Skocz do zawartości

[do 2500zł] uniwersalny/MTB do jazdy po mieście / czasem coś więcej


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Przymierzam się do zakupu roweru. Zanim wyrosłem z swojego roweru, który dostałem na komunie, to bardzo dużo jeździłem. W końcu przestało to być dla mnie komfortowe (17" i 26" koła) i jeździłem coraz mniej. W końcu mam jakiś hajs i znowu wróciła zajawka, więc chce pojeździć. 

Mam 191 cm i około 95 - 98 kg wagi. 

Roweru bym używał tak do pojeżdżenia, ciężko określić częstotliwość, powiedzmy, że nie częściej niż 2 razy w tygodniu (jeżeli akurat będzie pogoda). Typowo rekreacyjnie, żeby było wygodnie. Raczej asfalt, trochę lasu. I chciałbym żeby był amortyzator, mimo, że wiem, że na płaskim to nie będzie zbytnio potrzebny.

Budżet 2500 to budżet raczej nieprzekraczalny. Szukam czegoś bliżej 2000 zł ale jak trzeba to dołożę do 2500 zł. Chyba, że naprawdę jest coś niesamowitego za 2800 zł, no to mogę się zastanowić...

Moją uwagę przykuła marka Lazaro, np taki model:
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-core-29-v3-męski-_pid=402

Są jeszcze wersje v1 i v2, bliżej 2000 zł ale ludzie raczej doradzali żeby wziąć v3 bo fajny. Szukałem roweru przez ostatnie parę dni i natrafiłem się parę razy na tą markę, więc postanowiłem sprawdzić i wygląda spoko. Zastanawiam się jak będzie z wygodą na tym rowerze? Jak z geometrią? Ekspertem niestety nie jestem, stąd te pytanie. 

No i tak jak mówię, nie mam wygórowanych oczekiwań, zależy mi na zwykłej, chłopskiej prostej poradzie. Z góry dzięki! 

aha no i ostatnia rzecz. Zależy mi na ratach, większość rowerów można znaleźć na Allegro z taką opcją, ale jakieś rzadkie marki i modele to już ciężko. Taki wspomniany Lazaro znalazłem bez problemu na Allegro z ratami 0%. Ale jeżeli jest coś wartego uwagi bez rat to rozważę oczywiście.

Edytowane przez Filarel3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a taki? 

https://www.focus-bikes.com/pl_en/1068561-whistler-3-7

To jest ten model niższy. Nie wiem czy się dużo różni od 3.8 bo też jestem na etapie szukania roweru ale zaciekawił mnie. Wygląda git, może się ktoś wypowie. Z tego co widzę to właśnie rozmiaru XL nie ma tego 3.8, a w tym 3.7 jest. Więc może ten ciut gorszy będzie git, najlepiej jakby się ktoś wypowiedział jeszcze na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, udalo mi sie odzyskać stare konto. Więc z tej strony założyciel tematu że tak powiem hehe :P

Więc, rzeczywiście ten 3.7 ciut gorszy ale dalej nie widzę niestety tego 3.8 w rozmiarze XL 😕 Podobno się raz na jakiś czas coś tam zmienia, może jeszcze wróci. Ale gdyby nie, to czy taki 3.7 jest jeszcze ok w tej cenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 3.7 z butów nie wyrywa ale mimo wszystko w tej cenie chyba obecnie nie dostaniesz nic lepszego jeśli 3.8 już nie ma w twoim rozmiarze.

Ja bym na twoim miejscu podzwonił jeszcze po lokalnych dealerach Focusa i popytał czy nie wyrównali by ci ceny do tej która widnieje na stronie producenta, a nuż się przyfarci.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż nie widzę żeby 3.8 XL był gdzieś... Czekam i czekam. A gdybym się nie doczekał, to czy 3.6 będzie ok za 1999 zł? Mam w okolicy Dealera i on ma 3.6 w rozmiarze XL. Czy warto dopłacić 400 zł żeby mieć 3.7 XL? 

3.7 -> https://www.focus-bikes.com/pl_en/1068561-whistler-3-7?color_combo=119921&pim_itemgenderframe=86443&pim_itemframesizecode=

3.6 -> https://www.focus-bikes.com/pl_en/1068564-whistler-3-6?color_combo=94055&pim_itemgenderframe=86443&pim_itemframesizecode=

Wiadomo, najbardziej to bym przygarnął 3.8 ale kurczę XL już nie ma, lipa. Codziennie odświeżam po 10 razy xD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rekreacji przez duże "R" to nawet ten 3.6 się nada. Co więcej, napęd 3x9 ma znacznie szerszy zakres niż 2x10 w 3.7 - na prostej dzięki dużej zębatce w korbie 40T będzie szybszy niż 3.7 z dużą zębatką 36T w korbie i pod górkę też będzie znacznie lżej w 3.6 dzięki małej zębatce w korbie 22T i przełożeniu 22x34 niż w 3.7 gdzie w korbie masz małą zębatkę 26T i najlżejsze przełożenie 26x36. Na codzień i tak będziesz jeździł na środkowej tarczy jak większość posiadaczy napędów 3x. Fakt, napęd 3x jest "niemodny" obecnie ale ma niewątpliwe zalety i z jakiegoś powodu jest ciągle montowany w rowerach trekkingowych i wielu crossowych (choć tu coraz częściej goszczą napędy 2x a nawet 1x). Obydwa te rowery mają osie QR, sprężynowy amortyzator i btak taperowanej główki ramy. Jeśli chcesz teoretycznie bardziej nowoczesny napęd 2x party na shimano Deore, bierz 3.7. Jeśli Ci nie zależy, że "Ci co się znają" będą się z Ciebie śmiali za plecami, że kupiłeś "prehistoryczny" napęd 3x a wolisz mieć coś bardziej uniwersalnego - weź 3.6 (ale "Ci co się znają" i tak zobaczą osie QR, sprężynowy amor i brak taperowanej główki ramy więc wszystko jedno)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...