raleigh Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 (edytowane) Cześć wszystkim Szukam dla siebie nowego roweru, jeżdżę obecnie na starej szosie, a na bikepackingowe wycieczki zabieram swoje nieco młodsze choć również leciwe mtb. Poszukuję kompromisu, z zastrzeżeniem, że 95% mojej jazdy to asfalt na szosie właśnie i to jest to co lubię najbardziej. Czasami kiedy jadę na szosie nawigacja wyprowadzi mnie w pole i wtedy zawracam. Słyszałem, że niekiedy wystarczą porządne opony ale w obecnej szosie nie zmieści się nic szerokiego. Pomyślałem o gravelu ponieważ obiło mi się o uszy, że oferują one więcej otworów dla sakw/toreb, a skoro od czasu do czasu mogłyby mi się przydać to chętnie rozważę gravelowe opcje. Jeśli chodzi o interesujące mnie drogi to poza asfaltem jakaś kostka, jakieś szutry, ale raczej bez skrajnie wymagających przygód. Żadnych wielkich korzeni, głazów, lawy. Dlatego jeśli gravel to bardziej wchodzący w klimat szosy. Rower ten miałby zastąpić oba ponieważ musiałbym się pozbyć mtb (brak miejsca ale szosa zostaje ze względu na sentyment). Niesamowicie podoba mi się Trek Checkpoint SL 5 ale po pierwsze jest dla mnie za drogi, a po drugie słyszałem, że cena jest nieadekwatna do osprzętu. Słyszałem też co nieco o Loca Bikes, ale wciąż nieco za mało. Może ktoś ma jakieś doświadczenie z ich gravelami? Przyjmę każdą poradę z góry dziękuję wszystkim za pochylenie się nad tematem i ewentualną sugestię. Pozdrawiam! Edytowane 8 Sierpnia 2023 przez raleigh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Cytat Niesamowicie podoba mi się Trek Checkpoint SL 5 ale po pierwsze jest dla mnie za drogi, a po drugie słyszałem, że cena jest nieadekwatna do osprzętu. A ja zacząłbym raczej od tego po co ci gravel i to z progresywną geometrią do jazdy po asfalcie Dobrze sprawdzi ci się szosa z oponami pokroju 32c. Ewentualnie popatrz na to https://superiorbikes.com/pl-pl/bikes/product/x-road-team-elite-se/887 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 W tej kwocie Rose Backroad 2x11 w carbonie. Zanim @Mihau_ powiesz, że po co gravel to uprzedzam, że ten rower jest zdecydowanie sztywniejszy i dynamiczniejszy niż można oczekiwać od gravela. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 8 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Bardzo interesujące rowery. Zarówno jeden jak i drugi w karbonie i na konkretnym osprzęcie. Wiedziałem, że warto tu zasięgnąć porady 😁 Zauważyłem, że Rose ma więcej możliwości montażu do bikepackingu co przemawiałoby na korzyść w moim przypadku. Jestem ciekawy czy znajdą się inne, konkurencyjne propozycje. PS ma ktoś tego Rose w Wielkopolsce żeby wpaść i rzucić okiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Jak możesz naciągnąć budżet to jest jeszcze ridley grifn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu76 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Na ten rower jest doba cena Cannondale Topstone Carbon Rival AXS | (sportmo.shop) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 8 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Dzięki za kolejne propozycje! Czy jest coś co stanowi o wyższości Ridleya nad Rose? Podzespoły, zdaje się, że podobne natomiast cena rzeczywiście wyższa. Co do Cannondale to jakoś do mnie nie przemawia ta geometria. Co powiecie o tym Trek Domane? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-5-disc/p/33086/?colorCode=grey_red Rama alu w prawdzie ale może jednak. Shimano 105, słyszałem, że lepsze na szosę. Ładne te Treki robią i trudno jest mi nie zahaczyć o ich ofertę. Potrzebny głos rozsądku ASAP! 