Skocz do zawartości

[łańcuch] shimano z aliexpress


szczupak56

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami z łańcuchem z aliexpress. Jestem początkującym rowerzystą jak i serwisantem swoich rowerów. Poprzednie dwa łańcuchy kupiłem w wersji OEM bez pudełek, dlatego też nie wiedziałem jak wygląda oryginalnie zapakowany produkt. Przechodziłem na napęd 1x11, zakupiłem łańcuch Shimano 11s na ali. Przyszedł w "fabrycznym" kartonowym opakowaniu, wszystkie folijki, papiery. No fajnie, łańcuch założyłem do roweru. Po przebiegu 319km postanowiłem sprawdzić wyciągnięcie łańcucha przyrządem (wiem, że to słaba metoda, ale coś tam można się dowiedzieć) i przymiar 0.75 wpadł bez problemu, 1.0 również. Łańcuch zdemontowałem, kupiłem stacjonarnie nowy łańcuch Shimano 11s. Mając oba łańcuchy postanowiłem je zmierzyć zawieszając je na gwoździu. Wynik widoczny jest na zdjęciu. Długość łańcucha nowego to około 146,5cm. Wyciągnięcie 1% oznacza 14,6mm. W moim przypadku wyciągnięcie wynosi 10mm co daje 0,68%. Jak widać przyrząd pokazuje co chce, ale łańcuch i tak idzie na złom. Moja wina, bo chciałem zaoszczędzić a ostatecznie musiałem kupić drugi łańcuch.

20230807_141219.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz kupiłem KMC jeszcze za czasów Shopee, po wyjęciu pudełku dosłownie zaczął się rozsypywać w rękach. (dosłownie, w kilku miejscach powypadały piny)

Chociaż kasa bez wtopy bo wszystko zwrócili bez potrzeby odsyłania ale od tego momentu kupuje już ze sprawdzonych źródeł. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jakbyś kupił hg400 u nas ale to z aliexpress to faktyczni jeszcze gorsze. Oszczędzanie na łańcuchu gdzie normalnie trzeba dać 100 lub więcej za łańcuch pod napęd 11 rzędowy jak dla mnie kiepski pomysł. Trzeba sobie odpowiedzieć samemu co taniej wyjdzie wymienić łańcuch nawet za te 100 zł czy napęd cały jak się przegapi wymiane juz po niecałych 400 km???