marekmarek Napisano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 Ten rower (https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-rc520-105/_/R-p-337677?mc=8733355) ma następujący napęd: Kaseta MICROSHIFT CS-H110 11-rz. 11/32 (11/12/13/14/15/17/19/21/24/28/32). Mechanizm korbowy SHIMANO RS 510 compact 50/34. Manetki Shimano 105 R7000. Przednia przerzutka Shimano 105 R7000. Tylna przerzutka Shimano 105 R7000 11-rzędowa z długim wózkiem. Czyli najbardziej miękkie przełożenie to 34/32=106 %. Ostatnio objechałem swoje trasy na przełożeniu nie mniejszym niż 32/30 czyli właśnie 106%. Dałem radę, ale momentami nie było to przyjemnie. Nie na moje lata i kolana. Pytanie: Czy kupując ten rower będę mógł, gdyby okazało się to konieczne, zmiękczyć jego przełożenia poprzez zmianę kasety na przykład na kasetę Shimano SLX CS-M7000-10 11s 11-42 ( 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42 ) uzyskując przełożenie 34/37=92% albo wręcz 34/42=81%-piękna sprawa w razie konieczności. https://allegro.pl/oferta/kaseta-shimano-slx-cs-m7000-10-11s-11-42-12719304432 Oczywiście przy założeniu, że cała reszta pozostaje bez zmian. Da się? Mocowania kaset są takie same? Przerzutka obsłuży kasetę Shimano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 R7000 GS wg strony producenta obsługuje kasety do 34. Takie duże kasety jak 42 obsłuży pewnie tylko jakis GRX. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 16 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 (edytowane) A da się to jakoś obejść (adapter?), żeby wymienić tylko kasetę. A może inny mechanizm korbowy? Edytowane 16 Sierpnia 2023 przez marekmarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 No adaptery są - wolf i o wiele tańsze chińskie goatlink. Tylko jak to będzie działało trzeba szukać info. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 16 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 2 godziny temu, remover napisał: R7000 GS wg strony producenta obsługuje kasety do 34. Takie duże kasety jak 42 obsłuży pewnie tylko jakis GRX. Zakres przełożeń Niesamowicie ważną kwestią jest oczywiście odpowiedni zasięg przełożeń. Brak tych niższych uniemożliwi nam efektywną jazdę w górach. Brak wyższych natomiast, sprawi, że na zjazdach będziemy wyglądać jak chomik na kołowrotku. 1x11 Shimano wypuściło jedną przerzutkę z długim wózkiem, należącą do grupy RX800. Oferuje ona dosyć standardowy zakres 11-42t. W przypadku korb do wyboru mamy RX800 (40t, 42t) lub RX600 (40t). Jeżeli jeździmy zatem dużo po szosie, lepiej będzie wziąć korbę z wyższej grupy z 42 zębami, zapewni nam ona najcięższe ratio 3,82, zamiast 3,63 w przypadku zębatki 40t. Najlżejsze przełożenie jakie jesteśmy w stanie osiągnąć to 40/42 czy 0,95. Nada się ono na 90% gravelowych tras, chyba że jeździmy obładowani sakwami po górach. 2x11 Przerzutka do grup z dwoma blatami przyjmuje maksymalnie kasetę 11-34t. Korby natomiast oferują nam kombinacje 46-30t (RX600) oraz 48-31t (RX800). Znowu możemy zauważyć, że dla wyższej grupy intuicyjnie, według poziomu zaawansowania, są dostępne cięższe przełożenia. Wersja RX600 da nam zatem ratio od 4,18 do 0,88, a RX800 od 4,36 do 0,91. Kosztem prostoty systemu 1x11 dostajemy zatem największy zakres przełożeń, który powinien sprawdzić się równie dobrze w lesie, jak i na szosie. 2x10 Najtańsza podgrupa GRXa, RX400, posiada przerzutkę oferującą zakres 11-36t oraz korbę, podobnie jak RX600, 46-30t. Daje nam zatem najlżejsze przełożenia jakie możemy znaleźć w nowym osprzęcie Shimano. od 4,18 do 0,83. Kosztem w tym przypadku jest oczywiście gorsze stopniowanie i większe skoki, między kolejnymi zębatkami. https://locabikes.pl/blog/blog/shimano-grx-ktora-wersje-wybrac-do-swojego-gravela Z powyższego wynika, że, z mojego punktu widzenia, najkorzystniejsza jest GRX 400, czyli Boreas2 (fabrycznie 11-34, ale w razie konieczności wejdzie 11-36 za całkiem rozsądne pieniądze. C 42T obsługuje tylko GRX800 w układzie 1x11, czyli to co APEX. Chyba dobrze to zrozumiałem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Przerzutka z goat link niestety działa nieco gorzej. Moja fabrycznie obsługuje 11-34 (deore m591). Z goat link mam 11-40. W przypadku 11s także powinno to zadziałać. Ja tam przerzutki bym nie wymieniał. Szokiem może być że nie stracisz na ciasnym stopniowniu, no chyba że regularnie jeździsz na płaskim 40+ kmh. Druga możliwa sprawa... pojemność przerzutki, możliwe że nie zadziała 34/15-13-11 albo 50/37-42, lepiej postawić na pierwszą opcję. I tak się nie jeździ na małym z przodu i tyłu. W mtb tak samo, nikt nie jeździ na 22t front 11t tył, mimo że taka opcja istnieje. Przez przerzutki sgs. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 12 godzin temu, marekmarek napisał: Da się? Nie. Czy chcesz dłuższą odpowiedź? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Pewnie że się da, wiesz co? Jak masz i tak blat 50t z przodu... (też miałem 11-32 50/34 jak odkryłem składanie się na rowerze na zjazdach to biegi 50//11-13 okazały się useless) to można coś wykombinować tak by kaseta zaczęła się od 15t. Raczej będzie to custom składak. Goat link zwiększa odległość od przerzutki. Tak jak domyślnie kółeczko jest bliziutko małych biegów, tak z goat link jest dalej. Jakbyś miał kasetę od 15t kółka będą bliżej. Ja dla przykładu u siebie będę mieć dwa blaty narrow wide + kaseta 11-40 10s. Nikt nie robi 11-40 w interesującym mnie stopniowaniu więc sam coś wykreuję. W Zwykłej 11-36 wywalę największą zębatkę na rzecz 40t 9s. Te pare nanometrów nie zrobi różnicy. Na szczęście kasety sunshine można rozłożyć na części pierwsze. Będę mieć 11-40 + dwa blaty narrow wide 44t (na teren płaski) 32t (góry). Czemu tak? W terenie płaskim obecnie na 38t + 11-40 9s praktycznie cały czas jadę na 21-18-15. Łańcuch jest prosto. Sporadycznie jakiś podjazd. Łańcuch prosty bo blat 38t jest w miejscu największego blatu korby (kiedyś była to zwykła korba 3s) Natomiast w górach praktycznie cały czas się podjeżdża, więc to zębatki 28-34-40 są głównie pod obciążeniem. Tak proste że aż głupie i to wszystko za cenę jednego blatu NW więcej. Jakbym kiedyś zmieniał rower to choćbym miał 12s 11-50 dalej będę tak robić. Blat 44t na teren płaski w miejscu dużego blatu + 32t na srodek. Oczywiście oval. No może mniejsze też blaty tak co by skompensować większe koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.