krzysiekgrwn Napisano 24 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 (edytowane) Cześć. Ostatnio pisałem o poradę bo kupowaliśmy E-Bike dla żony. Padlo na Cube Kathmandu Pro. Ja się wzbraniałem przed tego typu rowerem bo jeżdżę gravelem analogowym. Chcąc nie chcąc ciągle e-bike mi udowadnia że to nie tylko "oszustwo" bo da się tym całkiem konkretnie zmęczyc, a zarazem więcej zwiedzić i dalej zajechać. Przekonałem się do tego, punktem kulminacyjnym jest urlop gdzie wypożyczyliśmy 2 rowery elektryczne, i to jest inna jazda. Mimo że na analogu dotrzymuje tempa żonie to pod górkę ona czeka na mnie na górze. Jest to frajda, nie ma co ukrywać, dlatego też chce pójść w tym kierunku, ale może nie tak ostro cenowo jak żony rower bo jej kosztował 3700 euro, a ja mam zamiar korzystać z tej pomocy troszkę mniej, żeby jednak ta pomoc była tylko w "ciężkim" terenie. Czy znajdę coś w kwocie do 10 tys złotych ? Jakiś Cross ? W ogóle czy za tą kwotę znajdę jakiś rower z hamulcami hydraulicznymi? Czy nie ma co się łudzić i odrazu doinwestować, aby później nie żałować? Dzięki za pomoc Edytowane 24 Sierpnia 2023 przez krzysiekgrwn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 (edytowane) W tej cenie to R-Raymon CrossRay 5,0 w Centrum Rowerowym - jak jeszcze trafi Ci się odpowiedni rozmiar. Ewentualnie coś z Lepszą z silnikiem Shimano. A jak w Niemczech to sprawdź ofertę tamtejszego Decathlonu. Ewentualnie poczekaj na jesienne przeceny. Edytowane 24 Sierpnia 2023 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 A jak chcesz korzystać ze wspomagania tylko tam gdzie trzeba to najlepsze są rowery typu superlight, na razie głównie od Specialized, w przyszłym roku będzie prawdopodobnie wysyp z nowymi silnikami Bosch SX czy Yamaha Air. Ale na niską cenę nie licz - choć cena Specialized Turbo Vado 6 SL jest niższa niż zwykłego Turbo Vado 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekgrwn Napisano 24 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 Dzięki za odpowiedź. Wpadł mi w oko tam Specialized Turbo Ford SL 5.0, ale kurde cena.. no i ten silnik od nich to coś porządnego ? Specialized SL 1.1 i pojemność 320.. baterie i tak bralbym największa jaka jest możliwa, mam tak że lubię się wypuścić w teren, a mając z tyłu głowy że jadę elektrykiem pewnie będę zapuszczał się daleko, więc pełne wspomaganie przy powrocie bez zastanawiania czy baterii starczy też ważne. Chyba poczekam w takim razie aż coś nowego wyjdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 24 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2023 Jak chcesz dużą baterię to rower typu SL nie jest dla Ciebie. To ma być lekki rower ( rozmawiałem z właścicielem sklepu który już był na prezentacji kolekcji 2024 Treka, rowery z silnikiem Bosch SX ważą od 16 do 19 kg) który napędzasz głównie siłą nóg, a tylko w razie konieczności wspomagasz się silnikiem. Zestaw SX ( z momentem obrotowym 50 Nm ) złożony z silnika i baterii 400 Wh waży 4 kg. CX z baterią 750 Wh - mniej więcej 2 x tyle. A rowery z takim napędem zdecydowanie powyżej 20 kg, czasem nawet 27 - 28 - bo większy silnik i bateria wymaga zdecydowanie solidniejszej ramy. A silnik Specialized 1,1 to silnik Mahle produkowany na zamówienie Specializeda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekgrwn Napisano 25 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2023 (edytowane) Ok dzięki za informacje, poczekam co nowego wyjdzie w takim razie Edytowane 25 Sierpnia 2023 przez krzysiekgrwn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.