Skocz do zawartości

[Rada przy wyborze] Marin dsx 1 czy focus whistler 3.8


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Chciałbym was prosić o radę. Zupełnie nie znam się na rowerach. Poruszam się głównie 70% po ścieżkach rowerowych i mieście i 30% po ścieżkach leśnych.. Trasy jakie robę na raz to max 50-60km. Obecnie przemieszczam się na starym i marnym rowerze crossowym i chciałbym coś lepszego. 

Focus Whistler 3.8 za 2399, bardzo fajny osprzęt jak za taką cenę. Ogólnie pozytywne komentarze ludzi, ale pewnie musiałbym wymienić oponę na coś cieńszego.

Marin DSX 1, już wcześniej mi się podobał, brak amora, dużo lżejszy i szybszy na asfalcie. do wyrwania za 4000-4500 zł.

Czy ktoś mógłby mi doradzić czy warto dołożyć brakujące środki do Marina, czy będzie on lepszym wyborem niż rower MTB. Czy osprzęt tego Marina nie jest porównywalny do tego focusa ?

 

Dzięki za odpowiedź.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Focus ma rzeczywiście dobry osprzęt za tę cenę - ale chyba 3200, nie 2300.

Opis napędu trochę niejasny, ale to chyba 2x11? Od całości tylko korba odstaje i wąskie felgi 21.

Piasty w obu podobnej jakości.

Nie widzę geometrii tego Focusa, ale z fotek wydaje się typowo rekreacyjna, crossowa.

Marin jest krótkim (w rurze głównej i widelcu) i zwartym rowerem, wg testów jest zwinny, ale też aż za krótki, jechałem na nim kawałek, potwierdzam, dobry dla osób o krótkim tułoowiu. Pozycja też w sumie jest crossowa, zawsze można skorygować mostkiem i kierownicą.

Zależy czy chcesz napęd 1xx czy 2xx. I czy potrzebujesz amora, dla mnie na asfalty i w miarę równe ścieżki amor 100 mm zupełnie niepotrzebny (jak już to o skoku 50-60), ale niektórzy nie lubią sztywnego widelca na nierównych leśnych drogach.

Jak Ci pasuje napęd 2xx - to możesz za nadwyżkę kwoty óymienić amor na powietrzny z blokadą. Ta ciężka sprężyna jest bez sensu.

Z kolei Marin na pewno lepszy na asfalty i w miarę równe leśne drogi, jak piszesz - będzie dynamiczniejszy. No i wygodniejszy do rekracji napęd 1xx. Ja jestem wielkim orędownikiem takich napędów do rekreacji.

Czyli albo Marin z ewentualnie elastycznymi oponami ok. 40-44, albo Focus z lepszym amorem i znacznie węższymi oponami, bo opony 2.35 na asfalty i ścieżki rowerowe to też bez sensu.

Tak myślę na głos - i wychodzi, że DSX 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, keltu napisał:

Tego Focusa można dostać za 2399 zł, i tam jest powietrzny XCR. (przynajmniej zdecydowana większość osób dostaje w takiej konfiguracji)

Przeoczyłem ten powietrzny XCR. Szczerze jestem bardzo zdumiony tak niską cenę. Jakbym szukał takiego rodzaju roweru, to bym go w tej cenie kupił i dał poskładać przyzwoite koła i kupił lepsze opony, co by jednocześnie wyraźnie obniżyło wagę. Byłby fajny rower.

Ciekawe, co tam tyle może ważyć, oprócz kół... Pewnie te grube opony są drutowane, do tego siodełko pewnie jakiś klocek, pewnie też kaseta cała stalowa. No i korba.

Wg mnie fajnym rowerem do takiej jazdy jest DSX FS, dłuższa rura, stosunkowo lekki, amor o małym skoku i twardym działaniu. Ale to pod koniec sezonu z trudem się dostanie za mniej niż 6 tys. No i kąty takie praktycznie MTB.

A nie chcesz jakiegoś nowoczesnego crossa z napędem 1xx? O uniwesalnej geometrii itd.? Chyba nie ma lepszych rowerów do podobnego stylu jazdy, da się i rekreacyjnie i bardziej sportowo. Na forum jest polecanych kilka modeli tego typu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi średnio się podoba rama tego focusa. Na miasto i do lasu by się nadal, ale jeśli chciałbym nim zrobić 50-100km po asfalcie to byłby problem chyba. Czy Dual sport 3 gen 4 byłby lepszy do takich zadań? Dałoby radę w przyszłości wsadzić tam sztywny widelec? Patrząc na wyposażenie tego Treka to pewnie płaci się 1k za napis na ramie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dałoby radę w przyszłości wsadzić tam sztywny widelec?

Aluminiowy bez problemu. Jeżeli chodzi o karbonowy to chyba najszybciej z Ali, jak mnie doradzano. Gen 5 ma karbonowy, ale koło 27.5.

Cytat

Na miasto i do lasu by się nadal, ale jeśli chciałbym nim zrobić 50-100km po asfalcie to byłby problem chyba

Kwestia opon, ale generalnie cross będzie odpowiedniejszy.

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...