Egzael Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 Od ponad roku toczę się na GIANT XTC SLR1. Sezon ma się ku schyłkowi (zimą nie jeżdżę) więc postanowiłem dla utrzymania kondycji zainwestować w trenażer i szosowy rower do niego (ZWIFT i te sprawy), który to rower wykorzystam przy okazji w sezonie na szosie. Trenażer jest wybrany (Wahoo Kickr), ale nigdy nie miałem styczności z szosą i problemem dla mnie jest wybór rozmiaru roweru. Rozmiary rowerów MTB i szosowych podane w tabelkach Giant'a diametralnie się od siebie różnią. Dla ułatwienia linki: SLR https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-1 Mam upatrzony model, również ze stajni GIANT - Contend AR 3 (2023) https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-3 SLR mam w ramie L (przy 180 cm i nodze 82) natomiast z tabelek Giant'a ten Contend wychodzi M/L. Wiem, że nic nie zastąpi przymiarki na żywo, ale może ktoś z Was stał przed podobnym wyborem? Cytuj
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 Cytat Mam upatrzony model, również ze stajni GIANT - Contend AR 3 (2023) https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-3 nic ciekawego Cytat SLR mam w ramie L (przy 180 cm i nodze 82) natomiast z tabelek Giant'a ten Contend wychodzi M/L. Nie porównuj roweru mtb z szosą, to nie ma sensu. W przypadku contenda dopasujesz się zarówno do rozmiaru M jak i ML. Chcesz bardziej sportową pozycję to bierzesz M, bardziej wyprostowaną ML Cytat Wiem, że nic nie zastąpi przymiarki na żywo, Przymiarka na żywo nic ci nie da kiedy nie masz doświadczenia z takim rowerem i nie wiesz jak to powinno wyglądać 1 Cytuj
Egzael Napisano 30 Sierpnia 2023 Autor Napisano 30 Sierpnia 2023 Cytat nic ciekawego Rozumiem, do "trenażowej" jazdy w Zwift i okazyjnego jeżdżenia koniecznie musi być jakiś karbonowy Trek z Project One. Cytat Nie porównuj roweru mtb z szosą, to nie ma sensu. W przypadku contenda dopasujesz się zarówno do rozmiaru M jak i ML. Chcesz bardziej sportową pozycję to bierzesz M, bardziej wyprostowaną ML Całe życie myślałem, że to dłuższy rower mnie „wyciąga” i daje mi sportową pozycję a tu się okazuje, że bardzie sportowy będę na mniejszym będąc turystycznie wyprostowanym. No ale OK, w końcu przecież Cytat nie masz doświadczenia z takim rowerem i nie wiesz jak to powinno wyglądać Każdy kupujący swój pierwszy rower szosowy zabiera ze sobą bikefittera i trenera ze specjalizacją „kolarstwo szosowe”, żeby zrobili to za niego. Gdybym dysponował takim zapleczem lub miał doświadczenie to nie zadawałbym pytań. Podsumowując - do roweru szosowego się nie nadaję. Mimo wszystko dziękuję, że próbowałeś Cytuj
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Cytat Rozumiem, do "trenażowej" jazdy w Zwift i okazyjnego jeżdżenia koniecznie musi być jakiś karbonowy Trek z Project One. Nie trzeba. Po prostu jeżeli chodzi o stosunek zastosowane części/cena ten giant wypada bardzo słabiutko. Za te pieniądze (lub mniejsze) można coś znaleźć na napędzie 2x10 czy 2x11 z hydraulicznymi hamulcami a tutaj masz biedną sorę na linkach https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-lapierre-sensium-3-0-disc-pd23772/ https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-105-2023/ Cytat Całe życie myślałem, że to dłuższy rower mnie „wyciąga” i daje mi sportową pozycję a tu się okazuje, że bardzie sportowy będę na mniejszym będąc turystycznie wyprostowanym. Rozumiem, że studiując tabele z geometrią nie wpadło ci w oko, że pomiędzy rozmiarami M i ML różnica w długości to 15mm a w wysokości już 21mm. Cytat Każdy kupujący swój pierwszy rower szosowy zabiera ze sobą bikefittera i trenera ze specjalizacją „kolarstwo szosowe”, żeby zrobili to za niego. Gdybym dysponował takim zapleczem lub miał doświadczenie to nie zadawałbym pytań. Przy kupnie pierwszego roweru szosowego warto zdać się na doświadczenie innych. Przymierzysz się do roweru w sklepie na minutę (ustawionego jak się tam skręcającemu go pracownikowi chciało, najczęściej z najbardziej podniesioną kierownicą jak się tylko da) to ci będzie wygodnie na wszystkim. Żeby stwierdzić czy rozmiar takiego roweru jest ok potrzebujesz przejechać te kilkaset kilometrów. To nie mtb, na szosie spędzasz długi czas w tej samej pozycji, nie wstajesz, nie skaczesz itd, zupełnie inna jazda niż ta jakiej do tej pory doświadczałeś Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez Mihau_ 1 Cytuj
