Asinek Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 (edytowane) Witam serdecznie, postanowiłam zdemontować rower z lat 90 i złożyć go na nowych komponentach. Mam problem z korbą. Po wyjęciu zaślepki i odkręceniu nakrętki zostają mi gwintowane śruby. Nie mogę ich ruszyć. Mam ściągacz do korby, ale nic nie pasuje. Podobnie z kierownicą. Nie do ruszenia ☺️ Chciałam ją wymontować wraz z rurą sterową. (Stery klasyczne). Śruby nie puszczają. WD-40, olej penetrująco - odrdzewiający i młotek zawiodły. Help! Kończą mi się pomysły jak to ugryźć 😁 Pozdrawiam korba.pdf Kierownica kierownica .pdf Nakrętka i posiadany klucz do ściągania korby nakrętka .pdf Edytowane 10 Sierpnia 2023 przez Asinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Jeśli chcesz wymieniać graty to się nie baw z korbą tylko ją odetnij A z kierownicą - nie masz od spodu w widelcu, nad oponą jakiegoś otworu żeby odrdzewiacza nalać bezpośrednio na klin? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Wszystko się ze sobą zespawało elektrochemicznie. Ciężko będzie to ruszyć. Suport i tak musisz nowy więc najłatwiej byłoby to zdjąć flexem. Jednak musisz się liczyć z tym, że wykręcenie suportu z ramy może być już niemożliwe (bez zniszczenia gwintu). Jeśli chodzi o kierownicę to po odkręceniu postawić rower do góry kołami i do rury sterowej zalać WD40. Na drugi dzień prać młotkiem w mostek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Jeśli WD40 nie pomaga to CocaCola . To nie jest żart , sprawdzone , działa . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Dla mnie łatwizna, ale ja się z tym urodziłem😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Asinek napisał: Po wyjęciu zaślepki i odkręceniu nakrętki zostają mi gwintowane śruby. Nie mogę ich ruszyć. Są dwa rodzaje osi na kwadrat: ze zintegrowanym gwintem zewnętrznym (te z lewej, tam korbę mocuje się nakrętką), i z gwintem wewnętrznym (tu korbę mocuje się śrubą). Ty masz te pierwsze. Po odkręceniu nakrętek (co się już udało), aby założyć ściągacz musisz wykręcić maksymalnie jego wewnętrzną część (śrubę wypychającą), a zewnętrzną część wkręcić do wyraźnego oporu. Oczywiście wcześniej trzeba zaplikować dużo środka penetrującego, a same gwinty ściągacza warto posmarować smarem stałym. Powinno się udać, choć może będzie potrzebna pomoc silnej, męskiej ręki. Do wykręcenia misek suportu starego typu potrzebne są odpowiednie klucze (36 z prawej i pazurkowy z lewej). Lewą kontrę można też przecinakiem i młotkiem, jeśli i tak do wyrzucenia. Jeśli suport jest typu BSA (angielski), to prawą miskę odkręcasz w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), a lewą w lewo. We włoskim obie w lewo. Ze wspornikiem kierownicy też powinno się udać, chyba że jest aluminiowy a widelec stalowy. Wtedy może być konieczne obcięcie mostka i nacięcie wzdłużne od wewnątrz. Edytowane 10 Sierpnia 2023 przez marvelo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asinek Napisano 11 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi ☺️ Dziś wdrażam w życie. Dzięki dla Marvelo, takiego opisu potrzebowałam ☺️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.