Skocz do zawartości

[opony] schwalbe thunder burt


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakie macie doświadczenia z tymi oponami? Zdaje się że to najlepszy wybór dla roweru do wszystkiego. Na teraz jeżdżę na race king 26x2.2 pure grip. Opony będą w rozmiarze 29x2.35. Wątpię by brakowało mi na nich przyczepności. No ale jakie wy macie doświadczenia z tym modelem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie i bardzo szybkie. Niestety ale to nie są opony do wszystkiego nawet jeżeli mają być w rozmiarze 2,35". Pôki jest sucho lub wilgotno to jadą bardzo dobrze, w błocie słabo sobie radzą, na mokry śnieg w tych oponach nie wyjechałbym, na zmrożonym gruncie i śniegu jeździłem i jest całkiem nieźle. Zalane mlekiem pociły się boczne ścianki praktycznie do końca jak je miałem. Opony nie udało mi się rozedrzeć ale były mocno pocięte przez potłuczone kafelki i inny gruz który ludzie wywalają do lasu lub na polne drogi aby je utwardzić. Jeżeli miałbym wybierać opony do wszystkiego to wybrałbym Continental Cross King 29x2,3 są szybkie i pod względem przyczepności przewyższają thunder burt, dają radę w błocie i mokrym śniegu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zrobiłeś na komplecie? Rower i tak będzie używany tylko w sezonie, na błoto i śnieg będzie stary. Szok ale thunder jest szybszy niż np ultra sport iii, opona szosowa.

W zimówce będą conti trail king, może jeszcze coś agresywniejszego poleci. Na śniegu jest ok, o ile nie jest go za dużo (grubo). Wtedy jedzie się jak na slicku. No mud king byłby overkill ale coś w stylu magic marry?

Choć i tak, tk jest ok, wyjechały w zimę na szyndzielnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Opony pójdą do nowego roweru na obręczach o wnętrzu 28mm.

Jesli masz zmiar orać w piachu czy robić  downhill gravelem  na 28mm ? po co pchac się w tak szerokie obręcze ? 25mm lub 23mm, i 29x 2.25 jest reweacyjną opcją , a są to pony do XC i w moim przypadku testowałem je zarówno na wew.30mm jak i 25 oraz 23mm, tego typu opony XC najlepiej siedzą na wąskich obręczach, ta sama opona na szerokiej obręczy dla mnie miała większe opory i zachowywała się dziwnie,  jaki to rower , full, hard czy gravel ?..;)

 

 

Ta sama opona na różnej szerokości tak przy okazji tematu

 

 

 

 

image.thumb.jpeg.fea7828f68a89a766265659a9855c08b.jpeg

 

 

 

BTW miałem kiedyś na kole 27.5 thunderburty 2.25 na obręczy wew.23mm te same opony założłem później na wew.30mm i była tragedia, klocek kwadrotowy nie dało się jechać, ( ps, ten rower to był dziwak ale było na nim wiele doświdczeń ) 😁🤣

 

org10.JPG.65bac89a68f398c4beee98ee094ca7

 

 

 

 

 

Edytowane przez unknow01
uzupełnienie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja myślę że 28mm wew + 29x2.35 powinno się dogadać, z tym klockiem w sumie racja, kiedyś jechałem na rockrider xc100 co miał 30mm wewnętrznej + opony 2.1 i jechało to trochę dziwnie... z drugiej strony szeroka opona na wąskiej obręczy za mocno pracuje swoim szczytem...

Zresztą dartmoor zrobił primala 29 na obręczach 28mm z seryjnymi oponami 29x2.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jak opona , tu masz 29x2.25 , thunderburth i Woflpack RACE, na kołach 25mm wew. Wofpack Race jest, wyższy i szerszy, bo jest baradziej miękki ale na przód rewelacja, opory nieodczywalnie wyższe od Thunderburta, a na przodzie siedzi lepiej , 

oczywiście zdjęcie zniekształca, różnica jest może 2mm w objętości..

 

 

image.thumb.png.d1df7755f325e22e94d2dbd2ef937db3.png

Edytowane przez unknow01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety... co producent to inaczej widzi rozmiar 29x2.25... 

Na przykładzie conti.. ponoć race king 2.2 jest szerszy niż cross king 2.3....

za to ultra sport iii ponoć trochę większe niż powinny być

image.thumb.png.45701f2fed330c821fb8d92c4cadeb65.png

Niestety wątpię by były szybsze od grzmotów

Pewnie dalej bym jeździł na race king BC ale niesty conti nie robi takich w szerszym size

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie zakupiłem jedną sztukę, w wersji Super Ground.

