Skocz do zawartości

[Dętki] w miarę lekkie ale szczelne.


Mosparko

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, to jak oksymoron... Ale jednak może doradzicie "złoty środek". Potrzebuję dętek do kół 28" z oponami szosowymi 28mm. wentyl samochodowy, więc bardzo lekkie odpadają na starcie. Chciałbym żeby w miarę możliwości trzymały ciśnienie. Obecne tracą maksymalnie 0,5 bara dziennie po napompowaniu na 8.

Czy taki Continental Slim https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-slim-pd9104/?v_Id=37879 spełni moje oczekiwania, czy polecilibyście coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętki do nabijania do 8 atmosfer z zaworem samochodowym - to jest oksymoron. Zaworem do wysokich ciśnień jest Presta, więc zmień dętki na takie, dając tulejki do obręczy, i problem powinien zniknąć. Obstawiam że to zawór nie trzyma ciśnienia, nikt go do takich nie projektował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie marudzę, że mi nie trzymają, co wiecej pisałem że schodzi nie więcej niż pół bara na dobę (często mniej), więc nie muszę codziennie pompować. Jak używałem dentek z prestą, schodziło mi znacznie szybciej. Dlatego wolę samochodowe (przy okazji nie trzeba bawić z redukcją na stacjach benzynowych), a dodatkowo jak pisał RabbitHood są zupełnie bezproblemowe, a z presto miałem ze dwa razy jazdy w czasie wyjazdów. 

Bardzo lekkie dętki zgodnie z tym co czytałem generalnie słabo trzymają, a ja szukam czegośco będzie lżejsze od posiadanych, ale nie przyniesie pogorszenia względem szczelności. I tak pakuje je w Schwalbe durano plus z tyłu i durano double defence z przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

Dętki do nabijania do 8 atmosfer z zaworem samochodowym - to jest oksymoron. Zaworem do wysokich ciśnień jest Presta, więc zmień dętki na takie, dając tulejki do obręczy, i problem powinien zniknąć. Obstawiam że to zawór nie trzyma ciśnienia, nikt go do takich nie projektował. 

No a ciężki transport  drogowy? Przecież zarówno w "tirach" i ich naczepach czy w autobusach takie ciśnienia nie są niczym niezwykłym. Jakoś chyba nie trzeba tam codziennie dopompowywać kół.

Tabela ciśnień dla pojazdów ciężarowych, ciągników, przyczep, autobusów (naprawyopon.pl) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mosparko napisał:

Czy taki Continental Slim https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-slim-pd9104/?v_Id=37879 spełni moje oczekiwania, czy polecilibyście coś innego?

Zgodnie z tabelą, ta dętka waży 155 gramów w tej wersji. Pakować tak ciężką dętkę w oponę 28 mm? Jeśli już, to wziąłbym wersję Lite (100g). To i tak więcej gumy niż niezbędne pod szerokość opony 28 mm, więc spadek ciśnienia nie powinien być znaczny. Ja zakładałem szosowe dętki o wadze 70-80 g nawet pod opony 700x35 i też wytrzymywały, a ubytek ciśnienia z czasem też nie był jakoś szczególnie dotkliwy. Oczywiście tak rozdmuchaną dętkę łatwiej wtedy przebić, ale dla mnie wytrzymałość była akceptowalna, zwłaszcza przy ciśnieniach na teren.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak w wielkiej oponie do ciężarówki uleci ileśtam powietrza to nie wpłynie to znacząco na ciśnienie, z racji znacznie większej objętości. A ta sama objętość w oponie rowerowej może zrobić różnicę.

Nie wiem, nigdy  tego nie badałem, ale mam wrażenie że Presta jest szczelniejsza i dłużej trzyma po napompowaniu. Chociaż, może zależy to od dętek jakiś konkretnych producentów, za dużo zmiennych. Presty mam Conti, a Schrader to co się trafiło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...