Skocz do zawartości

[napęd] GRX 12s Shimano zobaczył światło dzienne


Semtex

Rekomendowane odpowiedzi

Shimano wypuściło właśnie nową grupę dla Graveli: 1x12 i 2x12.
Największa kaseta ma zakres identyczny jak ta z grupy MTB 10-51T.
Moim zdaniem największą ciekawostką są ceny, które wydają mi się dosyć "niskie" porównując do analogicznej grupy MTB.
https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/grx-12-speed_lp.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eathan tak, już to sprawdziłem, z tym, że w przypadku grupy 1x można kombinować z kasetami, bo jak ktoś nie liczy każdego grama to można użyć dużo tańszej kasety Deore, no ale to nie zmienia faktu, że kupno kompletnej "waniliowej" grupy jest wydatkiem kosmicznym, bo za tyle to można rower kupić całkiem niezły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zmarnowali potencjał 2x. Po co mi kaseta 12 rzędowa 11-36? Do tego kosztująca jakieś 3 razy tyle co 10 rzędowa. I to jeszcze w połączeniu z korbą 31. A najlżejsze przełożenie do tej pory było w GRX400 2x10 (30x36) a teraz będzie 1x12 40x51. Całkowicie rozminęli się z moimi oczekiwaniami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się osobiście ta ewolucja bardzo podoba, czekałem na to (i zacząłem myśleć o upgrejdzie 🤣 )

Poprawcie mnie, ale wygląda na to, że ciąg linki się nie zmienił? Dla wszystkich posiadaczy GRXa oznaczałoby to niewielki nakład, szczególnie gdy kaseta 11s dokona żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie znam się, ale jak komuś zależy na większym zakresie w kasecie w 11s to:

1. kupuje wózek Garbaruka - ogarnia kasety do 50T - 285 zł, Rear Derailleur Cage for Shimano GRX 11-speed | Garbaruk Online Store
2. kupuję sobie kasetę SunRace 11-50T - 499 zł Kaseta SunRace CSMX80 11-50T 11s 11-rzędowa - inny - 11888930058 - Allegro.pl

i po sprawie. 

Poza tym wydaje mi się, że taki kierunek:

  • nowa prawa klamkomanetka 12s, 
  • nowa przerzutka 12s, 
  • nowa kaseta, 

To nie wszystko. Nowa klamka jest inna od 11s. Niby inna guma, inny kształt i jakieś dodatkowe gięcia. Więc nie obejdzie się bez zmiany obu klamkomanetek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tańsze sposoby na zwiększenie zakresu pracy przerzutki GRX812 od zakupu kosztownego i delikatnego wózka od Garbaruka. Kiedyś przymierzałem kasetę 11-50 do GRX812 i wyszło mi że ogarnie to bez modyfikacji, jedynie pozostaje kwestia doboru odpowiedniej długości łańcucha i regulacja całości śrubą B.

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dobra, jestem w trakcie montażu nowej grupy, czekam jeszcze na zębatkę bo spotkała mnie niemiła niespodzianka. Napiszę coś więcej jak skończę, ale na tę chwilę jedna uwaga:

gdzie Shimano i wszyscy dziennikarze widzą różnice w klamkomanetkach??? To jest w 99% ten sam produkt, zmiana pochylenia klamki jest ledwo zauważalna, a nowe gumy, nad którymi się wszyscy rozwodzą są te same, tylko dostosowane do minimalnie zmienionej klamki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2023 o 12:44, marcesco napisał:

Raczej myślałem w przeciwnym kierunku, tj. klamkomanetki zostają (jeśli ciąg linki się nie zmienił) a kaseta i przerzutka do wymiany. Łańcuch tak jak piszesz, piasta DT więc bębęnek też nie problem.

Poczekaj zatem do pierwszej gleb w której padnie klameczka, przeturka...i moze okazac sie wtedy ze zobycie takowej bedzie tak samo proste jak aktualnie w Di2 11s szosowym :>> generalnie od roku klamek nie ma nigdzie :P to samo tyczy sie tylnej przerzutki czy to GS czy SS ultegry, jedynie jakies resztki przerzutek DA na stanie za 2x tyle kasy można było kupic przed wakacjami, nie wiem jak teraz ...  Także wspaniałe shimano ma w pompie tych wszystich ktorzy kupili rowery na di2 11s szosowe...

 

Myślę żę podobnie się to skonczy z 11s GRX :P ...oby tylko Tiagra szła w góre tj do 11s i byla kompatybilna ze starymi 105/Ultergami/DA ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie na kierę montowałem nowe 'klamkoruletki' i miałem problem z obejmami, musiałem ich owalne dziury nieco rozpiłować Dremelem, bo nie mogłem założyć, nawet tak luzem z samą srubą. No ale to może dlatego, że na Ritcheya jak niżej zakładane. Ciekawe czy to normalne czy ciaśniejsze jakieś te obejmy bo nie miałem doświadczenia z szosowym typem nigdy.

 

WCS Carbon Fiber VentureMax | Bicycle Handlebars (ritcheylogic.com)

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu nie chodzi o miejsce montażu, tylko przeciągnięcie przez te garby zaraz za początkiem kiery. To chyba rzadko stosowany patent. Bez śruby blacha przełaziła ale było widać, że się nieco rozszerza i dziury, mimo że są to 'fasolki', to się nie pokrywały na tyle, by włożona śruba na tych garbach nie blokowała odpowiedniego rozchylenia obejmy. Nie trzebabyło wiele bo ok 1mm na stronę te fasolki poszerzyć i się udało.

Teraz mam zagwozdkę gdy przyjdzie rama i dalszy montaż pójdzie, jak wyczuć odp. siłę dociągnięcia przewodu hamulcowego. Niutki niby podają ale przecież dynamometrycznego nie ma jak tam użyć. Pytam bo czytałem by uważać, bo to nie jak w MTB ciągnięcie na pałę.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...