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Ponad 10kg aluminiowego roweru za ponad 10k cebulionów, rozsądku to tu nie ma😁 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 J.w. Znajomy ma ubiegłoroczne Domane w carbonie, przyjechał do mnie oglądać Backroada na żywo, zamówił i od marca nie wsiadł na Domane. Co nie znaczy, że to zły rower 🤠 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 9 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Kusisz, kusisz Póki co rzeczywiście numer 1 dla mnie. Też bym chętnie zobaczył na żywo więc podbijam - kto z Wielkopolski z Backroadem?? Przyjeżdżam rowerem i stawiam kawę ☕ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pantha08 Napisano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 Cześć, wybrałeś coś już? Miałeś okazję zobaczyć na żywo Backroada? Podepnę się trochę pod temat bo mam podobny budżet i wymagania. Na przyszły sezon wymieniam moją wysłużoną szosę Giant Contend SL 1 i szukam dokładnie tego co Ty - gravela, głównie na asfalt, ale pewnie też pośmigam po szutrach i dokupię drugą parę kół typowo szosowych 28c więc szukam czegoś uniwersalnego. Obecne faworyty to: -Rose Backroad na GRX600 2x11 https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-2696922?product_shape=*blue+haze -Canyon Grizl CF SL 7 na GRX RX810 (ten się wydaje trochę toporny, ale widziałem na żywo na zawodach i wygląda obłędnie) https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=YE#productDetailModalTriggerGridContainer -Superior X-Road Team Elite SE na 105 2x11 https://superiorbikes.com/pl-pl/bikes/product/x-road-team-elite-se/887 -Canyon Endurance CF 7 na 105 2x11 https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7/2735.html?dwvar_2735_pv_rahmenfarbe=R076_P02 Ktoś doradzi, który z tych będzie najlepszy? Albo którego skreślić na starcie? Mieszkam w małopolsce i obecna 105-tka daje radę nawet na większych podjazdach więc nie muszę mieć lżejszych przełożeń. Z drugim kompletem kół powinienem mieć możliwość na robienie treningów + amatorskie zawody gravelowe, może w przyszłości szosowe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 (edytowane) Grizl jest bardziej skręcony w stronę mtb, przyjmuje opony do 50 mm i jeszcze jest miejsce na błotniki, moim zdaniem nietrafiony wybór, reszta spoko ✌️ Gorzej z dostępnością. Edit: rzuć okiem na Rose Reveal https://www.rosebikes.de/rose-reveal-04-105-2716192?product_shape=Matt+Carbon%2FShiny+Red Edytowane 11 Sierpnia 2023 przez marcesco 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 Musisz sobie jeszcze odpowiedzieć na pytanie jakie chcesz wciskać opony bo wielu się chwali, że wejdzie 35c, ale często się okazuje że wejdzie, ale gładka bez bieżnika, a i miejsca mało na błoto itp. Jak chcesz jeździć na slickach 35c to każdy z powyższych będzie pewnie dobrym wyborem, jak chcesz wkładać coś z bieżnikiem to szukaj roweru z deklarowanym większym prześwitem np. ten Sup. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 11 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 Ja jeszcze nic nie wybrałem i długo nie wybiorę ale robie rozeznanie żeby być przygotowanym w przyszłym sezonie na ewentualny zakup. Ten Canyon Endurace też wygląda dobrze, muszę o nim poczytać. Cytat Edit: rzuć okiem na Rose Reveal https://www.rosebikes.de/rose-reveal-04-105-2716192?product_shape=Matt+Carbon%2FShiny+Red Reveal wygląda świetnie! Tylko jest pozbawiony dodatkowych miejsc montażu i to dla mnie duży minus. Pod tym względem Backroad wydaje się dobrym kompromisem. Zastanawia mnie czy warto dopłacić 500euro do GRX800. Niestety mam zbyt małe doświadczenie, jeżdżę i jeździłem jedynie na 105, nie mam porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 Cytat zastanawia mnie czy warto dopłacić 500euro do GRX800. Nie warto 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2023 (edytowane) Zasadnicza różnica między Grx 600 a 800 to chyba tylko hamulce. Ja dopłaciłem. Czy warto...nie wiem. Hamują bardzo dobrze. Czy GRX 600 hamują gorzej, nie umiem się wypowiedzieć. Ogólnie różnicę powyzej 105 w zwyz Czy Grx 600 są według mnie kosmetyczne. Miałem 105, wsadziłem ultegre. Lżejsza to fakt, delikatnie cichsza, ale biegi przerzuca tak samo. Czy widzę różnicę między 105/ultegra, a GRX800. W moim odczuciu nie, poza rzeczą oczywista jak sprzęgło. Na pewno na wybojach lancuch jest dużo lepiej napięty co chroni go przed spadaniem, czy niekontrolowana zmiana przełożenia, jednak różnicy w precyzji zmian nie widze. Przed zakupem grawela też rozważałem grizla ale z racji tego że zakładałem sprzedaż szosy, a mam jeszcze mtb wybór padł na Backroad. Wrzuciłem mu oponki tuffo thundero 44 i sobie chwalę. Finalnie szosa została, zreszta tez Rose. Wole miec problem z miejscem w garazu niz problem z kolami. Ich przekladanie by mnie zabiło.:). Z