Napisano 13 Września 2023 (edytowane) Przerzutka SLX M700. Deore RD-M5120 ogarnia i 10, i 11 rzędów - ale M700 lepiej chodzi, Deorka jest nieco twardsza, jakby toporniejsza, ale spokojnie daje radę i w moim odczuciu jest odporna na rozregulowanie - znam dobrze obie, bo aktualnie ja mam SLX, przyjaciółka Deore. @bzyk69- jutro odpowiem, bo dziś trochę zabiegany. Edytowane 13 Września 2023 przez Miro1970 1 Cytuj
mateoJazz Napisano 15 Września 2023 Autor Napisano 15 Września 2023 (edytowane) A można dać przerzutkę 12 rzędową do napędu 11rz ? Czy to nie będzie miało prawa działać ? Np. Deore M6100 Edytowane 15 Września 2023 przez mateoJazz Cytuj
Miro1970 Napisano 15 Września 2023 Napisano 15 Września 2023 (edytowane) W dniu 13.09.2023 o 08:03, bzyk69 napisał: zaciekawiła mnie Twoja opinia o tych przełożeniach. Na jakiej korbie (zębatki) odczuwałes tab różnicę? Co z z użyciem napędu? 11 nie jest zbyt delikatne? Nie odczuwam delikatności, mam od bardzo wczesnej wiosny parę tysięcy nakręcone po asfaltach, lichych drogach wiejskich i leśnych. Była jedna regulacja przerzutki po kilkudziesięciu km (jak się linka ułożyła) i tydzień temu. Jeżdżę tak średnio dynamicznie, ani sportowo, ani spacerowo. Co do tych dziur, to najbardziej jest odczuwalna między 15 a 18, już na korbie 36T na kole 26 się ją wyraźnie czuje - odpowiednik 34T przy kole 28 - opona ok. 40. Im większa zębatka na korbie - tym dziura większa, ale wędruje w wyższy zakres prędkości, że tak powiem. Tu to można najlepiej sprawdzić, porównując z przełożeniami, prędkościami obecnego roweru: https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm Przy tym w napędach dwu i trzyblatowych, jak jest blat powyżej 40T - to między koronkami 11-13-15-17 dziury są porównywalnie duże - ale przy nieco wyższych prędkościach - jak między 15-18-21 na korbie 34-36T. Zrób sobie symulację na tym kalkulatorze. Edytowane 15 Września 2023 przez Miro1970 Cytuj
mateoJazz Napisano 3 Października 2023 Autor Napisano 3 Października 2023 Cześć. Kompletuję powoli części. Kaseta 11-46 już jest, przerzutka rd-m8000, manetka m8000, blat na przód będzie 34t. Pytanie jaki łańcuch w niektórych wątkach chwalą HG95 ale on jest do napędu 10rz. Będzie działać czy lepiej szukać dedykowanego 11rz ? 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 3 Października 2023 Napisano 3 Października 2023 Dobrze robisz, że napęd XT. W budowanym rowerze nie ma sensu schodzić poniżej SLX. Jaką korbę tam dasz? Cytuj
mateoJazz Napisano 4 Października 2023 Autor Napisano 4 Października 2023 Korba zostaje stara. Wyczytałem, że powinna działać. Okaże się FC-M591 Cytuj
mateoJazz Napisano 13 Października 2023 Autor Napisano 13 Października 2023 Mam problem z wyborem sterów w specyfikacji Kross podano : VP A41AC Pół-zintegrowane Czy oznaczenie ZS44 jest poprawne dla tych sterów ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.