Skocz do zawartości

[Szosowy gravel] do 5000-6000 zł


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę  starym Giantem Sierrą na kołach 26 (26x2.1), na starym osprzęcie Deore XTR, kierownicę wymieniłem na tzw. multipozycyjną ("podwójny" baranek), mostek na krótszy i podniesiony (60 stopni to maks na ile mogę się pochylić bez odczuwania dyskomfortu) i jest fajnie (choć rower wygląda nieco dziwnie). Wiek robi swoje :-) Tyle że ostatnio (po przeprowadzce do Krakowa-przepiękne, bez nadmiernego ruchu trasy w okolicach ) zaczyna mnie kusić jazda po asfalcie (może nie tylko, ale na zasadzie dzisiaj wybieram trasę po asfalcie na jednym rowerze, następnym razem szlaki rowerowe czy piesze na innym). Oczywiście długa jazda tym rowerem po asfalcie jest niespecjalnie ciekawa-szum, opory toczenia. Dlatego pomyślałem, że kupię coś typu..., no właśnie, typowa szosa odpada, bo pozycja pochylona nie jest dla mnie. Podobno gravele mają łagodniejszą geometrię, choć zakładam wymianę mostka na najkrótszy możliwy, a może nawet na regulowany-teraz siodełko i kierownica są na tym samym poziomie (góra kierownicy) i to mi odpowiada. Ma być wygodnie, przełożenia w miarę miękkie, żeby nie katować się pod liczne górki w tych okolicach. Jazda rekreacyjna, bez ambicji sportowych, relaks, rozglądanie się po okolicy...Wstępnie wybór padł na rowery Decathlon (głównie ze względu na dożywotnia gwarancję na ramę i coś tam jeszcze, a ramę kiedyś musiałem spawać, więc jestem uczulony na to):

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-meski-triban-grvl-520-subcompact/_/R-p-313015?mc=8587697&c=Bordowy

albo

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-rc520-105/_/R-p-337677?mc=8733355  (chyba za twarde przełożenia jak dla mnie)

albo

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-romet-boreas-2-sram-apex-1x11/_/R-p-X8836968?mc=8836968  (jeśli ten, to chyba na GRX, nie jednorzędowym Apexie)

Ceny zbliżone, rower ma być na wiele lata, podejrzewam, że w ciągu roku przejedzie około 1000 km. To chyba maks. Najbardziej kusi mnie Boreas, ale ta dożywotnia gwarancja Decathlonu na ramę...

Czy ktoś mógłby coś doradzić?

Dziękuję :-)

 

Edytowane przez marekmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy Triban za 4999 zł z osiami qr, hamulcami mechaniczno-hydraulicznymi i napędem szosowym opartym o Shimano 105 z korbą "półgrawelową" 48-32T też będzie dość twardy na górkach przy kasecie 12-34T.

Drugi Triban, jak wyżej tylko jeszcze drożej bo 5199 zł i twardziej bo korba 50-34T i kaseta 11-32T.

Romet na SRAM-ie też twardy z korbą 40T i kasetą 11-42 T. I jaki drogi - 5999 zł 😱

Poniżej 5 tys. zł masz Rometa Aspre 2 lub Boreasa 2 GRX na sztywnych osiach i hamulcach hydraulicznych 

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Mihau_ napisał:

Myślę, że idealnie wpisuje się w twoje wymagania https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/

 

A dlaczego tak uważasz?

7 minut temu, Greg1 napisał:

Miało być poniżej 6 tys. zł - źle mi się kliknęło, za grube paluchy 😁

Pomyślałem, że może masz inny internet. Tańszy :-)

2 godziny temu, Greg1 napisał:

Pierwszy Triban za 4999 zł z osiami qr, hamulcami mechaniczno-hydraulicznymi i napędem szosowym opartym o Shimano 105 z korbą "półgrawelową" 48-32T też będzie dość twardy na górkach przy kasecie 12-34T.

Drugi Triban, jak wyżej tylko jeszcze drożej bo 5199 zł i twardziej bo korba 50-34T i kaseta 11-32T.

Romet na SRAM-ie też twardy z korbą 40T i kasetą 11-42 T. I jaki drogi - 5999 zł 😱

No ale chyba nie jest problemem, żeby zmienić kasetę albo korbę i uzyskać miększe przełożenia? Da się czy nie? Kilka razy taki pomysł zaświtał mi w głowie przy podjazdach poza asfaltem, choć, jeśli dobrze policzyłem ząbki, to najmniejsza tarcza ma 22 a najmniejsza zębatka 30.

