graveloiksctrailowka Napisano 3 Września 2023 Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Witam, jakie macie doświadczenia z tymi oponami? Zdaje się że to najlepszy wybór dla roweru do wszystkiego. Na teraz jeżdżę na race king 26x2.2 pure grip. Opony będą w rozmiarze 29x2.35. Wątpię by brakowało mi na nich przyczepności. No ale jakie wy macie doświadczenia z tym modelem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 3 Września 2023 Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Lekkie i bardzo szybkie. Niestety ale to nie są opony do wszystkiego nawet jeżeli mają być w rozmiarze 2,35". Pôki jest sucho lub wilgotno to jadą bardzo dobrze, w błocie słabo sobie radzą, na mokry śnieg w tych oponach nie wyjechałbym, na zmrożonym gruncie i śniegu jeździłem i jest całkiem nieźle. Zalane mlekiem pociły się boczne ścianki praktycznie do końca jak je miałem. Opony nie udało mi się rozedrzeć ale były mocno pocięte przez potłuczone kafelki i inny gruz który ludzie wywalają do lasu lub na polne drogi aby je utwardzić. Jeżeli miałbym wybierać opony do wszystkiego to wybrałbym Continental Cross King 29x2,3 są szybkie i pod względem przyczepności przewyższają thunder burt, dają radę w błocie i mokrym śniegu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 3 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2023 Ile zrobiłeś na komplecie? Rower i tak będzie używany tylko w sezonie, na błoto i śnieg będzie stary. Szok ale thunder jest szybszy niż np ultra sport iii, opona szosowa. W zimówce będą conti trail king, może jeszcze coś agresywniejszego poleci. Na śniegu jest ok, o ile nie jest go za dużo (grubo). Wtedy jedzie się jak na slicku. No mud king byłby overkill ale coś w stylu magic marry? Choć i tak, tk jest ok, wyjechały w zimę na szyndzielnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unknow01 Napisano 4 Września 2023 Udostępnij Napisano 4 Września 2023 Jaką masz grubość obręczy wew? ja mam Tundery na 25mm a 2.35 to minimum na wew 30mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 4 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2023 Opony pójdą do nowego roweru na obręczach o wnętrzu 28mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unknow01 Napisano 4 Września 2023 Udostępnij Napisano 4 Września 2023 (edytowane) Cytat Opony pójdą do nowego roweru na obręczach o wnętrzu 28mm. Jesli masz zmiar orać w piachu czy robić downhill gravelem na 28mm ? po co pchac się w tak szerokie obręcze ? 25mm lub 23mm, i 29x 2.25 jest reweacyjną opcją , a są to pony do XC i w moim przypadku testowałem je zarówno na wew.30mm jak i 25 oraz 23mm, tego typu opony XC najlepiej siedzą na wąskich obręczach, ta sama opona na szerokiej obręczy dla mnie miała większe opory i zachowywała się dziwnie, jaki to rower , full, hard czy gravel ?..;) Ta sama opona na różnej szerokości tak przy okazji tematu BTW miałem kiedyś na kole 27.5 thunderburty 2.25 na obręczy wew.23mm te same opony założłem później na wew.30mm i była tragedia, klocek kwadrotowy nie dało się jechać, ( ps, ten rower to był dziwak ale było na nim wiele doświdczeń ) 😁🤣 Edytowane 4 Września 2023 przez unknow01 uzupełnienie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 4 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2023 No ja myślę że 28mm wew + 29x2.35 powinno się dogadać, z tym klockiem w sumie racja, kiedyś jechałem na rockrider xc100 co miał 30mm wewnętrznej + opony 2.1 i jechało to trochę dziwnie... z drugiej strony szeroka opona na wąskiej obręczy za mocno pracuje swoim szczytem... Zresztą dartmoor zrobił primala 29 na obręczach 28mm z seryjnymi oponami 29x2.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unknow01 Napisano 4 Września 2023 Udostępnij Napisano 4 Września 2023 (edytowane) zależy jak opona , tu masz 29x2.25 , thunderburth i Woflpack RACE, na kołach 25mm wew. Wofpack Race jest, wyższy i szerszy, bo jest baradziej miękki ale na przód rewelacja, opory nieodczywalnie wyższe od Thunderburta, a na przodzie siedzi lepiej , oczywiście zdjęcie zniekształca, różnica jest może 2mm w objętości.. Edytowane 4 Września 2023 przez unknow01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 4 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2023 No niestety... co producent to inaczej widzi rozmiar 29x2.25... Na przykładzie conti.. ponoć race king 2.2 jest szerszy niż cross king 2.3.... za to ultra sport iii ponoć trochę większe niż powinny być Niestety wątpię by były szybsze od grzmotów Pewnie dalej bym jeździł na race king BC ale niesty conti nie robi takich w szerszym size Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unknow01 Napisano 4 Września 2023 Udostępnij Napisano 4 Września 2023 Tak, na pewno zależy to od typu opony, przeznaczenia, mieszanki, karkasu, TPI, ect.