Egzael Napisano 30 Sierpnia 2023 Autor Napisano 30 Sierpnia 2023 Cytat jeżeli chodzi o stosunek zastosowane części/cena ten giant wypada bardzo słabiutko To prawda, ale są sklepy, gdzie można go wyjąć za 5400 zł.. Link do strony Gianta został użyty tylko i wyłącznie w celach przedstawienia tabel wymiarów. Poza tym mam sentyment do Giganta Cytuj
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 Jeśli przy wyborze sprzętu chcesz się kierować sentymentami to twoja sprawa. Dla mnie to delikatnie mówiąc głupie w tym budżecie bo różnica między mechaniczną sorą a hydrauliczną 105 to przepaść. Cytuj
Egzael Napisano 30 Sierpnia 2023 Autor Napisano 30 Sierpnia 2023 Cytat różnica między mechaniczną sorą a hydrauliczną 105 to przepaść. W Zwifcie? Chyba nie jest tak źle Poza tym SLR'a też ulepszyłem po całości do XTR po miesiącu od zakupu i.... w moich ok. 250 km tygodniowo szału nie robi Za to szacunek jest na światłach i przejściach dla pieszych Ten model zostaje i kropka. Chciałbym skupić się tylko na optymalnym doborze ramy, bo tak jak napisałeś wcześniej - szosa to z reguły dłuższe dystanse i powinien liczyć się komfort. Osprzęt można wymienić, komfortu zakupionej ramy, jeśli go zabraknie, niestety nie dołożę. Cytuj
Mihau_ Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 Cytat Osprzęt można wymienić Wszystko można ale nie wszystko warto. Jakby ci to na prostym przykładzie wytłumaczyć.... Żeby contenda ar3, którego chcesz kupić za 5400 doprowadzić osprzętowo (czyt 1:1) do poziomu sensy jaką podlinkowałem, kosztującej 100 złotych więcej musiałbyś wydać około 3000 Cytat komfortu zakupionej ramy, jeśli go zabraknie, niestety nie dołożę. Nie zakładaj, że pierwsza szosa będzie docelową, to tak nie działa 1 Cytuj
nossy Napisano 31 Sierpnia 2023 Napisano 31 Sierpnia 2023 Jeśli chodzi o contenda ar to przy Twoim wzroście bierz m/l. W m=kę też się wciśniesz, ale m/l będzie lepszy. Co do samego roweru to mam akurat contenda ar3 (m-ka przy 176cm)- to bardzo fajny rower, kupiłem go na próbę , chodziło o tańszy rower, który będę targał zimą po szutrach i swoich rundach (na szosę mam tcr'a) na których używanie mtb było męczące. I tak już sobie został. Cały urok tego roweru polega na tym , że wciśniesz tam 38c i zrobisz z niego lżejszego gravela. Taki typowy allrounder. Ja musiałem jeszcze dołożyć do niego sztyce d-fuse karbonową i naprawdę jest spora różnica w stosunku do seryjnej alu. Wymieniłem też pancerze więc mechanika chodzi już spoko. Opony też do wywalenia bo są kosmicznie ciężkie. Ale...ja go kupowałem ze sporymi rabatami , za starych , normalnych czasów. Obecnie z puli contendów to najbardziej opłacalne są właśnie wersje ar3 i ar1, ale są już dużo mniej opłacalne jakby spojrzeć na ofertę konkurencji. Wspomniany przez @Mihau_ sup x-road bije ar3 sprzętowo na głowę, choć giant ma ładniejszą i lepiej wykonaną ramę. Jeśli nie chcesz wkładać szerszych opon i do tylko szosowego użytku używać będziesz 700x25 lub 700x28c to spójrz na ofertę sensy. Gdybym szukał w tym budżecie roweru stricte szosowego to raczej nie spojrzałbym nawet na contenda ar3, a swoje kroki kierował w stronę sensy, canyona. Różnica między sorą, a 105 w połączeniu z różnicą mechaniki vs hydro daje różnicę dwóch klas. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.