splice Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 Witam. Powoli zaczynam poszukiwania opon na zimę do TREK Domane AL4. Z informacji jakie udało mi się znaleźć to to ze spokojnie ramą i widelec przyjmie 38mm. Na codzień jeżdżę na Schwalbe One Pro 32c, jak chce pojeździć po szutrach to zakładam Continental Race King 35c, ale w continentalach kończy się już bieżnik z tylu. Myślałem o tym żeby na zimę zakupić Maxxis Rambler 38c, czy to zda egzamin? Może są osoby które jeżdżą na Road+ i podzieliłoby się swoim doświadczeniem. Z góry dziękuje Cytuj
ChuChu Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 Wlaściwie przy takim rozmiarze, to powinieneś szukać czegoś od Gravela. Szukasz opon na asfalt czy w teren na zimę? Cytuj
splice Napisano 2 Września 2023 Autor Napisano 2 Września 2023 Opony z przeznaczeniem na zmienne warunki zimowe, cienka warstwa śniegu, woda, śladowe ilości błota, przymrozki. Oraz na okres letni w „cięższe warunki terenowe” jeśli tak to mogę nazwać przy tym rowerze Cytuj
leejoonidas Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 Polecam na zimę tę oponę dlatego że mieszanka gumy w tych oponach jest z tych miękkich a w niskich temperaturach jest to kluczowe, opona ma bieżnik typowy dla opon MTB który dobrze trzyma w błocie i w śniegu, i nie są ciężkie ledwie 320 gramów. Cytuj
splice Napisano 2 Września 2023 Autor Napisano 2 Września 2023 Dzięki za odpowiedz, popatrzę i poczytam o nich, choć nie ukrywam ze zależy mi na czymś trochę grubszym, najlepiej w okolicy 38C, aby opona tak jak pisałem powyżej, mogła być tez wykorzystana w lecie do bardziej terenowych wyjazdów, przy poczuciu względnego komfortu 😜 32C dla mnie trochę mało Cytuj
ChuChu Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 Obawiam się w takim przypadku, że wybrałeś zły rower. Trzeba było kupić Gravela z miejscem pod 45c lub coś podobnego. Po co do takiej jazdy rower szosowy? Cytuj
splice Napisano 2 Września 2023 Autor Napisano 2 Września 2023 Miałem wcześniej karbonowa szosę i gravela z napędem 1x. Jeździłem nimi naprzemiennie i mogłem sobie wyrobić swoje zdanie, odnośnie potrzeb i preferencji. Oba sprzedałem i jeżdżę na jednym i mam wszystko to co od roweru oczekuje: komfort, szybkość, brak zamulania, względnie sensowna wagę i możliwość założenia opon 38C. I takich opon szukam, okolice 38C bo są w zupełności dla mnie komfortowe (być może ktoś ma doświadczenia z oponami 36c czy 37c które były by idealne do opisanych zastosowań). Tak ze zamierzeń nie zmieniam, szukam opon, a nie nowego roweru. Cytuj
ChuChu Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 To może Continental Terra Speed? Niby 40c, a realnie mają 38mm na szerokiej obręczy. Cytuj
splice Napisano 2 Września 2023 Autor Napisano 2 Września 2023 Continental terra brałem mocno pod uwagę, ale znalazłem sporo opinii o szybkim ścieraniu bieżnika, i o ile przy wersji 35mm nie było by problemu to przy 40C może być problem z pomieszczeniem jej jak trafie na sztukę co będzie biła na boki (niestety jedna taka mam continental race King). O X-kingach poczytam, bo nie brałem ich pod uwagę 👍 Cytuj
leejoonidas Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 Continental terra nie skreślał bym, bo to że się szybciej ściera bieżnik oznacza że jest zrobiona z miękkiej mieszanki co jest zaletą w niskich temperaturach, akurat zimą wcale nie będzie się tak szybko ścierała jak latem. Co do rozmiaru opony to nie ma co przesadzać z wielkością balona, taki Mountain King lub X King w rozmiarze 35 może mieć realnie wysokość mierzoną po bieżniku jak gładka opona w rozmiarze 37-38. Continental Mountain King CX 700x35c zwijana Maxxis mud wrestler 700x35c Maxxis Larsen Mimo CX 700x35 1 Cytuj
