cwircwir Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Cześć, przy okazji modernizacji napędu chciałbym też wymienić blat z przodu na większy, żeby móc jeździć szybciej. W obecnej konfiguracji jeżdżę tylko na najmniejszych tarczach, a i tak często na najmniejszej jest za lekko i za wolno. Tak jak trochę już trochę sam potrafię zrobić przy rowerze, tak korby i suportu nigdy się nie dotykałem i jestem w tym temacie zielony. Rower Btwin Riverside 120 (Rower trekkingowy Riverside 120 RIVERSIDE | Decathlon), korba z przodu oryginalna (36 zębów), kaseta z tyłu 8 rzędów Shimano CS-HG31-8 11-32, łańcuch jakiś lepszy Shimano, będę wymieniał oryginalną manetkę i przerzutkę na Shimano Altus SL-M315 i Shimano Alivio RD-M3100. Nie wiem zupełnie jak się zabrać za tą korbę, jak to się wymienia, ile wybrać zębów żeby działało, jak z długością łańcucha i czy reszta napędu ją przyjmie. Z racji że mam teraz 36 zęby, myślałem może o 40-iluś. Możecie coś polecić, czy da się wymienić tylko blat, czy trzeba wszystko razem, jak to dobrać? Czy to że przy zębatkach jest napisane że np. do napędu 1x9, 1x12 ma jakieś znaczenie, czy blat to blat? Chociaż chyba najchętniej bym kupił cały mechanizm korbowy np. Shimano z 3 tarczami (np. SHIMANO FC-TY301 42-34-24, nie widzę mechanizmów Shimano jednorzędowych z dużym blatem), tylko czy wtedy mogę w jakiś sposób zamontować korbę tylko z największą zębatką a resztę wywalić? Z góry dziękuję jak ktoś poświęci swój czas i posłuży poradą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...