Skocz do zawartości

[Koła] Budżetowy upgrade w okolicach 1000 zł.


keltu

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi ostatnio po głowie upgrade kół w Whistlerze 3.8, fabrycznie siedzą tam piasty Tourney na obręczach Rodi Viper 21. Nie mam jak zważyć ale raczej ciężkie kloce. 😁

Dostałem taką ofertę (1100 zł, waga ok 1740g):

  • Obręcze Mavic XC 421 29" 32h
    • Piasta przednia DT Swiss 370 Centerlock 32h czarna jbend 100x5
    • Piasta tylna DT Swiss 370 Centerlock 32h zielona SP 135x5 shimano mtb
  • Szprychy Sapim Sprint czarne
  • Nyple DT Swiss alu srebrne prolock

Ewentualnie mogę zmienić obręcze na DTSwiss 533d cena bez zmian, co myślicie warto?

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie komponenty nie ma sensu. Obręcze 533d bardzo ciężkie i wąskie, te mavic wąskie 21wewnętrznej. z tanich budżetowych dartmoor tomcat lub drożej lepiej newmen Evolution X.A.25 29 lub dt xr391.
Piasty dt 370 są spoko.
A na pytanie czy warto musisz sobie odpowiedzieć sam.

Możesz też kupić piasty novatec 791 792 z ali za ok 290zł, obręcze newmen z niemiec za 500 lub tomcaty za 250  na lokalnym rynku , zanieść do lokalnego kołodzieja żeby dobrał szprychy np sapim race i poskładał.

Jeśli geometria Ci odpowiada i lubisz ten rower to ja bym zrobił tak. Kupił tylne koło, na fajnej obręczy i dobrej piaście, poszukał używanej reby na sztywną oś i wtedy dokupił przednie koło.

Edytowane przez Molekpl
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To warto przeważyć Twoje koła, ściągniesz oponę, wagę tarczy i kasety znajdziesz w necie to Tobie mniej więcej wyjdzie. Niemniej jednak jeśli chodzi o wagę zestawu 1700-1800gram to zdecydowanie warto (niekonieczne tego zestawu). Obstawiam, ze waga Twojego zestawu to 2200-2400gram. Jak do tego dorzucisz jeszcze jakieś lżejsze zwijane opony to zmiana będzie bardzo odczuwalna bo zyskasz pewnie 500-800gram. Kiedyś jak zmieniałem koła  w mtb zyskałem niecały 1kg i zrobił się totalnie inny rower. Stare koła zostaw bo jakbyś chciał zmieniać rower to sprzedasz go ze starymi kołami, nowe przełożysz do nowego albo sprzedasz. Jeśli chodzi o piast to 370 są spoko, obręcze mavica jak na dzisiejsze standardy wąskie, ale kiedyś jeździło się tylko na takich albo węższych i tez było spoko. Wiadomo zmieniły się nieco konstrukcje opon i trendy więc warto poszukać czegoś lekko szerszego.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.08.2023 o 13:40, Dokumosa napisał:

Nowe koła w tym standardzie będą bezużyteczne do nowego roweru.

Jeśli te oferowane 370tki mają już system ratchet ln to poproś o wycenę na obręczach dartmoor tomcat (29mm wewnętrznie, lekkie i mocne).

To jest odpowiedź jaką dostałem

Cytat

W tej ofercie piasty nie mają ratchet ln (możemy zrobić upgrade piasty pod ratchet LN 18T)

niestety nie oferujemy felg Dartmoor,

Nasze szersze felgi:

Alex rims md23 ( logo ex23 )

Alex rims md25 ( logo ex25 )

Alex rims md30 (logo ex30 )

Cenowo z tymi Alexami bez zmian jak za Mavica.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...