Skocz do zawartości

[Opona XC 29] tubeless tylna na suchy teren amatorsko


Krziekkem

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Rower: Rockrider XC100

Obecne opony: Hutchinson Kraken 29 x 2,30 60 TPI

Na boku tylnej opony pojawiły się (oczywiście nie z mojej winy :) już 2 nacięcia, których w żaden sposób nie mogę załatać żadnym z 50 wypróbowanych sposobów. Max po tygodniu mleko znów wycieka. Poza tym to na obecnie nie narzekam.

Zastanawiam się teraz, jakie opcje mam do wyboru. Na rynku jest wiele różnych modeli opon, ale niestety nie wiem, jak je porównać, szczególnie między różnymi producentami. Jeżdżę amatorsko i opony za ponad 200 złotych prawdopodobnie nie są dla mnie koniecznością.

Zauważyłem, że MAXXIS oferuje opony z wzmocnionymi bokami o oznaczeniu Exo Protection. Podobnie CONTINENTAL ma modele z oznaczeniem ProTection. Czy VITTORIA i SCHWALBE również mają konkurencyjne rozwiązania?

Co myślicie o modelach MAXXIS Aspen, VITTORIA Saguaro oraz SCHWALBE Racing Ralph? Czy może powinienem pozostać przy tym samym modelu, który mam obecnie? Aspen ma wzmocnione boki i jest jednocześnie tani. Czy może to być dobra opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli warto to mogę dołożyć te 50 zł i kupić coś do ok 250 zł.

Tylko co?

W tej cenie pojawiają się jeszcze CONTINENTAL Race King/Cross King ProTection, VITTORIA Mezcal G2.0, MAXXIS Ikon, SCHWALBE Racing Ralph/Thunder Burt

  • Schwalbe Racing Ralph vs Thunder Burt: Racing Ralph Evolution wg producenta oferuje lepszą trwałość.
  • MAXXIS Aspen vs Ikon: Ikon jest bardziej wszechstronny.
  • CONTINENTAL Race King vs Cross King: Race King podobno lepiej się sprawdza na tyle.
  • Vittoria Mezcal vs SaguaroMezcal G2.0 jest znacznie lepszy i o stówę droższy.

W Racing Ralph w porównaniu do Ikon i Mezcal bardzo łatwo się podobno boki przebijają więc go spasuję. Ikony w porównaniu do Mezcal i Race King mają duże opory toczenia.

Mezcal vs Race King... ludzie piszą, żeby z tych dwóch brać Continentale

Jest coś jeszcze do dodania? Kupować będę pewnie w niedzielę w nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie na pewno race king będzie szybszy. Mezcal za to dawał lepsze prowadzenie.

Jak będę miał kiedyś rower trail / enduro, przynajmniej na początku będę jeździł na vittoria mezcal. Race king to opona niemal do wszystkiego. Od jazdy po asfalcie, przez polne drogi lasy, lekki trail w suchych warunkach... nawet przez błoto to jedzie ale raczej tylko na płaskim. na pewno dużo lepiej niż jakikolwiek semislick. Po ponad 2000km na tylnej oponie mięsa na następne 2000km. Ale to na pure grip, jak by było na black chilli nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krziekkem napisał:

cena dla mnie za niska w porównaniu do innych sklepów, żeby nie być podejrzliwym...

To taki hiszpanski decathlon, mam od nich Mezcale i są oridżinal. Wysyłka droga i dlugo idzie, ale się opłaca. Sklep znany na forum, ludzie kupują tam od dawna. 

Według mnie, Mezcale w tej mieszane na głowę biją podstawówka mieszankę RaceKing - wiem bo miałem obie i zostałem z Mezcalami. Zamleczone są mega. Myślę nad RaceKingami w Black Chill na zimę, bo wejdą pod błotniki, a Mezcale nie :/ 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vincek napisał:

TNT i TLR to ta sama mieszanka. TNT ma dodatkowo wzmacniane boczne ścianki.

dobrze wiedzieć na przyszłość, do jazdy trail wybrać mezcale tnt

Bo zdaje się że ta opona jest szybsza niż cross king. Będę mieć rower trail, ale nie tylko do zjeżdżania singli ale też do sprawnego podjeżdżania zarówno off road ale też on road.

1 godzinę temu, Krziekkem napisał:

To jeszcze jakie mleczko do niej polecacie? Do continentala podobno Stans (którego teraz używam) jest zbyt wodnisty i lepszy jest gęstszy Revo Sealant. A jak jest w przypadku Vittori?

Tutaj ci nie pomogę, napiszę tylko że rozważyć możesz dętki tpu zamiast tubeless. Widziałem test, tpu okazało się odporniejsze na dobicie niż tubeless. Nie trzeba także dolewać mleczka oraz lepiej trzyma ciśnienie (najlepiej z wszystkich sposobów). Za to daje większy opór toczny.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda trail na mezcalu? Powodzenia... Barzo jest zbyt delikatna i śliska, no ale każdy ma co innego w głowie pisząc trail. Ja do takiej jazdy fullem mam high  roller 2.5 / 2.3 i to uważam za optimum. Miałem Barzo z tyłu ale to nie ma absolutnie żadnej trakcji w górach, na mokrym to taniec na lodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sky87 napisał:

Jazda trail na mezcalu? Powodzenia... Barzo jest zbyt delikatna i śliska, no ale każdy ma co innego w głowie pisząc trail. Ja do takiej jazdy fullem mam high  roller 2.5 / 2.3 i to uważam za optimum. Miałem Barzo z tyłu ale to nie ma absolutnie żadnej trakcji w górach, na mokrym to taniec na lodzie.

No tak, tylko że zjeżdżam na race king 26x2.2, kiedyś na zwykłym drucie, teraz SW. Najpierw trzeba się porządnie nauczyć techniki. Opony wcale nie są tak delikatne jak się wydaje. Na high roller niestety nie popodjeżdżam sobie za bardzo. O asfalcie już nie ma co pisać. Przynajmniej na sam start, tak co by wymasterować  niebieskie trasy oraz liznąć czerwone i czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...