Asinek Napisano 10 Sierpnia 2023 Napisano 10 Sierpnia 2023 (edytowane) Witam serdecznie, postanowiłam zdemontować rower z lat 90 i złożyć go na nowych komponentach. Mam problem z korbą. Po wyjęciu zaślepki i odkręceniu nakrętki zostają mi gwintowane śruby. Nie mogę ich ruszyć. Mam ściągacz do korby, ale nic nie pasuje. Podobnie z kierownicą. Nie do ruszenia ☺️ Chciałam ją wymontować wraz z rurą sterową. (Stery klasyczne). Śruby nie puszczają. WD-40, olej penetrująco - odrdzewiający i młotek zawiodły. Help! Kończą mi się pomysły jak to ugryźć 😁 Pozdrawiam korba.pdf Kierownica kierownica .pdf Nakrętka i posiadany klucz do ściągania korby nakrętka .pdf Edytowane 10 Sierpnia 2023 przez Asinek Cytuj
Mihau_ Napisano 10 Sierpnia 2023 Napisano 10 Sierpnia 2023 Jeśli chcesz wymieniać graty to się nie baw z korbą tylko ją odetnij A z kierownicą - nie masz od spodu w widelcu, nad oponą jakiegoś otworu żeby odrdzewiacza nalać bezpośrednio na klin? 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Sierpnia 2023 Napisano 10 Sierpnia 2023 Wszystko się ze sobą zespawało elektrochemicznie. Ciężko będzie to ruszyć. Suport i tak musisz nowy więc najłatwiej byłoby to zdjąć flexem. Jednak musisz się liczyć z tym, że wykręcenie suportu z ramy może być już niemożliwe (bez zniszczenia gwintu). Jeśli chodzi o kierownicę to po odkręceniu postawić rower do góry kołami i do rury sterowej zalać WD40. Na drugi dzień prać młotkiem w mostek. 1 Cytuj
WaGiant Napisano 10 Sierpnia 2023 Napisano 10 Sierpnia 2023 Jeśli WD40 nie pomaga to CocaCola . To nie jest żart , sprawdzone , działa . 1 Cytuj
Sobek82 Napisano 10 Sierpnia 2023 Napisano 10 Sierpnia 2023 Dla mnie łatwizna, ale ja się z tym urodziłem😉 Cytuj
marvelo Napisano 10 Sierpnia 2023 Napisano 10 Sierpnia 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Asinek napisał: Po wyjęciu zaślepki i odkręceniu nakrętki zostają mi gwintowane śruby. Nie mogę ich ruszyć. Są dwa rodzaje osi na kwadrat: ze zintegrowanym gwintem zewnętrznym (te z lewej, tam korbę mocuje się nakrętką), i z gwintem wewnętrznym (tu korbę mocuje się śrubą). Ty masz te pierwsze. Po odkręceniu nakrętek (co się już udało), aby założyć ściągacz musisz wykręcić maksymalnie jego wewnętrzną część (śrubę wypychającą), a zewnętrzną część wkręcić do wyraźnego oporu. Oczywiście wcześniej trzeba zaplikować dużo środka penetrującego, a same gwinty ściągacza warto posmarować smarem stałym. Powinno się udać, choć może będzie potrzebna pomoc silnej, męskiej ręki. Do wykręcenia misek suportu starego typu potrzebne są odpowiednie klucze (36 z prawej i pazurkowy z lewej). Lewą kontrę można też przecinakiem i młotkiem, jeśli i tak do wyrzucenia. Jeśli suport jest typu BSA (angielski), to prawą miskę odkręcasz w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), a lewą w lewo. We włoskim obie w lewo. Ze wspornikiem kierownicy też powinno się udać, chyba że jest aluminiowy a widelec stalowy. Wtedy może być konieczne obcięcie mostka i nacięcie wzdłużne od wewnątrz. Edytowane 10 Sierpnia 2023 przez marvelo 2 Cytuj
Asinek Napisano 11 Sierpnia 2023 Autor Napisano 11 Sierpnia 2023 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi ☺️ Dziś wdrażam w życie. Dzięki dla Marvelo, takiego opisu potrzebowałam ☺️ Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.