Skocz do zawartości

[ok. 15k] szosa/gravel?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w najbliższym czasie planuje zakup nowego roweru (muszę zrobić koszty w firmie), a że czasami trzeba trochę poczekać na rower to muszę wiedzieć wcześniej co i jak… Mam w planach koszty niezwiązane z rowerami na początku 2024, jeśli miałoby to większy sens to mógłbym spróbować przesunąć te zakupy na koniec obecnego roku, a rower kupić w pierwszych miesiącach 2024 - nowe modele? Lepsze promocje w zimie?
Obecnie mam rower górski, który jest dosyć ciężki - unibike fusion 2018. Trenuje na nim głównie korzystając z wahoo kickr v6, w weekendy robię niewielkie wycieczki ok. 50km. Po nowym roku sytuacja związana z praca ma się zmienić i będę dużo więcej czasu spędzał faktycznie na rowerze, a nie na trenażerze. Można by się zastanawiać po co teraz chce kupić rower, ale jest to kwestia robienia kosztów w firmie, a rower faktycznie mi się przyda.

Czego oczekuje od roweru:

- wygodna pozycja

- nie będę się ścigał na zawodach, ale nie chce zostać daleko w tyle jak będę jeździł na wycieczki ze znajomymi - maja głównie szosówki, nie są też prosami

- wystarczy mi torba pod siodło i pod ramę

- chciałbym móc robić trasy typu Poland gravel race (Przemyśl-Zakopane)

- będę dużo jeżdził na asfalcie, ale raczej słabej jakości 

- mieszkam w Krakowie - chcialbym uniknąć sytuacji w której będę się bał przejechać przez tory tramwajowe

- zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości 

- jeśli to ma być szosa to pewnie z grubszymi oponami?

- jeśli gravel to dwie zębatki z przodu

- może być przed internet, ale zależy mi na dobrej jakości i obsłudze klienta - jest to dla mnie bardzo ważne kryterium, które sprawia, że mógłbym zapłacić więcej niż 15k, ale trochę mi się nie podoba, że w niektórych gravelach większość sprzętu to grx rx 810 i nagle hamulce z serii 400 albo zdecydowanie cięższy rower jak w przypadku treka (chociaż możliwe, że tego nie odczuje)

 

Moją uwagę przykuł Canyon Grail CF SL 8. Mam mało miejsca, wiec nie mogę sobie pozwolić na 2 rowery. Zastanawiam się czy przy takiej przykładowej trasie będę mógł użyć typowej szosowki z grubszymi oponami? Mam 176cm, długość nogi 82-83cm.

 

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Moją uwagę przykuł Canyon Grail CF SL 8. 

Im większa ilość dedykowanych rozwiązań tym droższa eksploatacja. Ja bym się na pewno na takiego dwupłatowca nie zdecydował, tym bardziej, że nie masz doświadczenia z takim rowerem i nie wiesz przy jakich parametrach będziesz się dobrze czuł 

Cytat

Czego oczekuje od roweru:

 

- wygodna pozycja

Każdemu wygodnie na czym innym. 

 

 

 

Zacząłbym od ridley grifn i superior x road, coś pomiędzy szosą a gravelem z miejscem na kapcia 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za propozycje, na pewno udam się po urlopie do wspomnianego salonu. Pisząc wygodna mam na myśli szosa typu endurance, czytałem, że w niektórych rowerach kręgosłup jest powyginany w każdą możliwa stronę.

Superiora x-road team issue znalazłem za 14k, także fajna cena. Minus, że musiałbym kupić dodatkowe opony/koła, bo w zestawie są 28/30.

Ridley wyglada super, serwis na Zakopiance to dodatkowy plus. Jeśli chodzi o model grifn to można od razu wziąć opony 35 - nie musiałbym mieć drugiego kompletu. Zastanawia mnie cena tego roweru. Model GRX800 2x11 znalazłem w cenie 4200euro, a więc zdecydowanie więcej niż superior i canyon, chyba że są jakieś promocje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o shimano 105 to nie powinienem bardziej liczyć na jakis rower za 10-11k? np https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7/2735.html?dwvar_2735_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK

albo https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-team-comp-gr-pd32437/

 

Wiem, że pierwszy rower słabo dostępny, a drugi to grx 600, ale rozumiem, że grx 600 jest na poziomie 105? Jeśli tak, to czy warto dopłacić 3-4k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, stan29 napisał:

Cześć,

w najbliższym czasie planuje zakup nowego roweru (muszę zrobić koszty w firmie), a że czasami trzeba trochę poczekać na rower to muszę wiedzieć wcześniej co i jak… Mam w planach koszty niezwiązane z rowerami na początku 2024, jeśli miałoby to większy sens to mógłbym spróbować przesunąć te zakupy na koniec obecnego roku, a rower kupić w pierwszych miesiącach 2024 - nowe modele? Lepsze promocje w zimie?

Pamiętaj tylko (nie chcę się mądrzyć), ale jak chcesz wrzucić od razu w koszty, a nie amortyzować to musisz kupić coś do 10k zł netto. Powyżej wejdzie tobie w amortyzację (chyba 33 miechy) więc to już tak kosztowo mniej odczuwalne względem podatku dochodowego, bo vat chyba od razu cały schodzi. Czasami lepiej więc poszukać sprzętu za 10k zł netto i później osobno na f-rę dokupić np.: lepsze koła (w innym miesiącu lub roku rozliczeniowym). No chyba , że nie jesteś na swojej działalności i firma daje Tobie takie bonusy więc wtedy powyższe nie ma znaczenia. Co do sprzętów to z szosowych masz gianta defiego (wchodzi 35c) oraz canyona endurance (wchodzi 35c). Pytanie ,czy te 35c Tobie wystarczy. Jeśli nie to sup xroad w wersji szosowej i dokupisz szersze opony, wspomniany ridley.

Promocje w zimie mogą być na leżaki magazynowe choć branża lekko stanęła więc sklepom zależy na rotacji kasy. Z drugiej strony niektórzy kontraktują mniej sprzętów więc może być tak, że będzie bitwa o niektóre modele- kto to wie, wróżenie z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, faktycznie, nie wiedziałem, że trzeba amortyzować powyżej 10k, natomiast mam ogarniętego księgowego, który potrafi coś wykombinować… Niestety, nie wiem czy 35c mi wystarczy, jeździłem na grubych oponach na mtb oraz 28-30c na szosie na asfalcie. Nie wiem jak to jest z 35c na lekkim off roadzie. Mój cel na przyszły rok to trasa Poland gravel race 2020 - jeśli zrobię taka trasę na 35c (nie jadąc 5-10km/h lub obawiając się, że rozwale sobie rower) to mi to wystarczy. Trochę się skłaniam ku Superior x road team issue. Dobry osprzęt, możliwość opon 40c, klasyczny wygląd. Na drugim miejscu Ridley Grifn, na trzecim nadal Canyon grail - mimo dwuplatowej kierownicy coś mnie w tym rowerze urzekło. Muszę jeszcze pojeździć po różnych sklepach rowerowych - chociażby wspomniany Ridley.

Edytowane przez stan29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...