Skocz do zawartości

[Opony] na zimę do Road+


splice

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Powoli zaczynam poszukiwania opon na zimę do TREK Domane AL4. Z informacji jakie udało mi się znaleźć to to ze spokojnie ramą i widelec przyjmie 38mm. Na codzień jeżdżę na Schwalbe One Pro 32c, jak chce pojeździć po szutrach to zakładam Continental Race King 35c, ale w continentalach kończy się już bieżnik z tylu. Myślałem o tym żeby na zimę zakupić Maxxis Rambler 38c, czy to zda egzamin? Może są osoby które jeżdżą na Road+ i podzieliłoby się swoim doświadczeniem. Z góry dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz, popatrzę i poczytam o nich, choć nie ukrywam ze zależy mi na czymś trochę grubszym, najlepiej w okolicy 38C, aby opona tak jak pisałem powyżej, mogła być tez wykorzystana w lecie do bardziej terenowych wyjazdów, przy poczuciu względnego komfortu 😜 32C dla mnie trochę mało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej karbonowa szosę i gravela z napędem 1x. Jeździłem nimi naprzemiennie i mogłem sobie wyrobić swoje zdanie, odnośnie potrzeb i preferencji. Oba sprzedałem i jeżdżę na jednym i mam wszystko to co od roweru oczekuje: komfort, szybkość, brak zamulania, względnie sensowna wagę i możliwość założenia opon 38C. I takich opon szukam, okolice 38C bo są w zupełności dla mnie komfortowe (być może ktoś ma doświadczenia z oponami 36c czy 37c które były by idealne do opisanych zastosowań). Tak ze zamierzeń nie zmieniam, szukam opon, a nie nowego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental terra brałem mocno pod uwagę, ale znalazłem sporo opinii o szybkim ścieraniu bieżnika, i o ile przy wersji 35mm nie było by problemu to przy 40C może być problem z pomieszczeniem jej jak trafie na sztukę co będzie biła na boki (niestety jedna taka mam continental race King). O X-kingach poczytam, bo nie brałem ich pod uwagę 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental terra nie skreślał bym, bo to że się szybciej ściera bieżnik oznacza że jest zrobiona z miękkiej mieszanki co jest zaletą w niskich temperaturach, akurat zimą wcale nie będzie się tak szybko ścierała jak latem. Co do rozmiaru opony to nie ma co przesadzać z wielkością balona, taki Mountain King lub X King w rozmiarze 35 może mieć realnie wysokość mierzoną po bieżniku jak gładka opona w rozmiarze 37-38.

Continental Mountain King CX 700x35c zwijana

Maxxis mud wrestler 700x35c

Maxxis Larsen Mimo CX 700x35

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rambler dobry będzie od wiosny do jesieni, jak chcesz coś na zimę i trudne warunki to wybieraj coś co jest pochodną opon MTB jak Mountain King i X King. Sam jeżdżę na gravelu z baranem cały rok i nawet nie spoglądam na Ramblery aby je założyć na zimę bo dla mnie są zbyt gładkie i mają zbyt niski i zbyt gęsty bieżnik na błoto i śnieg.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesień i zima w zależności od miejsca na mapie może dodać dwa B…. Czyli błoto i błotniki….  A  błotnik lubi opony nie najszersze, tak samo prześwit w widelcu w ramie  na jesieni może boleśnie redukować max balon. Widelec ze zdjęcia  ostatecznie frezowałem  i uzyskałem poprawę ( wyciszenie)  dla opony 38, ale jak widać wystarczył deszcz w lesie aby zyskać mielenie ściółki w szparze.

Jeżeli zima to będzie 90 % asfalt i np dojazdy do pracy brałbym zwykłe Marathony.  Używałem i 25 i 35 mm  i te dwie szerokości mimo tej samej nazwy to dwa inne światy.  Przejadą przez las od biedy i względnie po błocie… pozwalają na dość  niskie ciśnienie, małe ryzyko przebicia gdy ręce zgrabiałe.

 

Gdy przeważa jazda w  terenie   - tak jak piszą koledzy nietrwałe mieszanki klejące koło zera bo tańsza mieszanka na bocznych klockach może ślizgać się na zimnej i mokrej nawierzchni jak na lodzie.

 

7A4FB697-FECA-4886-916B-91204B56358C.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś poleci jakieś opony na jesień--zima-wiosna typowo na mokry asfalt o szerokości między 33-38mm? Mam gravela którego używam głównie (jako road+) w lecie jak jest mokro i jesień--zima-wiosna zamiast szosówki (95% asfalt). Fajnie jak by komplet kosztował mniej niż 300 zł i były w miarę lekkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozważenia: Schwalbe Almotion, Racer, Kojak albo 32mm ONE„365 dni”   z grupy szosowych.

