mareckiabc Napisano 3 Września 2023 Napisano 3 Września 2023 Obecnie mam założone hamulce BR-MT410. Manetka SL 6100 będzie wymieniana na XT SL-8100 I-SPEC. Chcę wymienić hamulce na coś lepszego. Rozważam: SLX 7100 (2 tłoczki) cena bez tarcz 650 zł SLX 8100 (2 tłoczki) cena bez tarcz 800 zł SLX 7120 (4 tłoczki) bez tarcz 1100 zł. Doradzicie co wybrać? Jazda raczej w miejskiej dźungli rower Specialized Chisel. Widzę, że seria 7120 ma klocki metaliczne reszta żywiczne. Oraz jakie tarcze kupić 203/180 czy 180/160? Cytuj
Mod Team sznib Napisano 3 Września 2023 Mod Team Napisano 3 Września 2023 Jak do miasta to 4 tłoczki mają sens tylko wtedy jak ważysz w okolicach 100kg i więcej. Najbardziej optymalne z 2 tłoczkowych SLXy M7100, ale bierz wersję z klockami metal. Tarcze 180/160, a nawet 160/160 da radę jak mało ważysz. 1 Cytuj
mareckiabc Napisano 3 Września 2023 Autor Napisano 3 Września 2023 Waże 80 kg, róznica w cenie miedzy slx a xt jest mała stąd myślałem nad xt. Widziałem same komplety z żywicznymi klockami. Da się w komplecie kupić z metalicznymi? Zainwestuje już w tarcze 180/160. Cytuj
Wojcio Napisano 3 Września 2023 Napisano 3 Września 2023 A ja myślę, że do miasta, gdzie nie ma długich zjazdów i hamulce pracują na zimno, żywiczne mogą być lepsze. I pewnie cichsze. 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 3 Września 2023 Mod Team Napisano 3 Września 2023 Z moich doświadczeń metaliki zawsze były silniejsze od żywicznych, nawet na zimno. I jeśli chodzi o hałas, to tylko na mokro potrafią piszczeć, suche są ciche. 1 godzinę temu, mareckiabc napisał: róznica w cenie miedzy slx a xt jest mała stąd myślałem nad xt. Ale żadnych istotnych różnic nie ma, działanie to samo, więc nie ma po co przepłacać. 1 godzinę temu, mareckiabc napisał: Da się w komplecie kupić z metalicznymi? Hmm, rzeczywiście nie widzę z metalikami. W serii M7000 można było kilkadziesiąt zł drożej kupić z klockami metal. 1 Cytuj
Wojcio Napisano 3 Września 2023 Napisano 3 Września 2023 Klocki rzecz nietrwała. Można zmienić. Metaliczne ma córka - fakt, mocne, ale mokre brzmią jak stado rozjuszonych słoni. Trzeba też pamiętać o tarczach. 1 Cytuj
roland25 Napisano 4 Września 2023 Napisano 4 Września 2023 W moim mieszczucho-trekkingu mam hamulce SLXM7100, z przodu metaliczne J04C z tyłu żywiczne i o dziwo tylne żywiczne hamują i modulują dużo lepiej w każdych warunkach. 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 4 Września 2023 Mod Team Napisano 4 Września 2023 Nie ma absolutnie sensu. Dostajesz tylko regulację Free stroke, która de facto nic odczuwalnego nie daje, a jak ktoś chce to i w SLXach można sobie ją "aktywować" wymieniając zaślepki na śrubki. Ale po co? 1 Cytuj
mareckiabc Napisano 5 Września 2023 Autor Napisano 5 Września 2023 Tak jeszcze przeglądam i 7120 (4 tłoczki) do kupienia za 950 zł. Jest sens doplacać czy zostać przy 7100? Cytuj
Artur85 Napisano 5 Września 2023 Napisano 5 Września 2023 Podepnę się, co prawda z amatorskim pytaniem, ale jednak. Mam w nowym mtb podstawowe hamulce shimano mt-200 z tarczami 180/160. Ważę w porywach 65 kg. W moich warunkach nie odczuwam jakichś braków, ale i nie mam doświadczenia z lepszymi modelami. Co da zmiana na wyższy model? Gdzie jest przewaga co by nie było dużo droższych rozwiązań? Cytuj
ahaja Napisano 5 Września 2023 Napisano 5 Września 2023 Niezłe oferty są w germańskim bike-discount. Nawet ze starszym typem klamek z servo-wave. W niezłej cenie jest Magura MT Trail Sport. @Artur85 Kup sobie klamki BL-MT501. Poza wymianą klocków na półmetaliczne to jeden z tańszych upgradów. Cytuj
mareckiabc Napisano 8 Września 2023 Autor Napisano 8 Września 2023 Na polu bitwy zostały slx m7100 i deore m6120 (4 tłoczki). Różnica w cenie 100 zł na korzyść slx. Do slx m7120 (4 tłoczki) musiałbym dopłacić 300 zł chyba trochę sporo. Cytuj
tobo Napisano 23 Września 2023 Napisano 23 Września 2023 Slx ma banjo przy zacisku, co pozwala na lepsze ułożenie przewodów względem widelca i ramy. Ma też regulację odległości dźwigni od kierownicy za pomocą pokrętła. Cytuj
Miner Napisano 7 Października 2023 Napisano 7 Października 2023 W dniu 4.09.2023 o 09:55, roland25 napisał: W moim mieszczucho-trekkingu mam hamulce SLXM7100, z przodu metaliczne J04C z tyłu żywiczne i o dziwo tylne żywiczne hamują i modulują dużo lepiej w każdych warunkach. Klocki J04C wymagają cały czas bycia rozgrzanymi żeby hamowały jak trzeba, to serio jest sprzęt na maratony czy zjazdy. Ja sam zauważyłem, ze moje SLX z radiatorami hamują gorzej niż deore bez radiatorów. Dopiero jak kilka razy je przeciągnę na lekkim styku z tarczą, a następnie wcisnę to jest wyraźnie duża moc. Ale zdarzyło mi się kilka sytuacji, że jadąc przez miasto ktoś mi wyskoczył przed rower i z tymi radiatorami nie byłem w stanie nagle i gwałtownie zahamować 😕 Dlatego zrezygnowałem i założyłem do SLXów metaliki bez radiatorów - teraz jest żyleta 1 Cytuj
Burgi Napisano 16 Lutego 2024 Napisano 16 Lutego 2024 W dniu 4.09.2023 o 12:35, sznib napisał: Nie ma absolutnie sensu. Dostajesz tylko regulację Free stroke, która de facto nic odczuwalnego nie daje, a jak ktoś chce to i w SLXach można sobie ją "aktywować" wymieniając zaślepki na śrubki. Ale po co? Robiłeś taki upgrade? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.