Mosparko Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 Wiem, to jak oksymoron... Ale jednak może doradzicie "złoty środek". Potrzebuję dętek do kół 28" z oponami szosowymi 28mm. wentyl samochodowy, więc bardzo lekkie odpadają na starcie. Chciałbym żeby w miarę możliwości trzymały ciśnienie. Obecne tracą maksymalnie 0,5 bara dziennie po napompowaniu na 8. Czy taki Continental Slim https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-slim-pd9104/?v_Id=37879 spełni moje oczekiwania, czy polecilibyście coś innego? Cytuj
Chociemir Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Przecież można użyć tulejek redukcyjnych z zaworu samochodowego na presta i wtedy "nie odpadają" bardzo lekkie dętki... Cytuj
keltu Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Nie spotkałem się jeszcze z dętkami które z czasem nie tracą ciśnienia. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Dętki do nabijania do 8 atmosfer z zaworem samochodowym - to jest oksymoron. Zaworem do wysokich ciśnień jest Presta, więc zmień dętki na takie, dając tulejki do obręczy, i problem powinien zniknąć. Obstawiam że to zawór nie trzyma ciśnienia, nikt go do takich nie projektował. Cytuj
RabbitHood Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Może nigdy shredera nie nabijałem do 8 - ale te 6-7barów spokojnie wytrzyma. Ja ci powiem, że więcej miałem "przygód" z prestą niż niezniszczalnymi samochodówkami. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 I może się właśnie okazać że te 6-7 to jest górny limit, ciśnienie spadnie szybciej a potem będę nieco wolniej. Nikogo nie znam żeby do Schradera bił 8bar. Cytuj
Mosparko Napisano 31 Sierpnia 2023 Autor Napisano 31 Sierpnia 2023 Przecież nie marudzę, że mi nie trzymają, co wiecej pisałem że schodzi nie więcej niż pół bara na dobę (często mniej), więc nie muszę codziennie pompować. Jak używałem dentek z prestą, schodziło mi znacznie szybciej. Dlatego wolę samochodowe (przy okazji nie trzeba bawić z redukcją na stacjach benzynowych), a dodatkowo jak pisał RabbitHood są zupełnie bezproblemowe, a z presto miałem ze dwa razy jazdy w czasie wyjazdów. Bardzo lekkie dętki zgodnie z tym co czytałem generalnie słabo trzymają, a ja szukam czegośco będzie lżejsze od posiadanych, ale nie przyniesie pogorszenia względem szczelności. I tak pakuje je w Schwalbe durano plus z tyłu i durano double defence z przodu Cytuj
marvelo Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 3 godziny temu, MikeSkywalker napisał: Dętki do nabijania do 8 atmosfer z zaworem samochodowym - to jest oksymoron. Zaworem do wysokich ciśnień jest Presta, więc zmień dętki na takie, dając tulejki do obręczy, i problem powinien zniknąć. Obstawiam że to zawór nie trzyma ciśnienia, nikt go do takich nie projektował. No a ciężki transport drogowy? Przecież zarówno w "tirach" i ich naczepach czy w autobusach takie ciśnienia nie są niczym niezwykłym. Jakoś chyba nie trzeba tam codziennie dopompowywać kół. Tabela ciśnień dla pojazdów ciężarowych, ciągników, przyczep, autobusów (naprawyopon.pl) Cytuj
marvelo Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 15 godzin temu, Mosparko napisał: Czy taki Continental Slim https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-slim-pd9104/?v_Id=37879 spełni moje oczekiwania, czy polecilibyście coś innego? Zgodnie z tabelą, ta dętka waży 155 gramów w tej wersji. Pakować tak ciężką dętkę w oponę 28 mm? Jeśli już, to wziąłbym wersję Lite (100g). To i tak więcej gumy niż niezbędne pod szerokość opony 28 mm, więc spadek ciśnienia nie powinien być znaczny. Ja zakładałem szosowe dętki o wadze 70-80 g nawet pod opony 700x35 i też wytrzymywały, a ubytek ciśnienia z czasem też nie był jakoś szczególnie dotkliwy. Oczywiście tak rozdmuchaną dętkę łatwiej wtedy przebić, ale dla mnie wytrzymałość była akceptowalna, zwłaszcza przy ciśnieniach na teren. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Ale jak w wielkiej oponie do ciężarówki uleci ileśtam powietrza to nie wpłynie to znacząco na ciśnienie, z racji znacznie większej objętości. A ta sama objętość w oponie rowerowej może zrobić różnicę. Nie wiem, nigdy tego nie badałem, ale mam wrażenie że Presta jest szczelniejsza i dłużej trzyma po napompowaniu. Chociaż, może zależy to od dętek jakiś konkretnych producentów, za dużo zmiennych. Presty mam Conti, a Schrader to co się trafiło. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.