cdt_capi Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Cześć, To mój pierwszy temat na tym forum i z góry przepraszam jeśli robię coś nie tak - proszę o wyrozumiałość ;D Jestem fanem jazdy na rowerze, ale totalnym laikiem w kwestii doboru/serwisu sprzętu i dlatego proszę o pomoc. Posiadam Meride Big Nine XT Edition z 2018 r. (29-er) w wersji XL Poniżej wrzucam jej specyfikacje. Ostatnio zacząłem jeździć o wiele dłuższe trasy niż dotychczas, tj. 100/200 km+ zamiast 40 km max W poniedziałek udało się wykręcić z niemałym trudem 260km z Warszawy do Ostródy (trasa zielona 7, którą mocno polecam :D) Przed wyruszeniem w tę trasę postanowiłem trochę bardziej zadbać o komfort jazdy i zdecydowałem się na wymianę gripów na ERGON GP5 oraz dodałem regulowany mostek w celu zmiany pozycji jazdy (wcześniej byłem bardzo pochylony i moje ręce bardzo na tym obrywały - mrowienie/ból itd). Mam świadomość, że rower który posiadam to MTB Hardtail, natomiast nie ukrywam, że zależy mi aby przystosować go do komfortowej jazdy asfalt/ lekki teren (75/25) na dłuższych dystansach. W trakcie jazdy doszedłem do wniosku, że na drogi którymi się poruszam zdecydowanie bardziej przydałyby mi się szybsze i węższe opony niż te które mam (Opona CONTINENTAL Race King ShieldWall 2.2 w wersji 29" --> waga 740g). 1. Znalazałem model, który wydaje mi się sensowny, ale chciałbym przeczytać opinie bardziej doświadczonych ode mnie, lub ewentualnie poznać alternatywy dla tych, które sam znalazłem. Mowa o modelu opon SCHWALBE Thunder Burt w wersji 2.1 (29). Są bardzo lekkie (545g), mają drobną, gęstą "kostkę" i klocki boczne. Czy Waszym zdaniem poczuję dużą różnicę w jeździe po asfalcie? Trochę nie widzi mi się inwestować 400 zł jeśli efekt końcowy nie będzie faktycznie zadowalający ;/ 2. Dodatkowo muszę wymienić kasetę, ponieważ ta, którą użytkuje od początku przygody z tym rowerem jest już niestety mocno zużyta. Posiadam aktualnie Shimano M7000-11 11-42. Czy Waszym zdaniem powinienem kupić taką samą, czy raczej poszukać czegoś innego/lepszego? 3. Na koniec wymiana obręczy. Te które posiadam są od początku i z tego co udało mi się dowiedzieć nie słyną z dobrej odporności/jakości/wagi. Mowa o modelu: Merida Big Nine Comp CC Ma ktoś pomysł co by się w moim przypadku dobrze sprawdziło? Na koniec dodam, że nie należę do małych (moja waga to około 100 kg przy 183cm wzrostu) Będę TURBO wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące trzech powyższych punktów, ale też nie pogardzę tymi które będą poza nie wykraczać. Dbam o swój sprzęt, ale czas eksploatacji wymaga ode mnie pewnych ulepszeń i zmian. Mam nadzieję, że jest to odpowiednie miejsce do tego, aby uzyskać odpowiedzi na moje pytania Z góry wielkie dzięki za pomoc! WAGA 12,2 kg RAMA XL(20") RAMA ALU / Big 9 TFS BC-single WIDELEC Manitou Machete Comp 29 100 15 taper remote NAPĘD PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano XT SL-M8000 PRZERZUTKA TYLNA Shimano XT GS Shadow+ MECHANIZM KORBOWY Shimano XT M8000 34-24 KASETA Shimano M7000-11 11-42 KOŁA PIASTA PRZEDNIA FoBearing Cen 15-100 PIASTA TYLNA Shimano M4050 cen OBRĘCZE Merida Big Nine comp CC OPONY Opona CONTINENTAL Race King ShieldWall 2.2 (29) KONTROLA MANETKI Ergon GP5 HAMULCE Shimano M500 KIEROWNICA Merida Expert CC 720 flat MOSTEK Merida Expert 31.8 6 SIODEŁKO Siodełko SELLE ROYAL Respiro Athletic WSPORNIK SIODEŁKA MERIDA comp SB0 30.9mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Jak to ma byc asfalt to ja bym zalozyl 1.6, cos jak Schwalbe Marathon Plus. Oczywiscie jezeli wyglad jest dla Ciebie drugorzedna sprawa, bo taki rower wyglada smiesznie. Lepsza kaseta to bedzie M8000 11-42, ale i drozsza. Uzywasz najlzejszych przelozen? Jak to mazowieckie plaskie