Skocz do zawartości

[Korba] Merida Big Nine 2017- wymiana korby


gacusx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

jak w temacie, obecnie w mojej Meridzie mam zainstalowana korbę FSA alfa drive 40-30-22. suport jest już do wymiany, a sam napęd nie działa zbyt dobrze nawet po dobrej regulacji, stad chce zmienić suport z kwadratu na hollowtech. Jaką korbę wsadzić żeby jakoś to działało?

Raczej rozważam zakup używanej, jednak nie znam się na napędach na tyle, żeby wiedzieć za czym się rozglądać. Myślałem o wsadzeniu jakiejs deore xt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z używkami z półki slx/xt/xtr problem jest taki, że komplet nowych blatów kosztuje majątek. Dodatkowo mogą być prob z dostępnością. Blaty alternatywne nie dają też takiego działania jak oryginał ze względu na brak ramp i pinów poprawiających wspinaczkę i schodzenie łańcucha.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, gacusx napisał:

@Tyfon79 co w tym dziwnego? Po co kupować nową korbę skoro zuzywaja sie glownie blaty i suport?

Uznajmy, że się nie znasz a jak się ktoś nie zna to dla mnie ma kupować nówki. Tak poza tym chcesz kupić ramiona korby do nowego suportu i zębatki osobno. Nie znam nikogo kto grał taką melodię ale jak bardzo chcesz to czemu nie. Powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dokumosa napisał:

Z używkami z półki slx/xt/xtr problem jest taki, że komplet nowych blatów kosztuje majątek. Dodatkowo mogą być prob z dostępnością. Blaty alternatywne nie dają też takiego działania jak oryginał ze względu na brak ramp i pinów poprawiających wspinaczkę i schodzenie łańcucha.

W rakim razie słuszna uwaga, będę mieć to na uwadze. Chyba skończy się na jakimś budżetowym deore, ktore wyzej wymieniłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba: https://allegro.pl/oferta/fc-m6000-40-30-22t-170mm-b-loz-10rz-12521428747 (o ile nie masz ponad 180cm wzrostu).