Edytowane przez marekmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, marekmarek napisał:

No ale chyba nie jest problemem, żeby zmienić kasetę albo korbę i uzyskać miększe przełożenia? Da się czy nie? Kilka razy taki pomysł zaświtał mi w głowie przy podjazdach poza asfaltem, choć, jeśli dobrze policzyłem ząbki, to najmniejsza tarcza ma 22 a najmniejsza zębatka 30.

Jaka tarcza ma 22 ząbki? W jednym 32 a w drugim 34 ząbki. To są napędy typowo szosowe więc więcej jak 32-34 w kasecie też nie będzie. Żeby wymienić kasetę na większą to raczej też trzeba wymienić przerzutkę bo te szosowe Tiagra czy 105 to więcej jak 34T nie obsługują. GRX obsługuje do 36T a jak się chce więcej to są przedłużki haka przerzutki np. Wolfpack Road Link. Zmienić całą korbę znowu to wydatek 500-600 zł np. za GRX 46-30T lub jakąś FSA 48-32T. Jak zmienisz tylko tarczę to przednia przerzutka tego nie ogarnie bo ma tzw. objętość 10T

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, marekmarek napisał:

Ma być wygodnie, przełożenia w miarę miękkie, żeby nie katować się pod liczne górki w tych okolicach. Jazda rekreacyjna, bez ambicji sportowych, relaks, rozglądanie się po okolicy

W mojej opinii, przy takich założeniach należy skreślić Boreasa, Kanzo i Superiora. Może temat ugryźć z drugiej strony, tj. lekki cross albo fitness?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na którym z tych rowerów można uzyskać najbardziej miękkie przełożenie?

Podzieliłem ilość zębów najmniejszej (albo jedynej, jeśli jest jedna) tarczy z przodu przez ilość zębów największej zębatki z tyłu i wyraziłem w procentach:

Triban GRVL 520     32/34x100%=94% (czyli jeden obrót przodu to 0,94 obrotu tyłu)

Triban RC 520          34/32x100%=106%

Boreas2 APEX          40/42x100%=95%

Boreas2 GRX             30/34x100%=88%

Czy dobrze wnioskuję, że ten ostatni dysponuje najbardziej miękkim przełożeniem?

Decathlon ma taki rower trekkingowy:

https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-329787?mc=8610495

I te wartości dla tego roweru wynosi 38/46x100%=82%

 

3 godziny temu, marcesco napisał:

W mojej opinii, przy takich założeniach należy skreślić Boreasa, Kanzo i Superiora. Może temat ugryźć z drugiej strony, tj. lekki cross albo fitness?

No tak, ale dobrze mieć świadomość, że można szybciej :-) A czy się skorzysta, to inna sprawa.

Boreas to hamulce hydrauliczne, sztywne osie, czyli raczej przyszłość. Nie żebym potrzebował sztywnych osi, ale gdzieś wyczytałem, że jeśli je masz, to po pierwsze nie zgubisz koła :-), po drugie koło zawsze wskakuje na to samo miejsce i hamulce nie wymagają żadnych regulacji po wymianie dętki na przykład. 

Dodatkowo, gdyby mi nie podszedł ten drugi rower, to chyba Boreasa będzie najłatwiej odsprzedać.

14 godzin temu, Greg1 napisał:

Jaka tarcza ma 22 ząbki? W jednym 32 a w drugim 34 ząbki. To są napędy typowo szosowe więc więcej jak 32-34 w kasecie też nie będzie. Żeby wymienić kasetę na większą to raczej też trzeba wymienić przerzutkę bo te szosowe Tiagra czy 105 to więcej jak 34T nie obsługują. GRX obsługuje do 36T a jak się chce więcej to są przedłużki haka przerzutki np. Wolfpack Road Link. Zmienić całą korbę znowu to wydatek 500-600 zł np. za GRX 46-30T lub jakąś FSA 48-32T. Jak zmienisz tylko tarczę to przednia przerzutka tego nie ogarnie bo ma tzw. objętość 10T

O, to mnie otrzeźwiłeś. Byłem przekonany, że można żonglować kasetami i mechanizmami korbowymi prawie dowolnie.

Edytowane przez marekmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, niktwazny84 napisał:

Jeśli już, to wolałbym pieniądze zostawić w Polsce, a Romet podobno produkuje ramy samodzielnie i w Polsce, tak?

Cała reszta jest taka sama albo zbliżona niezależnie od marki. Dobrze kumam? Jaką nazwę kupię, nie ma znaczenia.

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

Tak. Z tym, że żeby potrzebować ratio poniżej 1 to już naprawdę kawał góry musi być 

 

Czyli sposób myślenia (obliczenia) jest poprawny, tak? Ma to sens. Pozwala porównać różne rowery, tak?

No to pojutrze zwrócę uwagę, jakie przełożenie muszę mieć pod moje górki; aż jestem ciekaw. Zawsze, gdy robiło się ciężkawo, wrzucałem najmniejsze (najbardziej miękkie), ale to tak bardziej profilaktycznie, żeby przyoszczędzić kolana i nie wstawać z siodełka.

