Skocz do zawartości

[Napęd] zmiana łańcucha 114 ogniw na 116


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam małe pytanie, czy jest możliwość poprawnego funkcjonowania łańcucha 116 ogniw na przerzutkach 3X7? Normalnie mam zamontowany łańcuch 114 ogniw i spodobał mi się inny, ale jest tylko opcja 116 ogniw, co o tym sądzicie? Nie chce kupować skuwacza do łańcucha, ale chce też by rower dobrze działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 godziny temu, jeremiasz_bialy napisał:

czy jest możliwość poprawnego funkcjonowania łańcucha 116 ogniw na przerzutkach 3X7?

Zależy od długości tylnego trójkąta ramy i jak "spasowany" jest obecny łańcuch" Kup, załóż i zobaczysz czy nie będzie za długi. Jak będzie i nie chcesz kupować skuwacza to do serwisu zanieś żeby skrócili. Albo kolegów popytaj, może ktoś skuwacz ma...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze moja wskazówka, jak kupisz nowy chain, zrób od razu shake w butelce z benzyną (najlepiej w butelce po mleku). Niestety ten fabryczny smar jest bardziej w celu takim by łańcuch nie zardzewiał w opakowaniu. Polecam łańcuch ceramiczny, finish line ceramic wet. Jest świetny. Używam go całorocznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, graveloiksctrailowka napisał:

Jak byś kupił np connex 800, to fajną spinkę masz w komplecie.

Łańcuchy KMC też sprzedają ze spinkami w komplecie

Cytat

Jeszcze moja wskazówka, jak kupisz nowy chain, zrób od razu shake w butelce z benzyną (najlepiej w butelce po mleku). Niestety ten fabryczny smar jest bardziej w celu takim by łańcuch nie zardzewiał w opakowaniu

Dlaczego? Są dwie szkoły czy raczej grupy użytkowników, jedna, która używa wosków i która szejkuje nowe łańcuchy i druga, która jeździ na oliwkach i która nie usuwa smaru fabrycznego bo twierdzi, że jest bardzo dobry i dopiero później, jak fabryczny się zacznie wypłykiwać to dolewają oliwki. Oczywiście nadmiar smaru fabrycznego z zewnątrz trzeba wytrzeć, żeby syf się nie kleił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

No niestety, fabryczny smar strasznie brudzi rower... zauważyłem także że jest "ciężki", zwiększa opory. Spinka KMC to niestety jednorazówka, raz zepniesz i już raczej nie rozepniesz.

Fabryczny smar to najlepsze smarowidło jakie może być! Tylko jak już poprzednik wspomniał trzeba go lekką, najlepiej benzynką, przecierać po zewnętrznej.

Co do spinki - używam każdej, czy to KMC czy Sram, po "dziesiąt" razy bez żadnych przygód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...