Galipette Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Cześć. Od wiosny posiadam gravela - cannondale topstone. Wciągnęło mnie to na maksa do tego stopnia że pozbyłem się szosy... Przejechałem już trochę tyś km na nim i powoli myślę o małym upgrade kół - napedu. Co do kół to są tam fabrycznie jakieś ciężkie RD 2.0 z piastami formula. Ważą ok 2400g komplet. Co byście polecili w miarę lekkiego i wytrzymałego - ważę ok 92 kg (197 wzrost). Zastanawiam się nad DT SWISS GR 531 Novatec D791SB D792SB (waga ok 1980 komplet) lub DT SWISS R500 Classic (waga ok 1820) w kwocie do ok 1500 zł Czy odczuję tą różnicę w wadze podczas jazdy? Czy działa to tak samo jak w szosowym rowerze - jeżdżę dość szybko po szutrach - (powyżej 30-35 się zdarza) i nie raz trafiły się kamienie lub jakieś grubsze tematy na drodze więc wytrzymałość to jednak priorytet. Cytuj
hulk14 Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Obręcze gr531 są bardziej wytrzymałe od r500. Mam te i te. 1 Cytuj
Molekpl Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Na fejsie kolarskie aliexpress cycling dużo osób poleca CSC i elitewheels, w tej cenie kupisz karbonowe stożki Cytuj
Galipette Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Napisano 23 Sierpnia 2023 Czytałem trochę o csc i różne opinie🙄 Cytuj
Nemrod82 Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Mam CSC od lutego w przełaju. Zrobione jakieś 3000 km w dość ciężkich jak na rower bez amora warunkach. Na razie bez najmniejszego kłopotu. Cytuj
Eathan Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Mnie po głowie chodzą koła: DT Swiss G531 + piast DT 350, DT Swiss G540 + piast DT 350, Wyszło mi, że różni się to nieco wagą. 540 są cięższe od 531 ok 40g na obręczy. Poza tym wersja Straightpull i szprycha SAPIMa. Zastanawiam się jak wytrzymałością tego. Pierwsze koła robione przez Lemobike. Drugie HERO BIKES z Wrześni. Różnic w cenie 600 zł i zastanawiam się, czy warto tyle dopłacić za 80g różnicy wagowej. Cytuj
Galipette Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Napisano 23 Sierpnia 2023 Jakie ceny za te zestawy co napisałeś zaproponowali jeśli można wiedzieć? Cytuj
Eathan Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 (edytowane) @Galipette jasne: wersja G540 => 1749 zł wersja G531 => 2299 zł No i się łamię nad wersją. ~500 zł za 80g to chyba nie ma sensu. No chyba, że różnica jest większa i o niej nie wiem. Edytowane 23 Sierpnia 2023 przez Eathan Cytuj
wolek Napisano 23 Sierpnia 2023 Napisano 23 Sierpnia 2023 Gr531, jest jeszcze różnica na łączeniach obręczy. Jedne wsuwane, drugie spawane, klejone? Cytuj
Eathan Napisano 24 Sierpnia 2023 Napisano 24 Sierpnia 2023 @wolek rozumiem, że rozwiązanie droższe, czyli GR531 to lepszy patent? Cytuj
wolek Napisano 24 Sierpnia 2023 Napisano 24 Sierpnia 2023 Podobno tak, g540 były uznawane jako mocno podstawowe obręcze i przed pandemią tyle też kosztowały. Sam taką obręcz używałem w wersji 32h, przeżyła, z uszczelnieniem opony też problemu nie było. Cytuj
Eathan Napisano 24 Sierpnia 2023 Napisano 24 Sierpnia 2023 @wolek czyli jednak GR531. Rozumiem, że przy gravelu latającym w terenie (jeździec z ekwipunkiem 90-92kg) wystarczy wersja 28? Sakw nie planuje. Cytuj
