grucha85 Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Witam, piszę pierwszy post ponieważ "wypadłem" z tematów rowerowych na dość długi czas (10 lat). Chciałbym kupić możliwie najbardziej uniwersalny rower do powiedzmy 8000 pln, ale kwota ta może być naciągnięta. Szukam czegoś na codzień - wycieczki z dziećmi, czasami wyjazdy w góry, trochę skakania ( kiedyś jeździłem na dircie, więc bunny, wheele ogarnięte), może jakiś pumptruck ale też jazda leśnymi ścieżkami. Myślałem o nowoczesnym hardtailu w stylu: Canyon stoic 4 Orbea Laufey H10 Dartmoor primal pro Zależy mi, żebym na tym rowerze mógł robić wszystko. Chętnie też wybiorę się jakieś single a nawet do Bielska czy Szczyrku pozjeżdżać (okazjonalnie). Mam w głowie taką opcję, żeby kupić powiedzmy canyona i drugi komplet opon, do jazdy dookoła komina powiedzmy: maxxis rekon 29×2,4 a jak będę jechał w góry zakładać coś w stylu maxxis dissector 29x2,6. Podpowiedzcie co powiniem wziąć pod uwagę i czy moje wybory według was są ok? Zastanawia mnie tylko waga tego canyona 15kg, to już waga dobrego fulla. Jakie elementy tak mocno tą wagę podbijają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 No na pewno to nie są rowery najbardziej uniwersalne. Albo inaczej są ale dla kogoś kto mieszka w górach lub bardzo blisko. Jak ma być więcej jazdy z dziećmi i na luzie to nie są to dobre wybory. Jak odwrotnie to ujdzie. Co do wagi wszystko po trochę. To się niczym od dobrego fulla nie różni poza nieco naddatkiem w nim części tylko zawieszenia i dampera. Masz typowo i to mocno endurowe opony, amor czy sztycę regulowaną. Waga jest taka bo taka musi z tym wyposażeniem i przeznaczeniem być. Nawet kiera to prawie 8-setka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PJ4cK Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 30-32 zęby z przodu mało ma wspólnego z uniwersalnością, nie ten kierunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 To do 30-32t to weź pod uwagę że z dziećmi i tak nie dokręci tak gdzie mógłby dokręcić ale generalnie to go leczy HT ze skokiem do 120/130mm i napędem dwójkowym czyli nie wiem czy to jest dostępna opcja na rynku nowych fabrycznych bajków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grucha85 Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Tylko ja nie chcę roweru z geometrią klasycznego XC, a zwykle takie mają napęd 2x, głównie ze względu na niewygodną/ wyścigową pozycję a ponadto na takim rowerze nie da się za bardzo "bawić", skakać a w górach też tak sobie się nadają ze względu na kąty. A jakbym wymienił tarcze na 34T? Nie lubię jeździć po asfalcie, więc ten rower będzie wykorzystywany w lesie, na jakieś single w góry też chętnie się wybiorę a na wycieczkę z dziećmi, to można i rowerem enduro pojechać. Jakbym wziął taką orbea Laufey i zmienił opony na rekony 2,4, żeby zmniejszyć opory to waga oscylowalaby w okolicach 13,5 kg. Co prawda bardziej podoba mi się canyon A może samemu powinienem poskładać? Np. Na ramię dartmoor prilal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Kupse enduraka najlepiej fula tylko żeby miał blokady i nie zawracaj tyłu 🙃 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.