Skocz do zawartości

[Hamulce - zmiana]


mareckiabc

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam założone hamulce BR-MT410. Manetka SL 6100 będzie wymieniana na XT SL-8100 I-SPEC.

Chcę wymienić hamulce na coś lepszego.

Rozważam:

SLX 7100 (2 tłoczki) cena bez tarcz 650 zł

SLX 8100 (2 tłoczki) cena bez tarcz 800 zł

SLX 7120 (4 tłoczki) bez tarcz 1100 zł.

Doradzicie co wybrać? Jazda raczej w miejskiej dźungli rower Specialized Chisel. 

Widzę, że seria 7120 ma klocki metaliczne reszta żywiczne. Oraz jakie tarcze kupić 203/180 czy 180/160? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z moich doświadczeń metaliki zawsze były silniejsze od żywicznych, nawet na zimno. I jeśli chodzi o hałas, to tylko na mokro potrafią piszczeć, suche są ciche.

1 godzinę temu, mareckiabc napisał:

róznica w cenie miedzy slx a xt jest mała stąd myślałem nad xt.

Ale żadnych istotnych różnic nie ma, działanie to samo, więc nie ma po co przepłacać.

1 godzinę temu, mareckiabc napisał:

Da się w komplecie kupić z metalicznymi?

Hmm, rzeczywiście nie widzę z metalikami. W serii M7000 można było kilkadziesiąt zł drożej kupić z klockami metal.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się, co prawda z amatorskim pytaniem, ale jednak. Mam w nowym mtb podstawowe hamulce shimano mt-200 z tarczami 180/160. Ważę w porywach 65 kg. W moich warunkach nie odczuwam jakichś braków, ale i nie mam doświadczenia z lepszymi modelami. Co da zmiana na wyższy model? Gdzie jest przewaga co by nie było dużo droższych rozwiązań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 4.09.2023 o 09:55, roland25 napisał:

W moim mieszczucho-trekkingu mam hamulce SLXM7100, z przodu metaliczne J04C z tyłu żywiczne i o dziwo tylne żywiczne hamują i modulują dużo lepiej w każdych warunkach.

Klocki J04C wymagają cały czas bycia rozgrzanymi żeby hamowały jak trzeba, to serio jest sprzęt na maratony czy zjazdy. Ja sam zauważyłem, ze moje SLX z radiatorami hamują gorzej niż deore bez radiatorów. Dopiero jak kilka razy je przeciągnę na lekkim styku z tarczą, a następnie wcisnę to jest wyraźnie duża moc. Ale zdarzyło mi się kilka sytuacji, że jadąc przez miasto ktoś mi wyskoczył przed rower i z tymi radiatorami nie byłem w stanie nagle i gwałtownie zahamować 😕 Dlatego zrezygnowałem i założyłem do SLXów metaliki bez radiatorów - teraz jest żyleta :) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 4.09.2023 o 12:35, sznib napisał:

Nie ma absolutnie sensu. Dostajesz tylko regulację Free stroke, która de facto nic odczuwalnego nie daje, a jak ktoś chce to i w SLXach można sobie ją "aktywować" wymieniając zaślepki na śrubki. Ale po co?

Robiłeś taki upgrade?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...