Eathan Napisano 28 Sierpnia 2023 Napisano 28 Sierpnia 2023 Nowa zagwozdka... lemonbike i koła oparte o GR531 i piasty 350, - DT SWISS GR531 Straightpull | Lemonbike koła systemowe DT Swiss GR 1600 SPLINE, - GR 1600 SPLINE® | DT Swiss Cena podobna, waga praktycznie taka sama. Ktoś z forumowiczów doradzi, co brać? Cytuj
nossy Napisano 28 Sierpnia 2023 Napisano 28 Sierpnia 2023 W Lemonie na piastach dt 350 new cl masz zaplot 24/24h (przynajmniej tak rozumiem ich opis). Ja tłukę od nich obecnie w szutrówce, która służy raczej do szybszej i ostrzejszej jazdy zestaw dt rr511, dt 350, szprychy cx-ray, zaplot 24/28h i totalnie nic. Zestaw budowany był pod szosę z myślą, że może wylądować w szutrówce i się sprawdza. Czy 24/24 styknie...hmm? Cytuj
Eathan Napisano 29 Sierpnia 2023 Napisano 29 Sierpnia 2023 @nossy w Lemonbike zaplot 24/28 jest dla tych ich piast. A dla DT masz 24/24. Raczej nie chcę iść w piasty od Lemona bo wyglądają mi na jakieś klony DT robione przez ZTTO. Cytuj
rambolbambol Napisano 29 Sierpnia 2023 Napisano 29 Sierpnia 2023 (edytowane) Ja mam oryginalne DT350 i raczej drugi raz na nich nie zaplotę kół, bo: piasty DT są miękkie, po 2 latach szprychy wyraźnie odcisnęły swoje piętno na kołnierzach nie rozbierzesz piasty DT do wymiany łożysk bez dedykowanych narzędzi bębenek jest z plasteliny i nawet nitowana kaseta potrafi go pociąć Co ciekawe piasta ZTTO (klon) nie ma tych problemów. Edytowane 29 Sierpnia 2023 przez rambolbambol 2 Cytuj
KSikorski Napisano 29 Sierpnia 2023 Napisano 29 Sierpnia 2023 Cytat nie rozbierzesz piasty DT do wymiany łożysk bez dedykowanych narzędzi Rozbierzesz, ale już nie złożysz 😄 Cytuj
Eathan Napisano 29 Sierpnia 2023 Napisano 29 Sierpnia 2023 @rambolbambol już 2 zestawy kół na DT 350 miałem i za każdym razem zero problemów. Jedne jeździły w rowerze XC, teraz mam w fullu (mają 5000 nalatane) . Dlatego do gravela idę za ciosem. Cytuj
pemekscreen Napisano 9 Września 2023 Napisano 9 Września 2023 (edytowane) Z serwisowaniem DT rzeczywiście problemu nie ma, można łatwo rozłożyć jak i złożyć... DT mogą być ok, ale trzeba uważać, np. mają strasznie miękkie aluminiowe bębenki, poszarpałem jeden małymi zębatkami, tak bardzo że ciągle dzwoniła kaseta, był problem na prostych, innymi słowy bębenek do nauki jazdy "na twardo", ich tanie obręcze mają raczej przeciętną jakość, zdarzają się nie perfekcyjnie okrągłe, trzeba mocno szprychy dokręcać, przez co mam w jednym kole szprychę naciągniętą, ponad fabryczną normę, musiałem też zmienić nyple na mosiężne przez to, ale też bo miałem na karku parkingowego trolla ? Bardziej stabilne wydają się np. Mavic, ale lepiej je. ściągać np. z Niemiec, bo te na polski rynek są tylko z Rumunii, gorsza kontrola jakości, również bywały przygody. Bardzo dobrze jeździło mi się na kołach Miche, słyszałem mnóstwo superlatyw o Fulcrum'ach i Novatec'ach, ale lepiej unikać podstawowych modeli tych dwóch ostatnich. Jak ktoś lubi bardzo sztywne, to polecam koła Vision, bardzo precyzyjnie skręcone, żadnych problemów z kołami, ale łożyska szybko padły, może to cena sztywności, a może były tam montowane słabe łożyska, bo to był jeden z ich Team'ów, więc raczej niższy model. Edytowane 9 Września 2023 przez pemekscreen Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.