Alex81 Napisano 26 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2023 Witam Mam problem,który już nie tyle uprzykrza mi jazdę co zaczyna spędzać sen z powiek.W moim Giant TCR Advanced mam ciągle problem z opadającę sztycą.Robiłem już wszystko natomiast problem nie znika.Odtłuszczam ramę dokładnie,następnie smaruję sztycę pastą do karbonu,klin również i odrobinę wewnątrz ramy i aktualnie dociągam już kluczem dynamometrycznym 6,2 Nm gdzie na klinie pisze 4,5-5,5 Nm.Dziś przed jazdą ustawiłem dokładnie 6,2 Nm i podczas zaledwie dwóch godzin jazdy sztyca opadła o jakieś 1,5 mm. Na domiar złego przez te ciągłe kombinacje sztyca zaczyna się już niszczyć od ścisku a tania nie jest.Czy macie jakiś pomysł co mógłbym jeszcze zrobić ? Kolejne moje pytanie to ostatnio włozyłem sama sztyce i widzę że opiera się ona na ramie niewiele ponad 1 cm niżej niż mam ustawione.Może po prostu się tym nie przejmować i jak opadnie zatrzyma się na ramie i po problemie ? Świecąc latarka widzę ze w ramie są dwa takie wypusty domyslam się że na nich opiera się sztyca.Pytanie czy może się coś zniszczyć pod moją wagą gdyby sztyca zjechała tak nisko ? Mogę przeboleć te 1,5 cm. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex81 Napisano 26 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2023 I jeszcze dopytam jaki wdg Was może byc maksymalny moment aby ją dokręcić jak na zacisku pisze 4,5-5,5 Nm? Czy w granicach 6,5 Nm bedzie ok czy to już za dużo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 26 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2023 (edytowane) Sztyca karbon czy alu?bo u mnie pasta w ramę i sztyca aluminium,zamykam ręką na wyczucie i już drugi sezon jest tak samo.Co prawda nie dotykałem od pierwszego zamknięcia z pastą.Może brud trzyma to wszystko.Już doczytałem że karbon,niepotrzebny post z mojej strony. Edytowane 26 Sierpnia 2023 przez Artwro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 26 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2023 Przerobiłem identyczny temat w BMC dobrych parę lat temu. Serwis nie wierzył, że sztyca może zacząć opadać po 50-100 km a nie od razu. Rower trafił nawet do siedziby BMC w Szwajcarii i nawet tam z uporem maniaka twierdzili,że średnica podsiodłówki mieści się w założonej przez nich tolerancji. Skatowałem pierwszą sztycę i dwie darmowe z gwarancji - potem odpuściłem. W sklepie Specialized w Berlinie suwmiarką wybrałem z kilku "najgrubszą" i problem zniknął na zawsze. Na szczęście było to standardowe 27,2 i nie miało "TCC" i innych ficzerów jak te z BMC po 250 euro. Jak masz gwarancję - egzekwuj do skutku. Jak nie masz - i jest to 27,2 - szukaj grubszej z węgla i po problemie. ........ ..... Jak masz D-fuse i jest po gwarancji - masz prze......... Wtedy tylko Soudalflex 40 c i wkleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 Miałem kiedyś problem z opadającą sztycą d-fuse. Pomogło zastosowanie Effetto mariposa carbogrip. Siedziała jak zabetonowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.