uzurpator Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 Złożyłem sobie dla draki rower na kołach 27.5" i szosowych oponach: - Obręcze Dartmór Raider ( 24mm wewn ) - Opony Conti UltraSport III, 28mm - Z przodu 30ml, z tyłu 60ml uszczelniacza efetto mariposa vegelatex CIśnienie robocze 6.5-7bar. Ważę ok 100kg. Rower to mutant na ramie full. I nagle mam problem z łapaniem snejków. Do teraz już trzy razy w ciągu ok 2 tygodni. Zawsze z tyłu. Zawsze w ten sam sposób - tzn podczas brania zakrętu na gorszej jakości asfalcie ( np - tam gdzie są dzury, łaty, braki w pokrywie ) przy dużej prędkości lub ogólnie przy agresywniejszej jeździe . Opona na tej obręczy rośnie do ok 31mm. Nie mam tego problemu w innym rowerze na tej samej oponie, ale obręczy z wewnętrzną szerokością 19mm. Jak myślicie, czym to jest spowodowane i jak temu zapobiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Za szerokie obręcze do za wąskich opon albo za wąskie opony do za szerokich obręczy. Opona nie ma się gdzie podwinąć i szczypie. Tyle w temacie. Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez rambolbambol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 Przy takim ciśnieniu to jedyne co mi przychodzi to przyszczypywanie dętki przez oponę - fizycznie nie masz szans zrobić "prawdziwego" snejkbajta. Dobrze opona leży? Nie ma luzów? Nie podwija ci się guma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 30 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 @rambolbambol To też moja hipoteza, ale kupa współczesnych kół szosowych jest dokładnie tak samo szeroka, czasy 13mm wewnętrznej już minęły. 24mm wewnętrznej to szału nie robi. W sumie to idę w kierunku zmiany obręczy na węższe. @RabbitHood Tak, raczej tak, wszystko ładnie leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 Pokaż tego mutanta pls.🥹 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 30 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 Prosię bardzo. 3 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Ja je-Biu , nawet na cygańskim złocie jest, no no....😁 Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez Mandoleran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 Zaraz zaraz jakie snejki? Snejk to podwójne przebicie dętki, a tutaj jest mleko… jak zniszczona jest opona? Jedna dziura z boku? 100 kilo kiluje zawodowo, a szeroka obręcz w szosie z oponką jak paróweczka …. w pochyleniu nie ma poduszeczki, żarówki z opony, tylko zbliżamy boczną cienką ściankę do gruntu, kara . Warto kupić coś jak kiełbaska na ognisko 🙂 Grubsze jest lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 31 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 @itr - a co broni od korzystania uszczelniacza w dętce? Stosuję od lat. Ograniczyło to liczbę drobnych przebić o 90%. Tam jest dętka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 @rambolbambol 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 W szosie ( moim zdaniem) brak dętek to kanał , także bardzo dobrze.😀 za niskie ciśnienie do masy i za duża obręcz 8 atm czy 115 psi noże wystarczą? Ważne żeby sprawdzać co drugi dzień … sam też kiedyś zauważyłem podatność na dobicia zestawu wylajtowana opona 25 i obręcz trekingowa na tylnej osi, trzeba było pilnować ciśnienia bardziej niż z klasyczną szosową… co ciekawe przy kołach mtb i dużo niższych ciśnieniach szerokich przecież opon tendencja jest odwrotna i szeroka obręcz jakby chroni przed snejkami ( subiektywnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 Zawsze można wymienić na wersje 32 mm, jest także conti grand prix urban 622x35c Może też przez to że opona nie tubeless? Popatrz też na conti contact urban, dosłownie "fat road tire", praktycznie to samo tylko szersze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaq49 Napisano 2 Września 2023 Udostępnij Napisano 2 Września 2023 Ostatnio przerabiałem podobny problem. Powodem okazała się dziadowska opaska na obręczy, zaczęła się przesuwać i odkrywać otwory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 (edytowane) @uzurpator włóczęga na sparku była z baraniną. Skąd zmiana polityki na prostokierownicową? Jaka rama jest bazą dla mutanta? Edytowane 13 Września 2023 przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 13 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2023 (edytowane) Włóczęga po złamaniu Sparka i złamaniu naprawionego Sparka jest teraz na kołach 27.5 i na ramie Canyona. Tutaj mamy eksplorację nowego terytorium. Dla mutanta bazą jest HGW co - 'Dynamics' z germanii, czyli jakiś market pewno. Edytowane 13 Września 2023 przez uzurpator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 13 Września 2023 Udostępnij Napisano 13 Września 2023 Hm, nowa włóczęga to jakiś starszy lux ? Jak się jeździ z barend szifterem? Składam taką konfigurację z alfine 8, barankiem i barendem i nie wiem co z tego wyjdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 13 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2023 Choinka, nawet nie wiem. Jakieś krosiwo które dzisiaj byśmy nazwali DownCountry z ~2010 roku. 120 skoku. Manetki fajne, ale korzystam tylko do przedniej przerzutki, bo trzeba rękę wziąć z gripa. Z zadka dalej jest zwykła szosowa łapa. Zaleta taka, że nie da się operować obiema jednocześnie, więc i zakleszczyć napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 14 Września 2023 Udostępnij Napisano 14 Września 2023 Też być może kiedyś zrobię takiego mutanta. Pogromca graweli. Kupić jakiś mtb na 29 np rockrider xc100. Rozmiar S, by rama była taka jak szosa w rozm L. Do prostej kierownicy dołożyć chwyty ala baranek. Jeśli aero będzie jak w przełaju, amor będzie lock, to pozostaje kwestia odpowiednich opon (raczej problemu nie będzie bo istnieje schw g one speed 29x2.35) na asfalcie czy easy gravel będzie tak samo szybki jak przełaj. Jak przyjdzie przejechać szybko przez np zrytą drogę przez ciężki sprzęt czy kamienie korzenie, to przełaj zostanie z tyłu. No i mam prosta kiere, bezcenna rzecz do jazdy w technicznym terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.