Krziekkem Napisano 24 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 Hej, Rower: Rockrider XC100 Obecne opony: Hutchinson Kraken 29 x 2,30 60 TPI Na boku tylnej opony pojawiły się (oczywiście nie z mojej winy :) już 2 nacięcia, których w żaden sposób nie mogę załatać żadnym z 50 wypróbowanych sposobów. Max po tygodniu mleko znów wycieka. Poza tym to na obecnie nie narzekam. Zastanawiam się teraz, jakie opcje mam do wyboru. Na rynku jest wiele różnych modeli opon, ale niestety nie wiem, jak je porównać, szczególnie między różnymi producentami. Jeżdżę amatorsko i opony za ponad 200 złotych prawdopodobnie nie są dla mnie koniecznością. Zauważyłem, że MAXXIS oferuje opony z wzmocnionymi bokami o oznaczeniu Exo Protection. Podobnie CONTINENTAL ma modele z oznaczeniem ProTection. Czy VITTORIA i SCHWALBE również mają konkurencyjne rozwiązania? Co myślicie o modelach MAXXIS Aspen, VITTORIA Saguaro oraz SCHWALBE Racing Ralph? Czy może powinienem pozostać przy tym samym modelu, który mam obecnie? Aspen ma wzmocnione boki i jest jednocześnie tani. Czy może to być dobra opcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 25 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2023 Ja obecnie jeżdżę z tyłu na Racing Ralph EVO SuperGround i jestem zadowolony, ale nadal uważam, że Mezcal TNT G to najlepsze co mnie w oponowym życiu spotkało. Kup topowego Mezcala, szybciutko przednią też zmienisz na taką samą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krziekkem Napisano 25 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2023 Jeśli warto to mogę dołożyć te 50 zł i kupić coś do ok 250 zł. Tylko co? W tej cenie pojawiają się jeszcze CONTINENTAL Race King/Cross King ProTection, VITTORIA Mezcal G2.0, MAXXIS Ikon, SCHWALBE Racing Ralph/Thunder Burt Schwalbe Racing Ralph vs Thunder Burt: Racing Ralph Evolution wg producenta oferuje lepszą trwałość. MAXXIS Aspen vs Ikon: Ikon jest bardziej wszechstronny. CONTINENTAL Race King vs Cross King: Race King podobno lepiej się sprawdza na tyle. Vittoria Mezcal vs Saguaro: Mezcal G2.0 jest znacznie lepszy i o stówę droższy. W Racing Ralph w porównaniu do Ikon i Mezcal bardzo łatwo się podobno boki przebijają więc go spasuję. Ikony w porównaniu do Mezcal i Race King mają duże opory toczenia. Mezcal vs Race King... ludzie piszą, żeby z tych dwóch brać Continentale Jest coś jeszcze do dodania? Kupować będę pewnie w niedzielę w nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 26 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2023 Prawie na pewno race king będzie szybszy. Mezcal za to dawał lepsze prowadzenie. Jak będę miał kiedyś rower trail / enduro, przynajmniej na początku będę jeździł na vittoria mezcal. Race king to opona niemal do wszystkiego. Od jazdy po asfalcie, przez polne drogi lasy, lekki trail w suchych warunkach... nawet przez błoto to jedzie ale raczej tylko na płaskim. na pewno dużo lepiej niż jakikolwiek semislick. Po ponad 2000km na tylnej oponie mięsa na następne 2000km. Ale to na pure grip, jak by było na black chilli nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Jak na tył i amatorsko, to zdecydowanie Race King II Performance SW. Będzie bardzo dobrze w temacie jazdy i ceny. Ujeżdżam w różnych warunkach od dłuższego czasu i ciągle jest git. Po zamleczniu tylko jeden kapeć (pod domem). Bieżnik umiera powoli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Mezcala w dobrej cenie możesz wyrwać na bikeinn: https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/vittoria-mezcal-tlr-graphene-2.0-29-tubeless-opona/137108601/p 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krziekkem Napisano 27 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 5 godzin temu, CoolBreezeOne napisał: SW Że shieldwall? Z tego co czytałem to ProTection ma mocniejsze ścianki boczne. Zamierzam kupić tę o kodzie 0101473 @vincek cena dla mnie za niska w porównaniu do innych sklepów, żeby nie być podejrzliwym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Może ProTectiom ma coś tam lepszego, ale u mnie SW sprawdza się bardzo dobrze. A opona/y lekko nie mają. Tradeinn, to legitny sklep. Nie mo co się obawiać