Alex81 Napisano 26 Sierpnia 2023 Napisano 26 Sierpnia 2023 Witam Mam problem,który już nie tyle uprzykrza mi jazdę co zaczyna spędzać sen z powiek.W moim Giant TCR Advanced mam ciągle problem z opadającę sztycą.Robiłem już wszystko natomiast problem nie znika.Odtłuszczam ramę dokładnie,następnie smaruję sztycę pastą do karbonu,klin również i odrobinę wewnątrz ramy i aktualnie dociągam już kluczem dynamometrycznym 6,2 Nm gdzie na klinie pisze 4,5-5,5 Nm.Dziś przed jazdą ustawiłem dokładnie 6,2 Nm i podczas zaledwie dwóch godzin jazdy sztyca opadła o jakieś 1,5 mm. Na domiar złego przez te ciągłe kombinacje sztyca zaczyna się już niszczyć od ścisku a tania nie jest.Czy macie jakiś pomysł co mógłbym jeszcze zrobić ? Kolejne moje pytanie to ostatnio włozyłem sama sztyce i widzę że opiera się ona na ramie niewiele ponad 1 cm niżej niż mam ustawione.Może po prostu się tym nie przejmować i jak opadnie zatrzyma się na ramie i po problemie ? Świecąc latarka widzę ze w ramie są dwa takie wypusty domyslam się że na nich opiera się sztyca.Pytanie czy może się coś zniszczyć pod moją wagą gdyby sztyca zjechała tak nisko ? Mogę przeboleć te 1,5 cm. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj
Alex81 Napisano 26 Sierpnia 2023 Autor Napisano 26 Sierpnia 2023 I jeszcze dopytam jaki wdg Was może byc maksymalny moment aby ją dokręcić jak na zacisku pisze 4,5-5,5 Nm? Czy w granicach 6,5 Nm bedzie ok czy to już za dużo ? Cytuj
Artwro Napisano 26 Sierpnia 2023 Napisano 26 Sierpnia 2023 (edytowane) Sztyca karbon czy alu?bo u mnie pasta w ramę i sztyca aluminium,zamykam ręką na wyczucie i już drugi sezon jest tak samo.Co prawda nie dotykałem od pierwszego zamknięcia z pastą.Może brud trzyma to wszystko.Już doczytałem że karbon,niepotrzebny post z mojej strony. Edytowane 26 Sierpnia 2023 przez Artwro Cytuj
Tomek21001 Napisano 26 Sierpnia 2023 Napisano 26 Sierpnia 2023 Przerobiłem identyczny temat w BMC dobrych parę lat temu. Serwis nie wierzył, że sztyca może zacząć opadać po 50-100 km a nie od razu. Rower trafił nawet do siedziby BMC w Szwajcarii i nawet tam z uporem maniaka twierdzili,że średnica podsiodłówki mieści się w założonej przez nich tolerancji. Skatowałem pierwszą sztycę i dwie darmowe z gwarancji - potem odpuściłem. W sklepie Specialized w Berlinie suwmiarką wybrałem z kilku "najgrubszą" i problem zniknął na zawsze. Na szczęście było to standardowe 27,2 i nie miało "TCC" i innych ficzerów jak te z BMC po 250 euro. Jak masz gwarancję - egzekwuj do skutku. Jak nie masz - i jest to 27,2 - szukaj grubszej z węgla i po problemie. ........ ..... Jak masz D-fuse i jest po gwarancji - masz prze......... Wtedy tylko Soudalflex 40 c i wkleić. Cytuj
chopmaz Napisano 30 Sierpnia 2023 Napisano 30 Sierpnia 2023 Miałem kiedyś problem z opadającą sztycą d-fuse. Pomogło zastosowanie Effetto mariposa carbogrip. Siedziała jak zabetonowana. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.