Stronna Szwalbonna

Almotion ma najlepsze opory toczenia, Kojak mimo ,że łysy ma wyższe, ale rozmiar almotion to 40/38 więc trzeba upewnić się, czy się zmieszczą… 

Na szosę brałbym opony o gładkim boku, a nie przełajowo-grawelowe.  Osobiście - godząc z wyższą wagą - zwykłe maratony. Tylko „nie dodają skrzydeł”, jeśli jedzie się w grupie z mocnymi znajomymi. 
 Warto poznać, zbierać opinie  o innych markach i Road plusach , jeśli chodzi o zachowanie mieszanki temp koło zera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w okresie jesienno-zimowym na Marathonach Plus 32C - jak to mi ciążyło, straszne kotwice, aż mi się jeździć odechciewało. Ale fakt, że zero kapci i cały okres jesień-zima w różnych warunkach przejeździłem bez żadnych przygód, uślizgów koła, itp. Jak w pierwszych promieniach wiosennego słońca wymieniłem na zwijane Hutchinsony Overide 35c, ważące niemalże połowę tego co Marathony Plus to poczułem normalnie wiatr w żaglach, rower stał się leciutki i rączy jak źrebię. Już nigdy nie założę z powrotem tych Marathonów, no chyba, że na odsprzedaż roweru :)

Łyse Kojaki na jesień i zimę, deszcz, kałuże, zabłocone ulice i mokre liście? Nie wiem, chyba bym sie nie odważył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łyse miałem na zimę Micheliny Dynamic na drucie 28 i to była … zimowa rewelacja, tylko opony nie były trwałe  i po starciu mieszanki zaczęły łapać szkiełka.  ( oczywiście na lodzie czy alejce parkowej slik to slik)     Niskie ciśnienie plus mieszanka robiły robotę… nawet zimą na wodzie czy po zmroku.

Inna sprawa że wtedy regularnie w szosie miałem 23 albo 25 i  dlatego efekt gumy z 5 barami i kapciem 28 wydawał się superbezpieczny.  Kojak może być podobny.  Rower to nie samochód i na klasycznym porowatym asfalcie przy prędkości 25 na godzinę opona trze całą powierzchnią…  dużo jednak zależy od wprawy i wyczucia, nawet na suchym asfalcie posypanym piaskiem slik i gwałtowny ruch kierownicą mogą położyć kolarza boleśnie. Brak dodatkowego objeżdżenia w terenie —— tym bardziej na jeden asfaltowy sezon   zimowy polecam ordynarne marathony ☺️

Z maratonami plus i zwykłymi jest  dokładnie tak jak mówisz - kiedy po zimie wraca się do lekkich kół rower dostane wiatru !!!

testując dwie opony na dłuższych dystansach Maratona  plusa i zwykłego - opory i kartoflowatość  numerem jeden jest niestety droższy plus…  ta gruba warstwa „niebieska” plus bieżnik powodują, że koło jest takie kwadratowe … wersja zielona  ( tzn w środku)  czyli zwykła, tańsza opory ma przyzwoite, przyczepność super.  Czuć jednak masę… największe przebiegi zrobiłem  na wąskich 25 mm , ale przekręciłem też trochę km, takich turystycznych” na 37  mm… dodatkowo na kołach był jeszcze nie kontynuowany Supreme i to był chyba najlepszy slik z tej serii, Racer przy 35 czy 37 jakoś mi nie podchodzi. Kojaka na swoich kołach nie miałem. Almotion już tak i jedzie super ( ale miałem szersze)   
Bezpieczeństwo i czyste ręce - czy szybka lekka jazda tylko w słoneczne weekendy, to już szukający musi się zastanowić… są nawet opony z kolcami, gdy śnieg i lód a do pracy na rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Co polecacie na jesień/zima dla Merida Silex 400 (700 x 42C (700 x 35C z błotnikiem) albo 42-mm w kołach 650B). Będę zakładał błotniki SKS Speedrocker.

Z powyższych przytaczane są:

  1. Continental Mountain King CX - praktycznie niedostępna
  2. CONTINENTAL Mountain King - jaki rozmiar brać?
  3. Continental Terra Trail 35x700 ShieldWall
  4. Continental Cyclo X-King 700x35
  5. ....

Mam teraz standard, czyli Maxxis Rambler 700 x 38C. Co brać, aby się nie wywalić i aby była bardziej trwała na przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na większości wymienianych tu opon. Takie Terra Traile to bardzo fajne oponki ale nie na błoto czy śnieg. W takich warunkach już mocno przy bardziej dynamicznej jeździe trzeba na nich uważać.

Od siebie mogę polecić Tufo Swampero. Nadal dość szybkie i ca)kiem dobrze trzymające: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-tufo-gravel-swampero-pd31530/?v_Id=197581&gclid=CjwKCAjwr_CnBhA0EiwAci5siuDdDtbGWW_vPQ40b-X_TEdPnMwT2YFd1U_ttnLNUKv0MTRMKNuqqxoCDVwQAvD_BwE

Jeżeli priorytetem jest jazda i dobra trakcja w terenie to: https://www.rowertour.com/p/177523/mitas-x-swamp-r19-700c-opona-przelajowa-ts-zwijana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...