Przmslwklt Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Cześć wszystkim, Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem szosy endurance, Triban RC500 (konfiguracja póki co 100% seryjna, osprzęt Sora i Decathlonowy). Kupiłem ten rower z zamiarem zrobienia z niego "bieda gravela", jednak po przejechaniu jakichś 200 km, uznałem że najbardziej podoba mi się jazda po asfalcie a do typowych bezdroży będę używał swojego starego ale jarego Krossa A6 rocznik 2008. Tym nie mniej, czasami chciałbym móc wjechać w drogę leśną lub polną, żeby np. dostać się na jakąś trasę. Dlatego też, poszukuję dla siebie opon, które pozwolą mi na takie cuda, jednocześnie nie sprawiając że nagle rower straci werwę na asfalcie- obecnie wykręcam prędkości rzędu 24km/h w pagórkowatym terenie i chciałbym dojść do wartości rzędu 30. Opony Triban Resist+ które mam obecnie, są raczej kiepskie w teren z uwagi na brak bieżnika i wysokie ciśnienie (mam ten chyba 7 bar). Myślę, że będę jeździł przez 80% na asfalcie i 20% w terenie, aczkolwiek nie zdziwię się, jeśli te wartości zmienią się z korzyścią dla asfaltu. Przechodząc do sedna, znalazłem dla siebie takie oponki https://www.centrumrowerowe.pl/opona-panaracer-gravelking-pd26022/?v_Id=199139 i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z nich korzysta, jak zachowują się w terenie i jak na asfalcie. Czy są głośne, czy są jakoś wolniejsze w jeździe itp. Jeżeli ktoś ma doświadczenia z innym ogumieniem do przedstawionego zastosowania, proszę o wskazówki i linki Obecnie mam koła, które "obsłużą" opony 700x28c i nie chce ich póki co zmieniać z powodów finansowych. Wiem że te Tribanowe koła uchodzą za delikatnie mówiąc nie najlepsze i z pewnością zmienię je w niedalekiej przyszłości, choć zależy mi na tym żeby były raczej szersze niż węższe- jeżeli ktoś ma tutaj jakieś wskazówki odnośnie tego jakie koła i jakie opony będą dobre do mojego roweru i do moich założeń związanych z prędkością i stosunkiem jazdy szosowej/terenowej, to również pięknie proszę o ich uzewnętrznienie Pozdrawiam! P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Jak wejdzie w widelce to bierz 32c (po taniości jakąś vittorie). Po polskiej szosie będzie się lepiej toczyła (i stawiam orzechy przeciwko dolarom, że wyższe średnie prędkości będziesz miał niż na 28c), no i to takie minimum żeby wjechać na jakiś szutr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 O gravelkingach za dużo nie powiem, będę dopiero testował- jestem święcie przekonany, że są też opcje 32mm. Skoro Twoje koła przyjmą 28c to raczej przyjmą też 30 i 32. A tu otwiera się pole do popisu dla ww. vittori zaffiro, rubino, schwalbe pro one, conti grand sport, conti gp 5000. Tak więc jest przekrój jakościowy i cenowy. Na 28c idzie przejechać przez szutry, nawet na 25c mi się zdarza, na 28c idzie śmigać też po brukach co czyniłem, w zeszłym roku koleś wygrał chyba na 28c Piekło Przytoku więc można, ale po co...skoro można pójść szerzej w 30c lub 32c ( tu z kolei na 32c Sonny Colbrelli wygrał Paris-Roubaix- czyli można też szybko ). Nie będzie wiele wolniej, a wygodniej. Co do GravelKingów to mają dobre opinie, ale nie wiem jak z oporami toczenia na asfalcie itp. Pamiętaj, że na slickach na szutrach dużo łatwiej o poślizg, luźny piach szybko Ciebie wyniesie. Gravelkingi pewnie na szutrach lepiej się spiszą niż podstawowe "łyse" szosówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przmslwklt Napisano 5 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Czy ja dobrze rozumiem, że na felgę 700x28c wejdą opony 30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Obrazek przykładowy. Felgi przyjmują zakres opon (a i spokojni większy od tych podanych) - co najwyżej może się zmienić kształt opony i jej przyczepność (zrobi się balon albo pójdzie w "kwadrat"). Największym problemem zawsze jest prześwit w widelcu - czy po prostu większa opona nie będzie o niego tarła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Polecam uważną lekturę wyników testów na stronie: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Zwróć uwagę na to że opory toczenia to w bardzo dużej mierze skład mieszanki oraz rodzaj bieżnika. Natomiast walka z szerokością w przypadku jazdy amatorskiej nie ma żadnego sensu. Tracimy bardzo dużo komfortu a zyskujemy jakieś pojedyncze Waty (jeżeli w ogóle). Opony typowo szosowe łatwo uszkodzić w przypadku jazdy po szutrze. Są modele które sprawdzą się w przypadku jazdy mieszanej kiedy szutry stanowią niewielki procent, np. Continental Grand Prix 5000 All Season. Jednak połączenie wytrzymałości oraz niskich oporów toczenia to najdroższy wariant w oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 5 Września 2023 Udostępnij Napisano 5 Września 2023 Jest jeszcze opona Sepca Roubaix, ale nie wychodzi w szerszych rozmiarach. Stojąc przed podobnym wyborem atakowałbym (...a raczej wkrótce będę atakował) coś z trójki Conti gp5000, Schwalbe Pro One Adixx, gravelkingi w rozmiarze 30c lub 32c (chyba tylko Pro One wychodzi w 30c). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przmslwklt Napisano 17 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2023 Witam, chciałbym odświeżyć trochę ten temat. Znalazłem bowiem opony MAXXIS DETONATOR i wyczytałem że są to wytrzymałe opony szosowe, które można również zabrać czasami w niewymagający teren. