Skocz do zawartości

[Suport] Nowy rower i krzywa oś?


B4MsE

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Kands COLT 2XT

Wiek: 2 miesiące

Rozpoznanie: falowanie przedniej zębatki powodujące zmianę naprężenia łańcucha.

Wideo: https://youtu.be/tQ8zHpAe8II

Rower kupiony nowy. Po dwóch-trzech tygodniach i kilkudziesięciu przejechanych kilometrach zauważyłem taką usterkę. Jest to jednobiegowy dirt, więc różnica w napięciu łańcucha jest łatwo wyczuwalna i uniemożliwia jego wyregulowanie. Odwiozłem rower do sklepu, gdzie serwisantowi wyrwało się, że to f**kap producenta, jednak szybko zmienił temat i stwierdził, że to tylko luz na korbach. Zaproponowano, żebym poszedł się przejść a oni w tym czasie doprowadzą rower to stanu pierwotnego. Po powrocie dowiedziałem się, że jednak zdecydowali się wymienić mi rower na nowy, co wydało mi się dziwne ale utwierdziło mnie w przekonaniu, że z suportem/mufą faktycznie było coś nie tak. W drugim egzemplarzu usterka powtórzyła się równie szybko, jednak tym razem sklep twierdzi, cyt.: "Rowerek nie jest wadliwy a domaga się częstszej uwagi i skręcania i pilnowania śrub na suporcie."

Przyznam, że nie jestem obeznany w tematyce rowerowej, jednak ich tłumaczenie wygląda mi na ściemę. Możliwe, że powstały tam jakieś luzy, które powodują takie falowanie? Korbę zdjąłem, zębatkę z korby również, po czym skręciłem do kupy i problem nadal występuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy tego typu to nie jest kwestia krzywej osi, tylko dokładności spasowania wszystkich elementów napędu.

W dużym skrócie: dawno nie widziałem roweru tego typu, w którym łańcuch byłby równomiernie napięty niezależnie od położenia korby.

Poza tym jest to rower, który powinien więcej latać niż nabijać kilometry, więc zacznij używać go zgodnie z przeznaczeniem, a takie bzdury przestaną mieć znaczenie.

Przy okazji wymień tylną oponę i zacznij używać hamulca do hamowania, a nie szlifowania opon o asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że ten rower więcej lata niż jeździ. A opona? Cóż - tak wygląda po dwóch miesiącach (bo przy wymianie roweru koła zostały stare) normalnego użytkowania a nie szorowania asfaltu. Jak widać słabej jakości.

Mówisz, że takie odchyły są raczej normalne? Boję się jak to będzie wyglądało za pół roku, bo już teraz łańcuch wali o ramę. Kiedy zacznie spadać to wciąż będzie normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmie, który wrzuciłeś niewiele widać (powinieneś nagrać to z profilu) Tzn jest jakieś skrzywienie na boki, ale chyba chodzi Ci o problem z łańcuchem, który raz jest napięty, a raz nie, a to z kolei wynika z np. jajowatego blatu, czy driver'a.

A to niestety w singlach jest standardem.

Jeżeli natomiast problemem jes skrzywienie na boki to klepnij młotkiem gdzie trzeba i po kłopocie.

Rower z korbami bmx'owymi to nie prom kosmiczny.

Poza tym korby typu bmx w rowerze innym niż bmx to pomyłka.

Docelowo wymień to na jakiekolwiek Shimano hollowtech 2. Będzie dobrze i lekko.

P.S.

Tak łysa opona nie świadczy o jej słabej jakości, a wręcz odwrotnie, bo jeżeli szybko się zużyła to znaczy, że mieszanka była miękka, a więc powinna dobrze trzymać. Chyba, że była nieprawidłowo użytkowana, czyli np. opona w teren, a jeżdżona głównie po asfalcie, lub szliwowana poprzez hamowanie zero-jedynkowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...