Edytowane przez marekmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

a Romet podobno produkuje ramy samodzielnie i w Polsce, tak?

Coś tam produkuje a co i czy wszystko...

Cytat

Cała reszta jest taka sama albo zbliżona niezależnie od marki. Dobrze kumam? Jaką nazwę kupię, nie ma znaczenia.

I tak i nie. Na rynku osprzętu liczą się sram i shimano ale konfiguracja tego co producent "roweru" sobie zamówi, jak poskłada i jak wyceni to już szeroki temat. Jesteś na etapie tego boreasa 2 grx za 5999 a porównywalny sprzętowo np. specialized diverge e5 to katalogowo 9000

Cytat

No to pojutrze zwrócę uwagę, jakie przełożenie muszę mieć pod moje górki; aż jestem ciekaw.

Tylko sobie uwzględnij wielkość koła

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o GRX i okazało się, że GRXy są trzy, a mój faworyt Boreas jest na tym najskromniejszym :-)

Powiedzcie mi, proszę, czy różnice w cenie pomiędzy tymi rowerami są uzasadnione:

7499 PLN - ESKER 6.0 (pełny GRX, wszystko Shimano, jako jedyny ma przełożenie 30/34)

https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-6-0-czarny-szary-polysk?gclid=Cj0KCQjwoeemBhCfARIsADR2QCtmAahdrF9VTSU1PTfLomi8KWS-Cjh1PrTVxxE-y-aUNlyxwGl9AsYaAu76EALw_wcB

6599 PLN - ESKER 6.0 (zubożony, podzespoły inne niż Shimano)

https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-6-0-rama-21cali-13881768753

 

5799 PLN - BOREAS 2 (GRX 400 i podzespoły Shimano )

https://rower-sport.pl/pl/p/ROMET-BOREAS-2-GRX-2023-zielono-grafitowy/9366

Różnice w cenach są, ale jeśli rozłożyć to na lata użytkowania, to gdzieś się tracą, więc pomyślałem, że może kupić raz, a porządnie i mieć spokój. A przy ewentualnej odsprzedaży mieć dodatkowy argument.

To będzie mój ostatni, ze względu na wiek, rower w życiu, kolejny to będzie - jeśli będzie, daj Boże - elektryk, więc jakoś przebolałbym te kilkaset złotych.

Są jeszcze używane (allegro. olx), ale to chyba trochę ryzykowne.

Ten używany jest chyba ciekawy (choć przedniego amortyzatora nigdy mi nie brakowało. ostatnio wymiękłem i kupiłem pod tyłem Suntour NCX i jestem zachwycony działaniem)

7999 PLN - Rower Kross Esker 6.0+ pełny GRX 11, amortyzator Rock Shox Rudy

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-kross-esker-6-0-pelny-grx-11-amortyzator-rock-shox-rudy-CID767-IDWNJ6r.html?reason=ip|lister

 

 

Edytowane przez marekmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ew poszukaj jeszcze Unibike Geos w rozmiarze 51 lub 53 bo jestes tak w miare na granicy jak chodzi o wzrost, trzeba by przymierzyc

Cenowo wyjdzie ok 6800-6900 zł a osprzetowo tak jak ten Esker 6.0 na GRX

Teraz byl z fabryki wypust calkiem sporej ilosci sztuk i da sie bez wiekszych problemow kupic

Edytowane przez pawelszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tylko cenę mają powyżej fabrycznej :-)))

Może po to żeby dać Ci promocyjną cenę - ostatnio pytałem w pewnej firmie o ofertę na system monitoringu i dostałem specjalną ofertę na kamery, itd. - sprzęt, który na stronie internetowej był za ponad tysiąc złotych zaoferowano mi w cenie trzystu kilkudziesięciu złotych i musiałem się spieszyć z decyzją bo oferta ważna była tylko trzy dni. To nic, że u innych sprzedawców w necie i na allegro te same kamery też były po trzysta kilkadziesiąt złotych 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownicy Geosa na jednej z grup na FB wykonali taką oto tabelke z sugestią rozmiarow, natomiast wysoce wskazana jest przymiarka ;)

Na śląsku z tego co widzialem jest kilka miejsc gdzie mają go na stanie obecnie, nie powinno byc to nie mozliwe.

Realnie cena zalezy od tego na ile sklep chce sprzedac, chociaz nie spodziewałbym sie cen niższych niz 6500-6600. Czesto sprzedajacy trzymaja sie pułapu 6900, szczegolnie w obliczu braku Eskera 6.0 ktory jest porownywalny (i drozszy).

295840753_5387645761320333_219589885169035209_n.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...