Skocz do zawartości

[Opony] Szerokość a komfort - gravel.


beriam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu noszę się że zmianą opon na szersze niż te które posiadam, obecnie 35c.

Latam głównie po lesie, plus dojazd .

Pytanie zasadnicze czy zmiana na 40c w górę będzie odczuwalna oraz czy to gra warta zachodu. Jeżeli tak, to na jakie opony zwrócić uwagę w kwocie do 100pln + ?

PXL_20210626_112227988.jpg

PXL_20210626_112355090.jpg

PXL_20210626_112215919.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie, o ile też ciśnienie będzie niższe, a to wszystko najlepiej w wersji bezdętkowej.

Ja jeżdżę i polecam vittoria terreno dry (38c realnie ma szerokość ok. 40c). Jeździłem też na innych oponach w tych okolicach cenowych i często, szybko je rozwalałem.

Niestety kosztują więcej niż ~100zł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, hulk14 napisał:

Będzie, o ile też ciśnienie będzie niższe, a to wszystko najlepiej w wersji bezdętkowej.

Ja jeżdżę i polecam vittoria terreno dry (38c realnie ma szerokość ok. 40c). Jeździłem też na innych oponach w tych okolicach cenowych i często, szybko je rozwalałem.

Niestety kosztują więcej niż ~100zł.

Mam jeszcze starszą wersję Schwalbe Hurricane, ale jak mniemam w wersji 1.6, ale to chyba średnio trafiony pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoich gravelach miałem już 33, 40, 42, 44, 50 i 56mm. Na razie mam taki wniosek, że większe = lepsze. Szybsze w terenie (dowolnym), wygodniejsze bo niskie ciśnienie, psychicznie też lepiej bo nie zginiesz na pierwszej napotkanej cegłówce ukrytej w trawie :) Płynniej się pedałuje bo mniej podskakuje tyłek na siodełku. Jedyną wadą rozmiarów MTB (bo na szosie nie byłem w stanie w warunkach nielaboratoryjnych stwierdzić, że potrzebuję większej mocy do utrzymania prędkości, jak dla mnie powolność na asfalcie to raczej subiektywne odczucie niż fakt) jest to jak taka kluska zachowuje się na asfaltowych agrafkach w dół. Bardzo niepewnie, pływa w ostrych zakrętach pokonywanych szybko. 

Ale różnica między 33 i "cokolwiek innego" była olbrzymia. Byle wywalić dętki i pompować tylko potrzebne do się nie zabicia minimum, przy wysokim ciśnieniu to jeden pies i szkoda sobie gitarę zawracać :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Jeśli rower nie jest komfortowy to moim zdaniem, w tym przypadku, najlepiej wymienić ramę.  Coś tam może odczujesz mając te extra 5mm opony ale wiele samą grubością gumy nie ugrasz bo po prostu jest za mało miejsca na eksperymenty.  Można jeszcze próbować szczęścia ze sztycą tytan / karbon / Cane Creek Thudbuster etc. lub z siodłem na sprężynach.  Ale jeśli siodło będzie skórzane to komfort przyjdzie dopiero po wieeeeelu kilometrach, jak się już skóra wyciągnie i ułoży do zadu Waszmości.

 

56 minut temu, beriam napisał:

Mam jeszcze starszą wersję Schwalbe Hurricane, ale jak mniemam w wersji 1.6, ale to chyba średnio trafiony pomysł.

Teoretycznie.  Co stoi na przeszkodzie abyś się przekonał organoleptycznie czy jednak pasi, przy okazji sprawdzając czy 42c wlezie czy nie? 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...