asfalty, to wolalbym kasete 11-34/36. Ale to moze wiazac sie ze zmiana przezutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdt_capi Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 @JWODzięki za szybką odpowiedź!!! Spodziewałem się, że na pierwszą poczekam kilka dni. Trochę boję się zejść poniżej 1.8, mimo iż mam świadomość, że różnica w szybkości byłaby na pewno mocno odczuwalna Wygląd nie jest dla mnie jakiś turbo istotny, ale też nie chce robić ze swojego roweru karykatury + chciałbym aby nadal miał w sobie cechy "uniwersalnego roweru" (wybaczcie określenie) do jazdy po mieście i rzadziej w delikatny teren. M8000 11-42 widziałem i rozważam. W kwestii przełożen raczej chciałbym pozostać przy tym co mam. Po kilku latach i tysiącach km na tym rowerze zdążyłem się do nich mocno przyzwyczaić + wszelkie dłuższe trasy, które planuje są na północ od wwa (Mazury itd, a więc i sporo podjazdów). Masz może jakieś sugestie w kwestii doboru obręczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molekpl Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 (edytowane) Nie ma sensu kupować samych obręczy i ich przeplatać bo te seryjne piasty są raczej bieda edyszyn (tył alivio qr, przód nie wiadomo co na 15x100) - gra nie warta świeczki albo robisz nowe koła albo zostawiasz jak jest. Te opony thunder burt to papierowe opony i zajedziesz je na asfalcie bardzo szybko. Jak już to szukaj czegoś "gravelowego". Nie jest to idealna opona na asfalt ale teraz mezcal ma wersję 44mm Co do kasety jak chcesz zmienić to zmień na to samo, nie ma żadnego sensu dopłacać do kasety xt - urwiesz tylko parę gramów - szkoda kasy. Jeśli masz zajechane koronki od 11 do 24 to możesz dokupić same koronki do tej kasety. Edytowane 17 Sierpnia 2023 przez Molekpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdt_capi Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 @Molekpl Wcale nie wykluczam zmiany piast, więc być może skończy się na tym że faktycznie będę miał zupełnie nowe koła. Ten Mezcal, który zasugerowałeś wydaje się być solidną pozycją, bo przeglądałem trochę forum i widzę, że są często rekomendowane. Jeśli nie dostanę innych propozycji to zapewne zdecyduję się właśnie na to i wtedy pozostanie mi wybrać obręcz, piasty i szprychy (miał być szybki upgrade ) Co do kasety, to po ostatniej jeździe jest zajechana doszczętnie -,- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdt_capi Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Udało mi się znaleźć inne opony od Vittoria, które są dostępne na już w sklepie. Wydają się być dobrą opcją na asfalt i mają sporo pozytywnych opinii w internecie. Do tego ważą tylko 500g (rozmiar 700X47c) https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-terreno-dry-g2-0-pd20320/?v_Id=181442 Jakie obręcze (solidne, ale jednocześnie lekkie) i piasty polecilibyście mi do takich opon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2023 Na twoim miejscu kupiłbym race king w wersji black chilli i zrobił je na tubeless. 16-17 wat opór toczny, szok i niedowierzanie ale to jak na conti ultra sport iii z dętką... opona szosowa 700x25. Popatrz na rolling resistance com. Opony gravel mają (jak dla mnie) zadziwiająco wysokie opory toczne. Co do kasety... jak jeździsz po płaskim, wziąłbym wręcz 11-46, dół jest ten sam, tylko największe koronki inne. Wywaliłbym przerzutke przód na rzecz jakiegoś nlatu narrow wide oval. Okolice 38/40t będą ok. Można pomyśleć o jakichś gripach na kierownice, tak by wyszła ala pozycja jak na szosie. na pewno jeszcze sie znajdzie coś szybkiego o szerokości 2-2.2 cala, nie wiem w jakim terenie jeździsz ale jak to tylko polne drogi to nawet slick da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.