Canyon masz jeszcze Graila. Bliżej mu do Backroad ale ta powydziwiana kiera mnie odstraszyła. Chociaż Rose też tu poleciało z sztyca typu D i dedykowanym mostkiem z wew prowadzeniem kabli. Jak offset sztycy lub dlugosc mostka nie podpasi to ich ceny w Rose zabijają. Na mostek jest sposób. Można u nich kupić kapę sterow pod zwykły mostek, rezygnując z integracji. Ze sztyca jest lipa. Pozostaje zakup u nich z offsetem 0 lub szukanie siodelka z inaczej wygiętymi szynami Edytowane 12 Sierpnia 2023 przez PawelW84 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2023 Rozumiem. Dzięki za wyczerpujące wytłumaczenie, sprawa jest teraz dla mnie zdecydowanie jaśniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ineffable Napisano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2023 18 godzin temu, raleigh napisał: Ten Canyon Endurace też wygląda dobrze, muszę o nim poczytać. Najpierw spójrz na daty dostępności, jeżeli w optymistycznym wariancie nie masz problemu, żeby na rower czekać do maja-września 2024 roku, to śmiało możesz o nim czytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 16 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 W dniu 11.08.2023 o 18:42, raleigh napisał: Reveal wygląda świetnie! Tylko jest pozbawiony dodatkowych miejsc montażu i to dla mnie duży minus. To była propozycja dla kolegi, który dołączył do Twojego wątku 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 16 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2023 W dniu 12.08.2023 o 13:16, Ineffable napisał: Najpierw spójrz na daty dostępności, jeżeli w optymistycznym wariancie nie masz problemu, żeby na rower czekać do maja-września 2024 roku, to śmiało możesz o nim czytać. Jestem gotów czekać, czas w tym przypadku jest moim sprzymierzeńcem pytanie jak Canyon wypada względem Backroada Cytat To była propozycja dla kolegi, który dołączył do Twojego wątku 😉 Wiem wiem, pozwoliłem sobie tylko wyrazić swoją opinię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Jeszcze jedna rzecz zwróciła moją uwagę - przełożenie. W Backroadzie na grx 600 największe to 46/11, grx 800 48/11, a z kolei Endurace CF 7 to 52/11. Czy ktoś z doświadczeniem mógłby wyrazić swoją opinię na ten temat? Zdaje się, że każdy z nich poradzi sobie na podjazdach. Moje pytanie dotyczy możliwości osiąganej prędkości. Logiczne dla mnie jest, że na Canyonie, bazując na przełożeniu, prędkość maksymalna będzie największa. Wiem, że jest wiele zmiennych i jest to pewne uproszczenie, zastanawiam się po prostu czy w związku z tym Backroad na grxie 600 nie będzie odczuwalnie stratny względem średniej prędkości osiąganej na płaskim asfalcie na tle grx 800 czy właśnie Canyona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Ja osobiście bym się tak nie skupiał na tych dodatkowych punktach montażu. Można założyć torby bez nich. Jak założysz gravelowe opony, to się maksymalną prędkością na płaskim martwić nie będziesz musiał, chyba że masz potencjał na prosa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Prędkości jakie osiągasz na tych przełożeniach Cytat 46/11, grx 800 48/11, a z kolei Endurace CF 7 to 52/11 to kolejno 49 km/h, 51 km/h i 55 km/h. Utrzymasz 49 km/h na dłuższym odcinku płaskiego asfaltu? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 17 minut temu, raleigh napisał: Wiem, że jest wiele zmiennych i jest to pewne uproszczenie, zastanawiam się po prostu czy w związku z tym Backroad na grxie 600 nie będzie odczuwalnie stratny względem średniej prędkości osiąganej na płaskim asfalcie na tle grx 800 czy właśnie Canyona. Ale co ma najcięższe przełożenie do średniej prędkości skoro praktycznie się z tego nie korzysta? Ooooooogromną większość czasu będziesz spędzał na środku kasety 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raleigh Napisano 17 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Okej, czyli jednogłośnie stwierdza się, że to nie ma większego znaczenia przy średniej na płaskim asfalcie. Ewentualnie przy sprintach na segmentach. 😁 Z resztą zębatkę zawsze można wymienić. W zestawieniu Backroad na grxie 600 vs Canyon Endurace CF 7 na 105, którego byście wybrali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.