montell81 Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Cześć, potrzebuję Waszej rady bo w temacie piast i konwersji jestem zielony. Mam obecnie piastę dt swiss 350 15x100. W niedalekiej przyszłości będę zmieniał amortyzator na 15x110 boost. Jak to zrobić? Co muszę dokupić? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Najlepiej i sumarycznie najtaniej będzie wymienić piastę na właściwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Ew. można rzeźbić jakimiś półśrodkami typu: https://pl.aliexpress.com/item/1005004865255190.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 9 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Kupując piastę zadałem sprzedawcy to pytanie. Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y. Dalej nie wnikałem, dopiero teraz czytając widzę, że różnica jest w położeniu tarczy. Sprzedawca albo mnie wprowadził w błąd, albo ma na to jakiś patent. Nie pamiętam niestety gdzie piastę kupowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Cytat Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y. Minął się z prawdą. Mogłoby to być prawdziwe dla zmiany 9x100 -> 15x100. Stosując adaptery (o ile nie masz centerlocka) tak czy siak musisz kręcić nyplami by ustawić koło w środku widelca. Musisz więc zapłacić komuś kompetentnemu by to zrobił zachowując równy naciąg szprych. Wartość handlowa koła spada do zera. Narażasz się na problemy wynikające z przekręcenia nypli (nie wiesz czy starczy gwintu z jednej lub z drugiej strony). To się moim zdaniem kupy nie trzyma. Koniec końców prawdopodobnie będziesz musiał i tak wymienić piastę i być może szprychy. Taniej wyjdzie sprzedać koło jak jest i kupić nowe koło o właściwym rozstawie. Ewentualnie rozpleść, sprzedać piastę i zapleść na nowej piaście i szprychach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Te adaptery z ali nie wymagają przeciągania obręczy (nie trzeba dotykać nypli) bo są montowane z dwóch stron (+5mm podkładka pod tarczę). Nie mniej to tylko półśrodek bo prawdziwy boost to sztywniejsze koło z tytułu większego kąta szprych w stosunku do obręczy. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 9 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Dzięki za pomoc Pozostaje więc, zamiast przeplatania, sprzedaż obecnego koła i kupno nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 8 godzin temu, montell81 napisał: Kupując piastę zadałem sprzedawcy to pytanie. Poinformował mnie, że wystarczy zmienic endcap'y. Dalej nie wnikałem, dopiero teraz czytając widzę, że różnica jest w położeniu tarczy. Sprzedawca albo mnie wprowadził w błąd, albo ma na to jakiś patent. Nie pamiętam niestety gdzie piastę kupowałem. Dokładnie tak kolego. Masz endcapa i przeciągasz koło. Sam kupowałem 1700-ki na tych piastach z amora na boost i wsadziłem u siebie na zwykłą sztywną oś 15x100. Pierwsze słyszę o jakiś problemach. Ja endcapa miałem od razu i też kompetentnych ludzi od "przywrócenia" koła do zwykłej osi. No chyba, że są jakieś inne piasty DT co się nie daje. Przy czym kolo było w zasadzie nowe. Przy używanym dłużej na pewno bym szedł w nowe szprychy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Nie. Nie miałeś fabrycznego end-capa tylko jakąś alternatywę. DT nie wspiera takich rozwiązań i odradza stosowanie (utrata gwarancji, brak odpowiedzialności za ew. przygody itp.). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 A gdzie ja pisałem, że to fabryczny patent DT? Pisałem, że się da i ja mam produkt Wolftooth Boostinator DF3. Reszty nie komentuję bo nic nie wnosi do tematu. Jest adapter i tyle w temacie zwłaszcza dla kogoś kto ma już "stare" koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Ja obszedłem konwersję zakładając z lewej strony dwa dystanse z chińskiego zestawu adaptacyjnego. Montaż koła jest upierdliwy bo dystanse są luzem. Rozwiązanie było "na chwilę" więc nie przeciągałem koła. Było przesunięte widocznie w podkowie w lewo. W praktyce nie zauważyłem żeby na cokolwiek to wpłynęło poza świadomością jazdy dwuśladem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 9 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Niestety koło jest nowe. Ma niewiele ponad 500km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 To, że nowe to nic nie zmienia. A już na pewno jak masz koła tylko składane na 350-ce a nie systemówki. Ja też miałem prawie nówki. Potrzebujesz takiego adaptera jakiego ci podałem. Procedurę masz nawet na YT włącznie z przeciągnięciem na centrownicy. Co z tym zrobisz to Twoja kwestia. Jak pisałem ja już ten adapter miałem. Jak się boisz czy nie masz kogoś kto ci to zrobi to sprzedaj to co masz i kup nowe. Nic nie wymyślimy. Ja miałem o tyle kijowo, że potrzebowałem pilnie i chciałem mieć cały set kół systemowych z takimi samymi obręczami i srebrnymi piastami DT plus średnie koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 A tam masz centerlocka? Jak nie to lepsze są adaptery nie wymagające przeciągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Mocowanie mam na 6 śrub. Może faktycznie ten adapter bez przeciągania szprych byłby odpowiedni. Tym bardziej, że chcę na amor wydać około 3000zł. Dodatkowo nowe koło to już byłyby znaczne koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 W dniu 9.08.2023 o 10:09, Dokumosa napisał: Ew. można rzeźbić jakimiś półśrodkami typu: https://pl.aliexpress.com/item/1005004865255190.html Pójdę chyba w tym kierunku. Szkoda mi sprzedawać prawie nowe koło. Z tymi adapterami myślę, że ze dwa sezony pojeżdżę, a potem pomyślę o nowym kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Prawda jest taka, że po sezonie zapomniesz że masz tam jakieś adaptery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2023 Na to liczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 30 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 W dniu 9.08.2023 o 10:09, Dokumosa napisał: Ew. można rzeźbić jakimiś półśrodkami typu: https://pl.aliexpress.com/item/1005004865255190.html Zastosowałem te adaptery i wszystko spasowane idealnie Zapominam o wymianie piasty Dziękuję za pomoc. *Temat do zamknięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.