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-maxxis-detonator-pd3370/?v_Id=182786&gclid=Cj0KCQjw4bipBhCyARIsAFsieCxRdjyRyvKJ7uoYk1rDn9ya8y8sE9SkWr1xjPwHsh4NUNVey6P3lpIaAhfGEALw_wcB Myślę o takiej samej oponie jak w linku: 700x28c, ponieważ można je napompować do 120 PSI. Teraz pytanko: czy ktoś z Was jeździ albo jeździł na takich oponkach? Czy rzeczywiście są one dosyc szybkie na asfalcie a zarazem dadzą sobie radę w delikatnym terenie (np polna droga albo jakiś ładny, leśny szuter)? Miałem taki plan żeby jeździć na nich napompowanych na maksa a w ewentualny teren trochę upuszczać im ciśnienia 😜. Wiąże się to z tym, że znacznie częściej jeżdżę jednak po szosie. Proszę o wszelkie komentarze, opinie i przemyślenia 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 17 Października 2023 Udostępnij Napisano 17 Października 2023 Miałem 25 i to nie było „to” była lekka ( bardzo lekka) delikatna, i niezbyt przyczepna po deszczu. Szybka!!! Detonator bywał szerszy na koło 26 i może wtedy w lekki teren, 28 ce nie dowierzam … nie szutrowałbym. Nowej produkcji nie testowałem, to model z wielowiekową tradycją, było dużo wersji waga i oplot- różnych. Opony wąskie aby zjechać na szutry muszą mieć pancerną boczną ściankę przy 6 barach kamienie mogą ją łatwo uszkodzić. Marathon, Conti speedcontact, Vittoria Zafiro, zbadaj opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 17 Października 2023 Udostępnij Napisano 17 Października 2023 (edytowane) Cytat ponieważ można je napompować do 120 PSI. tylko po co tak pompować 28c? żeby się wytelepać a w zamian zaoszczędzić jednego wata mocy? Cytat Teraz pytanko: czy ktoś z Was jeździ albo jeździł na takich oponkach? W Polsce się szosami na oponach tej marki po prostu "nie jeździ" Cytat Czy rzeczywiście są one dosyc szybkie na asfalcie W tym budżecie to żadna opona nie jest szybka, tym bardziej drutowa IMO jeśli chcesz wydać mało to sobie kup po prostu ultrasporty ale jak masz zamiar jeździć poza asfaltem (a nie tylko przejechać kawałek w awaryjnej sytuacji) to 28 jest głupim pomysłem, trzeba coś szerszego Edytowane 17 Października 2023 przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 17 Października 2023 Udostępnij Napisano 17 Października 2023 (edytowane) Spokojnie jest tania zwijka Detonator tylko oczko szersza 32… 295 g. Moja była bardzo szybka ale już wtedy ( chyba 2005 rok) było kilka wersji tpi i wagi, może mieszanki… 25mm ważyła chyba 215g albo 225, coś w ten deseń dokładałem do niej dętki 50ki też maxxisa. Ostatnia sobota, robiłem Gassy , opona przód 23 tył 28 . Skrót przez las i szutry, przejazd pod mostami przy Wiśle gdzie nocne życie bije szkło… nie widzę tego z maxxisami… ale z drugiej strony cena niska (115 zł) chyba zmieszczą się w ramie, można testować na szosie te 32 na początek. ostatni znak zapytania to zachowanie przy zimowej temperaturze. Nie wiem, nie pamiętam. Edytowane 17 Października 2023 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przmslwklt Napisano 18 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2023 Speedcontact nadają się na szuter? Bo na stronie czytałem że ni chuhu https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/?v_Id=129786 "nie zabierze Cię w teren...". Nie ukrywam, że myślałem i tych oponach ale właśnie to mnie zniechęciło 😜 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 18 Października 2023 Udostępnij Napisano 18 Października 2023 Opinie o nich mam z tego forum, wspominał też o nich w superlatywach Janek, krakowski You Tuber, podobno mają mocną ściankę boczną a nie papierową jak klasyczne szosowe w których zabezpieczenie to tylko pasek na środku jak w Detonatorze… Jazda na slikach po szutrze wymaga zaparcia umiejętności i nie jest różowa… nie ma uniwersalnych opon, albo szosa albo pancerna szosa albo już różne rodzaje z rodziny gravelowej, pancerne szosy jakie wymieniałem są dziwne i inne niż super sliki z rodziny grawelowej… gruba ścianka boczna powoduje że opona zachowuje się specyficznie…. Super sliki gravelowe też są często lekkie i podatne na uszkodzenia, a pancerne szosowe mniej… Detonator nie jest pancerny a w żwirze nie ma zalet trakcyjnych w porównaniu do Contact speeda…. Dużo zależy od tego jakie podłoże jest konkretnie tam gdzie chcesz jeździć…. A też sam najlepiej rozpoznasz czy dany rodzaj opony pasuje akurat Tobie, czy się zakopiesz albo wywrócisz na mokrym korzeniu czy zakręcie… Klikając w link centrum rowerowego- na obrazku widzę podwójne warstwy pp, ale też tylko na środku, czy schemat jest prawidłowy nie wiem , ( miałem dotąd przekonanie że speed contact ma anty przebicie od stopki do stopki) czy są różne wersje upewnij się jeśli rozważasz ten model, może na stronie producenta ( może zwijana) . Mogłem się po prostu pomylić… ten sam parametr sprawdź w zaffiro… zafiirro 28 mam i to jest opona pancerna, wężowata i dość idiotoodporna, ale np zaciskać hamulec lepiej na Marathonie 25 czy 28 który na mrozie piasku czy lesie będzie jeszcze lepszy, ale na szosie już ciąży i zabiera lekkość jazdy…. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.