B4MsE Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Pacjent: Kands COLT 2XT Wiek: 2 miesiące Rozpoznanie: falowanie przedniej zębatki powodujące zmianę naprężenia łańcucha. Wideo: https://youtu.be/tQ8zHpAe8II Rower kupiony nowy. Po dwóch-trzech tygodniach i kilkudziesięciu przejechanych kilometrach zauważyłem taką usterkę. Jest to jednobiegowy dirt, więc różnica w napięciu łańcucha jest łatwo wyczuwalna i uniemożliwia jego wyregulowanie. Odwiozłem rower do sklepu, gdzie serwisantowi wyrwało się, że to f**kap producenta, jednak szybko zmienił temat i stwierdził, że to tylko luz na korbach. Zaproponowano, żebym poszedł się przejść a oni w tym czasie doprowadzą rower to stanu pierwotnego. Po powrocie dowiedziałem się, że jednak zdecydowali się wymienić mi rower na nowy, co wydało mi się dziwne ale utwierdziło mnie w przekonaniu, że z suportem/mufą faktycznie było coś nie tak. W drugim egzemplarzu usterka powtórzyła się równie szybko, jednak tym razem sklep twierdzi, cyt.: "Rowerek nie jest wadliwy a domaga się częstszej uwagi i skręcania i pilnowania śrub na suporcie." Przyznam, że nie jestem obeznany w tematyce rowerowej, jednak ich tłumaczenie wygląda mi na ściemę. Możliwe, że powstały tam jakieś luzy, które powodują takie falowanie? Korbę zdjąłem, zębatkę z korby również, po czym skręciłem do kupy i problem nadal występuje. Cytuj
B4MsE Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Napisano 23 Sierpnia 2023 Rower. Tak myślę że rower. Ale jak mówiłem nie jestem dobry w tym temacie. Cytuj
Maciek.B Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Objawy tego typu to nie jest kwestia krzywej osi, tylko dokładności spasowania wszystkich elementów napędu. W dużym skrócie: dawno nie widziałem roweru tego typu, w którym łańcuch byłby równomiernie napięty niezależnie od położenia korby. Poza tym jest to rower, który powinien więcej latać niż nabijać kilometry, więc zacznij używać go zgodnie z przeznaczeniem, a takie bzdury przestaną mieć znaczenie. Przy okazji wymień tylną oponę i zacznij używać hamulca do hamowania, a nie szlifowania opon o asfalt. Cytuj
B4MsE Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Napisano 23 Sierpnia 2023 Oczywiście, że ten rower więcej lata niż jeździ. A opona? Cóż - tak wygląda po dwóch miesiącach (bo przy wymianie roweru koła zostały stare) normalnego użytkowania a nie szorowania asfaltu. Jak widać słabej jakości. Mówisz, że takie odchyły są raczej normalne? Boję się jak to będzie wyglądało za pół roku, bo już teraz łańcuch wali o ramę. Kiedy zacznie spadać to wciąż będzie normalne? Cytuj
Maciek.B Napisano 24 Sierpnia 2023 Napisano 24 Sierpnia 2023 Na filmie, który wrzuciłeś niewiele widać (powinieneś nagrać to z profilu) Tzn jest jakieś skrzywienie na boki, ale chyba chodzi Ci o problem z łańcuchem, który raz jest napięty, a raz nie, a to z kolei wynika z np. jajowatego blatu, czy driver'a. A to niestety w singlach jest standardem. Jeżeli natomiast problemem jes skrzywienie na boki to klepnij młotkiem gdzie trzeba i po kłopocie. Rower z korbami bmx'owymi to nie prom kosmiczny. Poza tym korby typu bmx w rowerze innym niż bmx to pomyłka. Docelowo wymień to na jakiekolwiek Shimano hollowtech 2. Będzie dobrze i lekko. P.S. Tak łysa opona nie świadczy o jej słabej jakości, a wręcz odwrotnie, bo jeżeli szybko się zużyła to znaczy, że mieszanka była miękka, a więc powinna dobrze trzymać. Chyba, że była nieprawidłowo użytkowana, czyli np. opona w teren, a jeżdżona głównie po asfalcie, lub szliwowana poprzez hamowanie zero-jedynkowe Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.