splice Napisano 2 Września 2023 Autor Napisano 2 Września 2023 Maxxis larsen i mountain kingi wyglądają faktycznie ciekawie. Wcześniej o maxxis larsenach wogole nie słyszałem. A jak one się maja względem znanych ramblerow? Cytuj
leejoonidas Napisano 2 Września 2023 Napisano 2 Września 2023 Rambler dobry będzie od wiosny do jesieni, jak chcesz coś na zimę i trudne warunki to wybieraj coś co jest pochodną opon MTB jak Mountain King i X King. Sam jeżdżę na gravelu z baranem cały rok i nawet nie spoglądam na Ramblery aby je założyć na zimę bo dla mnie są zbyt gładkie i mają zbyt niski i zbyt gęsty bieżnik na błoto i śnieg. 1 Cytuj
splice Napisano 3 Września 2023 Autor Napisano 3 Września 2023 Dzięki, masz racje, ramblery skreślam, te mountain King wyglądają całkiem niezłe. Pytanie tylko jaka jest szansa zakupu takiej opony bez bicia bocznego? Cytuj
itr Napisano 3 Września 2023 Napisano 3 Września 2023 Jesień i zima w zależności od miejsca na mapie może dodać dwa B…. Czyli błoto i błotniki…. A błotnik lubi opony nie najszersze, tak samo prześwit w widelcu w ramie na jesieni może boleśnie redukować max balon. Widelec ze zdjęcia ostatecznie frezowałem i uzyskałem poprawę ( wyciszenie) dla opony 38, ale jak widać wystarczył deszcz w lesie aby zyskać mielenie ściółki w szparze. Jeżeli zima to będzie 90 % asfalt i np dojazdy do pracy brałbym zwykłe Marathony. Używałem i 25 i 35 mm i te dwie szerokości mimo tej samej nazwy to dwa inne światy. Przejadą przez las od biedy i względnie po błocie… pozwalają na dość niskie ciśnienie, małe ryzyko przebicia gdy ręce zgrabiałe. Gdy przeważa jazda w terenie - tak jak piszą koledzy nietrwałe mieszanki klejące koło zera bo tańsza mieszanka na bocznych klockach może ślizgać się na zimnej i mokrej nawierzchni jak na lodzie. Cytuj
przemeg Napisano 3 Września 2023 Napisano 3 Września 2023 A patrzyłeś na opony typowo przełajowe? Np cst pika. To są rozmiary w okolicach 35 i jest duży wybór gum z agresywnym bieżnikiem. Na zimę i w teren jak znalazl . Cytuj
leejoonidas Napisano 3 Września 2023 Napisano 3 Września 2023 (edytowane) Ja bym się skupił przede wszystkim właśnie na oponach przełajowych jak sam zauważyłeś mają agresywną rzeźbę bieżnika. Zawody na przełajach to często jazda w błocie. Edytowane 3 Września 2023 przez leejoonidas Cytuj
shiler Napisano 5 Września 2023 Napisano 5 Września 2023 A czy ktoś poleci jakieś opony na jesień--zima-wiosna typowo na mokry asfalt o szerokości między 33-38mm? Mam gravela którego używam głównie (jako road+) w lecie jak jest mokro i jesień--zima-wiosna zamiast szosówki (95% asfalt). Fajnie jak by komplet kosztował mniej niż 300 zł i były w miarę lekkie. Cytuj
leejoonidas Napisano 5 Września 2023 Napisano 5 Września 2023 Continental Speed King CX SL 700x35C Cytuj
itr Napisano 6 Września 2023 Napisano 6 Września 2023 Do rozważenia: Schwalbe Almotion, Racer, Kojak albo 32mm ONE„365 dni” z grupy szosowych. Stronna Szwalbonna Almotion ma najlepsze opory toczenia, Kojak mimo ,że łysy ma wyższe, ale rozmiar almotion to 40/38 więc trzeba upewnić się, czy się zmieszczą… Na szosę brałbym opony o gładkim boku, a nie przełajowo-grawelowe. Osobiście - godząc z wyższą wagą - zwykłe maratony. Tylko „nie dodają skrzydeł”, jeśli jedzie się w grupie z mocnymi znajomymi. Warto poznać, zbierać opinie o innych markach i Road plusach , jeśli chodzi o zachowanie mieszanki temp koło zera. Cytuj
Greg1 Napisano 6 Września 2023 Napisano 6 Września 2023 Jeździłem w okresie jesienno-zimowym na Marathonach Plus 32C - jak to mi ciążyło, straszne kotwice, aż mi się jeździć odechciewało. Ale fakt, że zero kapci i cały okres jesień-zima w różnych warunkach przejeździłem bez żadnych przygód, uślizgów koła, itp. Jak w pierwszych promieniach wiosennego słońca wymieniłem na zwijane Hutchinsony Overide 35c, ważące niemalże połowę tego co Marathony Plus to poczułem normalnie wiatr w żaglach, rower stał się leciutki i rączy jak źrebię. Już nigdy nie założę z powrotem tych Marathonów, no chyba, że na odsprzedaż roweru Łyse Kojaki na jesień i zimę, deszcz, kałuże, zabłocone ulice i mokre liście? Nie wiem, chyba bym sie nie odważył... Cytuj