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października (edytowane) Właśnie zakupiłem jedną sztukę, w wersji Super Ground. Jestem trochę zawiedziony rozmiarem, bo 29x2.25, na obręczy o wewnętrznej szerokości 21 mm ma u mnie ledwo 50 mm (mierzone po balonie, z klockami około 51 mm). Jak na tak mały realny balon (no, może z czasem się trochę rozejdzie) waga też nie jest rewelacyjna, choć mój egzemplarz i tak waży sporo mniej niż ten z testu na bicyclerollingresistance.com. Dopiero jedna jazda za mną (25 km, tylko po asfalcie) i trzeba przyznać, że jedzie się cicho i lekko, nawet zadziwiająco lekko. Taki skromny bieżnik (na środku, bo boczne klocki całkiem pokaźne) na kole 26 w terenie by sobie nie bardzo radził, ale jednak koło 29" wiele zmienia i tu trakcja powinna być dużo lepsza. Oponę tą dałem na przednie koło w Madani Cabrero, na tył przełożę starego Racing Ralpha EVO (29x2.1), który ma prawie taką samą realną szerokość, a waży dobre 100 g mniej. Generalnie opony są teraz coraz cięższe i mają sztywniejsze ścianki boczne. Mam też Furious Freda w crossie i tam to dopiero jest cienka ścianka, wręcz pergamin. Obecny Thunder Burt wydaje się przy niej jakimś sztywnym "kartoflakiem" i ma chyba niższe TPI. Szkoda, bo ja bym wolał tą starą "szmatkowatość" i te 100 g mniej (Furious Fred to nawet ważył w okolicach 370 g, no ale miał realnie 45 mm szerokości, a była tylko wersja 2.0"). Edytowane 19 Października przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października (edytowane) Trza było brać Vredestein Spotedcat 29x2,2" to miałbyś z boku pergamin i słuszną wagę opony w okolicach 500 gramów. Bardzo dobrze się rozciąga, u mnie w rozmiarze 29x2,0 szerokość balona jest w okolicach 52,5mm i waga 470 gramów. Thunder burt 2,1" rozciągnął mi się do 52mm na obręczy 20mm. Edytowane 19 Października przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października Takie pomiary "na sucho" dają tylko przybliżony ogląd sprawy, naprawdę liczy się kontakt opony z podłożem! Przecież to terenowe, chyba że pompujecie je tak jak "kamienie" szosowe. Ja jeżdżąc w piaszczystym terenie, naprawdę upierdliwe piachy ciągnące się przez całe połacie leśne, tak obniżyłem ciśnienie w oponach 2.1", że zwracano mi uwagę, że chyba przebiłem dętkę😂. A najważniejsze to, że opory toczenia wyraźnie zmalały, koła się toczą po piachu, a nie brodzą w piachu, łatwo też "połykały" szyszki i patyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października Mleko, i jeszcze raz mleko, wtedy Schwalbe pokazuje że jest lepiej, a twardsza ścianka może zmniejszy ryzyko. Na wew 21 to nawet lepiej że opona poszła na razie w górę nie na boki najszybsze wyścigi robiłem na specu z Renegade 1,9 i nawet Beskidy można było oswoić ( no bez szaleństw) ale czterodniowe Trofi ludzie na 26 furius fredach i ztr olimpic z mlekiem w błocie robili i kończyli wysoko w tabeli. Balon z przodu 2,2 klocek trzymający na boki boki, delikatny tył jakoś przejdzie, a na mleku podjedzie mokry kamień, ugnie się na trawersie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 19 Października Udostępnij Napisano 19 Października (edytowane) Mleko jest dobre, ale dla cieląt ;-). Wraz z oponą kupiłem też trzy sztuki dętek TPU (jedna jako zapas) i specjalne łatki. Jak szaleć to szaleć. Przyznam, że po założeniu pierwszej miałem ochotę dwie pozostałe odesłać, bo na oko strasznie to delikatne, dziwnie się zagina, no i ten plastikowy zawór, ale po pierwszej jeździe założyłem też na tył. Powietrze wciąż jest. Ciekawe, czy będą trzymać ciśnienie dużo gorzej niż dętki butylowe ultralight. Jeśli chodzi o wagę, to wszystkie trzy mieszczę się 2-3 g poniżej deklarowanej przez producenta. Patrząc na to w ten sposób, że mamy zwykle, grube dętki (około 220-240 g) na kołach i zapas w sakiewce i zmieniamy je na takie TPU, to waga roweru spada o około pół kilo, z czego większość na obwodzie koła. Pół kilo za 150 zł (a w zasadzie mniej, bo zwykłe też przecież kosztują z 15 -20 zł/szt.) to całkiem dobry wynik. Ja miałem już wprawdzie na kołach lżejsze (crossowe butylowe, około 150 g, trochę rozdmuchane ponad nominał), ale też czuć. A z mlekiem nie chce mi się babrać. Dzisiaj 47 km po szosie i kilka w terenie i Burt trochę spuchł - obecnie ma 51,5 mm. Edytowane 19 Października przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 20 Października Udostępnij Napisano 20 Października 6 godzin temu, Turysta05 napisał: Takie pomiary "na sucho" dają tylko przybliżony ogląd sprawy, naprawdę liczy się kontakt opony z podłożem! Przecież to terenowe, chyba że pompujecie je tak jak "kamienie" szosowe. Nie pompuję więcej niż 2 bary, a na teren to nawet przy tych 50 mm wystarczy 1,5 - 1,8. Może i mniej. Tyle zwykle miałem w kole 26", a duże wybaczy pewnie jeszcze niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.