zakupów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, Krziekkem napisał: cena dla mnie za niska w porównaniu do innych sklepów, żeby nie być podejrzliwym... To taki hiszpanski decathlon, mam od nich Mezcale i są oridżinal. Wysyłka droga i dlugo idzie, ale się opłaca. Sklep znany na forum, ludzie kupują tam od dawna. Według mnie, Mezcale w tej mieszane na głowę biją podstawówka mieszankę RaceKing - wiem bo miałem obie i zostałem z Mezcalami. Zamleczone są mega. Myślę nad RaceKingami w Black Chill na zimę, bo wejdą pod błotniki, a Mezcale nie :/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Protection przede wszystkim jest z innej mieszanki, tej z papryką, lepiej klei. Mezcal G2.0 to półka odpowiadająca Protectionom w Continentalu. Conti ze Shield Wall to podstawowa wersja, odpowiednik Mezcali bez grafenu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krziekkem Napisano 27 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Vittoria Mezcal TNT Graphene 2.0 29x2,25 kosztuje z wysyłką 184 zł vs Race King ProTection 29x2,2 z wysyłką 220 zł Bo piszecie o tej wersji TNT z mocniejszymi bokami? To biorę tę Vittorię. Jeśli ktoś jeszcze ma coś do dodania to około północy będę kupował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 TNT i TLR to ta sama mieszanka. TNT ma dodatkowo wzmacniane boczne ścianki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krziekkem Napisano 27 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 To jeszcze jakie mleczko do niej polecacie? Do continentala podobno Stans (którego teraz używam) jest zbyt wodnisty i lepszy jest gęstszy Revo Sealant. A jak jest w przypadku Vittori? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 2 godziny temu, vincek napisał: TNT i TLR to ta sama mieszanka. TNT ma dodatkowo wzmacniane boczne ścianki. dobrze wiedzieć na przyszłość, do jazdy trail wybrać mezcale tnt Bo zdaje się że ta opona jest szybsza niż cross king. Będę mieć rower trail, ale nie tylko do zjeżdżania singli ale też do sprawnego podjeżdżania zarówno off road ale też on road. 1 godzinę temu, Krziekkem napisał: To jeszcze jakie mleczko do niej polecacie? Do continentala podobno Stans (którego teraz używam) jest zbyt wodnisty i lepszy jest gęstszy Revo Sealant. A jak jest w przypadku Vittori? Tutaj ci nie pomogę, napiszę tylko że rozważyć możesz dętki tpu zamiast tubeless. Widziałem test, tpu okazało się odporniejsze na dobicie niż tubeless. Nie trzeba także dolewać mleczka oraz lepiej trzyma ciśnienie (najlepiej z wszystkich sposobów). Za to daje większy opór toczny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Jazda trail na mezcalu? Powodzenia... Barzo jest zbyt delikatna i śliska, no ale każdy ma co innego w głowie pisząc trail. Ja do takiej jazdy fullem mam high roller 2.5 / 2.3 i to uważam za optimum. Miałem Barzo z tyłu ale to nie ma absolutnie żadnej trakcji w górach, na mokrym to taniec na lodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vincek Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, Krziekkem napisał: A jak jest w przypadku Vittori? Trzeba sprawdzać pod siebie, ja mam Stans kilka miesięcy i nie z tym problemów. Może mam szczęście, a możekto coś lepszego dradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 25 minut temu, sky87 napisał: Jazda trail na mezcalu? Powodzenia... Barzo jest zbyt delikatna i śliska, no ale każdy ma co innego w głowie pisząc trail. Ja do takiej jazdy fullem mam high roller 2.5 / 2.3 i to uważam za optimum. Miałem Barzo z tyłu ale to nie ma absolutnie żadnej trakcji w górach, na mokrym to taniec na lodzie. No tak, tylko że zjeżdżam na race king 26x2.2, kiedyś na zwykłym drucie, teraz SW. Najpierw trzeba się porządnie nauczyć techniki. Opony wcale nie są tak delikatne jak się wydaje. Na high roller niestety nie popodjeżdżam sobie za bardzo. O asfalcie już nie ma co pisać. Przynajmniej na sam start, tak co by wymasterować niebieskie trasy oraz liznąć czerwone i czarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krziekkem Napisano 27 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Vittoria kupiona. Dzięki za porady 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.