itr Napisano 6 Września 2023 Napisano 6 Września 2023 Łyse miałem na zimę Micheliny Dynamic na drucie 28 i to była … zimowa rewelacja, tylko opony nie były trwałe i po starciu mieszanki zaczęły łapać szkiełka. ( oczywiście na lodzie czy alejce parkowej slik to slik) Niskie ciśnienie plus mieszanka robiły robotę… nawet zimą na wodzie czy po zmroku. Inna sprawa że wtedy regularnie w szosie miałem 23 albo 25 i dlatego efekt gumy z 5 barami i kapciem 28 wydawał się superbezpieczny. Kojak może być podobny. Rower to nie samochód i na klasycznym porowatym asfalcie przy prędkości 25 na godzinę opona trze całą powierzchnią… dużo jednak zależy od wprawy i wyczucia, nawet na suchym asfalcie posypanym piaskiem slik i gwałtowny ruch kierownicą mogą położyć kolarza boleśnie. Brak dodatkowego objeżdżenia w terenie —— tym bardziej na jeden asfaltowy sezon zimowy polecam ordynarne marathony ☺️ Z maratonami plus i zwykłymi jest dokładnie tak jak mówisz - kiedy po zimie wraca się do lekkich kół rower dostane wiatru !!! testując dwie opony na dłuższych dystansach Maratona plusa i zwykłego - opory i kartoflowatość numerem jeden jest niestety droższy plus… ta gruba warstwa „niebieska” plus bieżnik powodują, że koło jest takie kwadratowe … wersja zielona ( tzn w środku) czyli zwykła, tańsza opory ma przyzwoite, przyczepność super. Czuć jednak masę… największe przebiegi zrobiłem na wąskich 25 mm , ale przekręciłem też trochę km, takich turystycznych” na 37 mm… dodatkowo na kołach był jeszcze nie kontynuowany Supreme i to był chyba najlepszy slik z tej serii, Racer przy 35 czy 37 jakoś mi nie podchodzi. Kojaka na swoich kołach nie miałem. Almotion już tak i jedzie super ( ale miałem szersze) Bezpieczeństwo i czyste ręce - czy szybka lekka jazda tylko w słoneczne weekendy, to już szukający musi się zastanowić… są nawet opony z kolcami, gdy śnieg i lód a do pracy na rowerze. Cytuj
cavr Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 Cześć, Co polecacie na jesień/zima dla Merida Silex 400 (700 x 42C (700 x 35C z błotnikiem) albo 42-mm w kołach 650B). Będę zakładał błotniki SKS Speedrocker. Z powyższych przytaczane są: Continental Mountain King CX - praktycznie niedostępna CONTINENTAL Mountain King - jaki rozmiar brać? Continental Terra Trail 35x700 ShieldWall Continental Cyclo X-King 700x35 .... Mam teraz standard, czyli Maxxis Rambler 700 x 38C. Co brać, aby się nie wywalić i aby była bardziej trwała na przebicia. Cytuj
Electronite Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 Ja w zimie na tym jeżdżę: https://www.rosebikes.se/schwalbe-cx-comp-active-cross-tyre-872660 Są lekke i dobrze trzymają, nawet na udeptanym śniegu. Na czarnym lodzie to wszytko się poslizgnie, nawet kolcowane. Cytuj
Nemrod82 Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 Jeździłem na większości wymienianych tu opon. Takie Terra Traile to bardzo fajne oponki ale nie na błoto czy śnieg. W takich warunkach już mocno przy bardziej dynamicznej jeździe trzeba na nich uważać. Od siebie mogę polecić Tufo Swampero. Nadal dość szybkie i ca)kiem dobrze trzymające: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-tufo-gravel-swampero-pd31530/?v_Id=197581&gclid=CjwKCAjwr_CnBhA0EiwAci5siuDdDtbGWW_vPQ40b-X_TEdPnMwT2YFd1U_ttnLNUKv0MTRMKNuqqxoCDVwQAvD_BwE Jeżeli priorytetem jest jazda i dobra trakcja w terenie to: https://www.rowertour.com/p/177523/mitas-x-swamp-r19-700c-opona-przelajowa-ts-zwijana Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.