piotrekraj Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 Witam. Jestem posiadaczem Scotta Sparka 970 z roku 2020 . Co jakiś czas dokonuje ulepszeń ze względu na jego ograniczenia sprzętowe. Wymieniono: przerzutka z SX na NX, manetka z SX na GX, hamulce z MT200 na SLX, suport z SRAMOWSKIEGO PF na Token Press Fit BB4129 DUB, pedały na SLX. Czas na upgrade bębenka bo już zaczyna pokazywać ślady zużycia. Jeżeli chodzi o piastę przednią jest tam boost i sztywna oś (Formula CL811 / 15x110mm). Z przodem jest, wiadomo, OK. Tył zaczyna mnie lekko mówiąc denerwować. Nie dość, że nie ma tam sztywnej osi tylko szybkozamykacz, to jeszcze jakość piasty Formula CL2241 / 5x141mm jest dyskusyjna. Ciągle coś strzela, kaseta faluje...Czas na ulepszenie. W związku z powyższym mam do was specjalistów kilka pytań: - Czy w tym modelu jest szansa na zmianę z szybkozamykacza na sztywną oś? Wiem, że sztywność będzie albo mało, albo wcale nie zauważalna ale uznałbym to i tak za upgrade do którego dążę. Jeżeli da się to dokonać to proszę o informację jak to zrobilibyście i czy jest to opłacalne. Wiem, że łączyłoby się to pewnie z wymianą piasty, przeplotem koła, zakupem haków i sztywnej osi. Nie wiem jedynie czy da się to zrobić w mojej ramie bazowego Sparka. - Jeżeli nie da się przemianować na sztywną oś, to co zrobić z piastą Formula CL2241 / 5x141mm. Jakie są zamienniki i co ewentualnie trzeba zrobić żeby inny rozstaw niż 5x141mm pasował. Jeżeli chodzi o piastę nową to ile wydać by stosunek jakość/cena działał w pełni. - Jeżeli odradzacie wymianę piasty to co zrobić? INACZEJ, CO BYŚCIE ZROBILI NA MOIM MIEJSCU... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Wymień piastę na DT 350 boost (zwykła 12x148 + end-capy QR). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 11 godzin temu, piotrekraj napisał: Czy w tym modelu jest szansa na zmianę z szybkozamykacza na sztywną oś? Prawdopodobnie da się wymienić haki na sztywnoosiowe. Robiłem taki manewr w Marinie. Pytanie tylko czy scott sprzedaje te haki jako część zamienną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 8 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Co do haków na sztywną oś, to znalazłem cos takiego . LINK Nie wiem jednak czy będzie pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Raczej nie, bo to chyba jest pod stare przerzutki Shimano M6000/M7000/M8000/M9000. Jeśli nie ma w wolnej sprzedaży, to pewnie tu Ci dorobią: https://www.facebook.com/p/Blackbird-Mechanik-Rowerowy-100063570069428/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 8 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Napisałem do Blackbird i czekam na odp. Kontaktowałem się dziś z serwisem Scotta w Krakowie, zadałem pytanie o konwersję na sztywną oś. Serwisant z dużą wiedzą odpowiedział wstępnie, że po zastanowieniu ma jakiś pomysł na to. Ale, zadzwonił do serwisu "wyżej" i odpowiedzieli mu, że w grę wchodzi tylko wymiana trójkąta tylnego na takiego, który ma już sztywną oś. Jestem zawiedziony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 No wiec zmień piastę i przeatań się przejmować brakiem osi przelotowej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 Sztywna oś do cywilnych zastosowań jest mocno przereklamowana trochę jak klocki metaliczne, potrafi się sama wykręcić albo zapiec, trzeba wozić imbus ze sobą i w razie konieczności wymiany dętki w sytuacji awaryjnej potrafi nieźle dokuczyć…. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 9 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 (edytowane) Dałem się przekonać do pozostania przy szybkozamykaczu. No to teraz wymiana piasty lub regeneracja obecnej... Regeneracja 109 zł plus serwis LINK. Sugerowaliście DT 350 ale jest zajedroga... Wyjdzie z 1000zł z End Capami i serwisem. Słyszałem dobre opinie o piastach Novatec. Czy ktoś pomoże dopasować piastę do rozmiaru z mojego Scotta. Mam Formula CL2241 / 5x141mm, koło 29, 32 szprychy, tarcza CL, kaseta NX czyli bębenek Shimano/SRAM ?? Jeżeli nie Novatec to co innego proponujecie do mojego sprzętu? Edytowane 9 Sierpnia 2023 przez piotrekraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2023 (edytowane) W przypadku navateca musisz kupić piastę z osią docelowa, tył nie jest konwertowalny. Odnośnie dt to masz jeszcze tańsze 370, które nadal będą lepsze niż każdy novatec. Np.: https://allegro.pl/oferta/piasta-dt-swiss-370-boost-6-srub-ratchet-shimano-13596086540 End-capy te same co do 350 - te lepiej kupić drugiej ręki albo od chińczyka bo cena org jest dramatyczna. Edytowane 9 Sierpnia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2023 (edytowane) Gdybyś przechodził na DT Swissa, to nie musisz pozostawać ze zwykłą ośką na QR. Możesz zastosować prawie sztywną oś w postaci RWS Thru Bolt. Wchodzi to w zwykłe haki pod QR, ale zacisk realizowany jest nie na tej cienkiej szpilce, ale skręca się całą, grubą oś. https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-rws-mtb-135mm-alu-thru-bolt Mam, używam i bardzo sobie chwalę. EDIT: sorry, tam masz wynalazek 5x141 a nie zwykłą piastę na QR, zatem... nie wiem co z tym zrobić. Edytowane 11 Sierpnia 2023 przez cervandes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 16 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Ponawiam pytanie, czeka mnie zmiana piasty, co proponujecie, idę w kierunku end capów i zakupu jakiejś lepszej piasty np dt 370. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 28 Września Autor Udostępnij Napisano 28 Września (edytowane) Temat od nowa. Proszę o pomoc. Co zrobić z moją piastą w standardzie 5x141? Znalazłem coś takiego CUES. Będzie to ? Zastanawia mnie 9x141 a ja mam 5x141. To coś innego? Edytowane 28 Września przez piotrekraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XYZPV Napisano 28 Września Udostępnij Napisano 28 Września Na aliexpress jest tego od groma... a jak masz uprzedzenia do chińskich piast (całkiem niesłuszne, ale coż, niektórzy muszą wydać 3x więcej bo tak, ich sprawa) to kup DT 350 148x12 i adaptery qr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekraj Napisano 28 Września Autor Udostępnij Napisano 28 Września a prześlesz jakiś link do chińskich piast z end capami na 5x141? Coś co sam być wybrał dla siebie. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.