Jestem trochę zawiedziony rozmiarem, bo 29x2.25, na obręczy o wewnętrznej szerokości 21 mm ma u mnie ledwo 50 mm (mierzone po balonie, z klockami około 51 mm). Jak na tak mały realny balon (no, może z czasem się trochę rozejdzie) waga też nie jest rewelacyjna, choć mój egzemplarz i tak waży sporo mniej niż ten z testu na bicyclerollingresistance.com. Dopiero jedna jazda za mną (25 km, tylko po asfalcie) i trzeba przyznać, że jedzie się cicho i lekko, nawet zadziwiająco lekko. Taki skromny bieżnik (na środku, bo boczne klocki całkiem pokaźne) na kole 26 w terenie by sobie nie bardzo radził, ale jednak koło 29" wiele zmienia i tu trakcja powinna być dużo lepsza. Oponę tą dałem na przednie koło w Madani Cabrero, na tył przełożę starego Racing Ralpha EVO (29x2.1), który ma prawie taką samą realną szerokość, a waży dobre 100 g mniej. Generalnie opony są teraz coraz cięższe i mają sztywniejsze ścianki boczne. Mam też Furious Freda w crossie i tam to dopiero jest cienka ścianka, wręcz pergamin. Obecny Thunder Burt wydaje się przy niej jakimś sztywnym "kartoflakiem" i ma chyba niższe TPI. Szkoda, bo ja bym wolał tą starą "szmatkowatość" i te 100 g mniej (Furious Fred to nawet ważył w okolicach 370 g, no ale miał realnie 45 mm szerokości, a była tylko wersja 2.0"). 

  image.thumb.jpeg.ed51ba0199611d2837ccd1344dcf38b2.jpeg

image.thumb.jpeg.1216fcdc2b8a602bd4d7bad1a6539d9e.jpeg

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza było brać Vredestein Spotedcat 29x2,2" to miałbyś z boku pergamin i słuszną wagę opony w okolicach 500 gramów. Bardzo dobrze się rozciąga, u mnie w rozmiarze 29x2,0 szerokość balona jest w okolicach 52,5mm i waga 470 gramów. Thunder burt 2,1" rozciągnął mi się do 52mm na obręczy 20mm.

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pomiary "na sucho" dają tylko przybliżony ogląd sprawy, naprawdę liczy się kontakt opony z podłożem! Przecież to terenowe, chyba że pompujecie je tak jak "kamienie" szosowe.  Ja jeżdżąc w piaszczystym terenie, naprawdę upierdliwe piachy ciągnące się przez całe połacie leśne, tak obniżyłem ciśnienie w oponach 2.1",  że zwracano mi uwagę, że chyba przebiłem dętkę😂.  A najważniejsze to, że opory toczenia wyraźnie zmalały, koła się toczą po piachu, a nie brodzą w piachu, łatwo też "połykały" szyszki i patyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko, i jeszcze raz mleko, wtedy Schwalbe pokazuje że jest lepiej, a twardsza ścianka może zmniejszy ryzyko.   Na wew 21 to nawet lepiej że opona poszła na razie w górę nie na boki :)  najszybsze wyścigi robiłem na specu z Renegade 1,9 i nawet Beskidy można było oswoić (  no bez szaleństw) ale czterodniowe Trofi ludzie na 26 furius fredach i ztr olimpic z mlekiem w błocie robili i kończyli wysoko w tabeli.  Balon z przodu  2,2 klocek trzymający na boki boki,  delikatny tył  jakoś przejdzie,  a na mleku podjedzie mokry kamień, ugnie się na trawersie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko jest dobre, ale dla cieląt ;-).

Wraz z oponą kupiłem też trzy sztuki dętek TPU (jedna jako zapas) i specjalne łatki. Jak szaleć to szaleć. 

image.thumb.jpeg.790a166985635b68f88cf99f2476102d.jpeg

Przyznam, że po założeniu pierwszej miałem ochotę dwie pozostałe odesłać, bo na oko strasznie to delikatne, dziwnie się zagina, no i ten plastikowy zawór, ale po pierwszej jeździe założyłem też na tył. Powietrze wciąż jest. Ciekawe, czy będą trzymać ciśnienie dużo gorzej niż dętki butylowe ultralight. Jeśli chodzi o wagę, to wszystkie trzy mieszczę się 2-3 g poniżej deklarowanej przez producenta. Patrząc na to w ten sposób, że mamy zwykle, grube dętki (około 220-240 g) na kołach i zapas w sakiewce i zmieniamy je na takie TPU, to waga roweru spada o około pół kilo, z czego większość na obwodzie koła. Pół kilo za 150 zł (a w zasadzie mniej, bo zwykłe też przecież kosztują z 15 -20 zł/szt.) to całkiem dobry wynik. Ja miałem już wprawdzie na kołach lżejsze (crossowe butylowe, około 150 g, trochę rozdmuchane ponad nominał), ale też czuć. 

A z mlekiem nie chce mi się babrać. 

Dzisiaj 47 km po szosie i kilka w terenie i Burt trochę spuchł - obecnie ma 51,5 mm. 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Turysta05 napisał:

Takie pomiary "na sucho" dają tylko przybliżony ogląd sprawy, naprawdę liczy się kontakt opony z podłożem! Przecież to terenowe, chyba że pompujecie je tak jak "kamienie" szosowe.

Nie pompuję więcej niż 2 bary, a na teren to nawet przy tych 50 mm wystarczy 1,5 - 1,8. Może i mniej. Tyle zwykle miałem w kole 26", a duże wybaczy pewnie jeszcze niższe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...